Hvordan opretter jeg tilbud/ordrer til en entreprise?

Entreprisemodulet gør det meget lettere for dig at arbejde med tilbudslister og fremdriften på dit projekt i Minuba. Det gør det lettere for dig at administrere, følge fremdriften på ordrer og håndtere aconto- og slutfakturering.

For at komme i gang skal du først aktivere entreprisemodulet. Læs hvordan ved at klikke her.

Sådan bruger du entreprisefunktionerne

Med rollen “Entreprise” får du en ny mulighed, når du opretter tilbud og ordrer. Under sektionen “Pris og tidsfrister” får du mulighed for at vælge at fakturere ordren efter “Entreprise med tilbudsliste”:

Når du vælger “Entreprise med tilbudsliste” dukker en ny tabel frem, hvor du kan oprette og tilpasse din tilbudsliste.

NB! Ønsker du at din kunde skal kunne se tilbudslisten i det fremsendte tilbud, skal du huske at tilføje “tilbudsliste” under dokumentkoder på dine tilbuds/ ordreskabeloner. Læs hvordan ved at klikke her.

Når ordren påbegyndes kan du løbende opdatere din fremdrift på de enkelte aktiviteter.

Når du fakturerer ordren kan du vælge enten at fakturere efter den nuværende udførselsgrad, eller restbeløbet.

Dette vil oprette en faktura med en linje pr. aktivitet plus evt. modregnet beløb for tidligere fakturaer.

HUSK: Når du acontofakturerer på en entreprise, så skal du godkende fakturaen. Hvis du ikke godkender fakturaen og opretter flere kladder, kan Minuba ikke beregne fremdriften korrekt.