Med Minuba fungerer hverdagen nemmere. Simpelthen fordi, at vi hver dag arbejder for at skabe et komplet online system til fakturering og ordrestyrings, som omfavner hele håndværks- og servicebranchens hverdag.
Derfor er vi også meget stolte af, at være en af Danmarks førende softwarevirksomheder indenfor professionelle IT-systemer til håndværkere og servicevirksomheder.
Minuba henvender sig både til små og mellemstore service- og håndværksvirksomheder og tilbyder gratis support.
Med digital ordrestyring fra Minuba forøges overskuddet med en ny indsigt, og man får samtidig mulighed for at effektivisere virksomheden igennem hele værdikæden.
Minuba giver desuden mulighed for at vækste virksomheden på baggrund af fakta og ikke kun talent, fornuft og mavefornemmelser.
"Minuba hjælper håndværkere med at drive en professionel forretning og vi ser netop, at evnen til at skabe en forretning starter med et godt online værktøj", CEO Casper Hassø Nielsen.
Aldrig igen skulle håndværkeren miste overblikket over sit arbejde, men derimod altid have fuld adgang til hele sin forretning både på computer og smartphone.
Heldigvis er det lykkedes meget godt - Og i dag er Minuba én af Europas førende apps til online ordrestyring og fakturering til service- og håndværksvirksomheder, med datterselskaber i flere lande.
Vi hjælper kunderne med at digitalisere deres forretning og gå fra papir og blyant til online ordrestyring.
Minuba leverer online ordrestyring og fakturering til håndværksvirksomheder i en lang række lande. Udover at have kontorer i både Danmark, Sverige og Holland, så har vi også kunder i både Polen, Finland og Schweiz samt på Grønland og Færøerne. Vi arbejder benhårdt på at gøre en forskel for alle i håndværks- og servicebranchen, og vi hjælper kunderne med at digitalisere deres forretning og dermed gå fra papir og blyant til online ordrestyring.
Hos Minuba har vi en ambition om, at et IT-system skal kunne håndtere avancerede data og samtidigt være enkelt at bruge. Derfor har vi udviklet Minuba efter filosofien: 'Det skal kunne en masse, og det skal bare virke på en enkel måde'. Hvorfor gøre det svært, når det kan gøres let?
Minubas online system til fakturering og ordrestyring giver et bedre overblik, en effektiv drift og øget likviditet i virksomheden. Med integration af hele arbejdsprocessen – fra første kundekontakt til sidste faktura.
Håndværks- og servicebranchen skulle introduceres for et system, som skulle nytænke og forenkle deres hverdag. Appen skulle hjælpe dem med at drive en professionelle forretning og gøre deres hverdag nemmere! Minubas historie starter altså helt tilbage i 2010.
Det online system til fakturering og ordrestyring, skulle blandt andet hjælpe alle håndværkere med at slippe for krøllede arbejdssedler og tidsregistreringer.
Kort sagt – hjælpe håndværkerne med at få en lettere hverdag, med mindre administrativt arbejde og med mere tid til at tjene penge og samtidig yde en god kundeservice.
Minubas mission er at levere et brugervenligt online system til fakturering og ordrestyring, som gør det muligt
at reducere mængden af manuelt administrativt arbejde – samtidig med at systemet er nemt
at anvende.
”At give alle håndværksvirksomheder mulighed for, at drive en professionel virksomhed, med
overblik, effektiv drift og øget likviditet i alle arbejdsprocesser – fra første kundekontakt til
sidste faktura.”
Se alle artikler
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.