Hvordan opretter du en ny ordrekladde fra Minuba app’en?

I følgende artikel vil vi gennemgå, hvordan du nemt og hurtigt opretter en ordrekladde via app’en.

Du starter med at klikke på plustegnet til højre og vælger opret ny ’Ordre’.

Herefter skal du udfylde de ønskede informationer til ordren.

Under ’Kunde’ klikker du på ’Søg kunde’. Herunder kan du enten fremsøge en eksisterende kunde eller oprette en ny.

Herefter skal du vælge, hvilken ordretype der skal tilknyttes ordren.

Felterne ’Ordreoverskrift’, ’Rekv. Nr.’, ’Deres ref.’, samt ’Arbejdsbeskrivelse’ udfyldes også.

Pris og arbejdsplan

Under pris og arbejdsplan definerer du, hvordan ordren skal faktureres, samt ordrens påbegyndelse og færdigmeldingstidspunkt.

Dokumentation

Det er også muligt at tilføje dokumentation til en ordrekladde. Her klikker du på dokumentation og tilføjer ønskede.

Når du skal tilføje materialer og timeregistreringer, skal du godkende ordrekladden, så den bliver til en arbejdsseddel:

Tilføj funktionen

Nederst til højre på skærmen kan du klikke på ’+’ og få mulighed for at tilføje:

  • Noter
  • Materialer
  • Timeregistrering
  • Dokumentation
  • Ekstra arbejde

Noter

Noter udfyldes under ’Beskrivelse’

Materialer

Under materialer kan du registrere materialer ved enten at søge på eksisterende materialer, tilføje nye eller scanne materialenummer.

Timeregistrering

Når du skal registrerer timeregistrere, skal du sørge for at udfylde:

  • Dato
  • Start- og sluttidspunkt
  • Registreringstype
  • Arbejdsseddel
  • Opgavetype
  • Evt. noter

Godkend en ordre fra app’en

Når du godkender dit tilbud eller ordre fra appen, kan du vælge om dokumentet skal sendes ud til din kunde ved at sætte hak i ‘Send på mail’ og derefter trykke på ‘Godkend’:

godkend ordre app

Ekstra arbejde

Det er også muligt at oprette ekstra arbejde på arbejde på appen. Læs her hvordan

Rigtig god arbejdslyst!