Tre tips til at få succes med ordrestyring

Mand med Computer og headset der taler om ordrestyring

Digital ordrestyring er håndværkerens måske mest vigtige værktøj. Med et professionelt ordrestyringssystem får du mulighed for at drive en professionel forretning som giver overskud. Det gælder både i selve driften af virksomheden og på bundlinjen.

Derudover kan et godt ordrestyringssystem på mange måder være med til at få livet som selvstændig håndværker til at gå op.

Læs mere om fordelene ved et ordrestyringssystem til håndværkere her. 

Sådan driver du en professionel forretning

De fleste selvstændige håndværkere starter småt: En firmabil, det rigtige værktøj og nogle gode kunder er alt der skal til, for at komme i gang med de første opgaver.

Men når der pludselig kommer flere opgaver på dagsorden, er det tid til at ansætte folk der kan tage sig af alle sagerne, så virksomheden kan vokse.

Spørgsmålet er, hvor mange medarbejdere du kan administrere uden et godt system til ordrestyring? Og hvor mange opkald og beskeder skal der til, før at arbejdet bliver gjort ordentligt?

Ganske mange, er et godt bud. Derfor er det vigtigt for dig at investere i et ordrestyringssystem, som kan hjælpe dig med at vokse. Samt til at håndtere det administrative arbejde der ligger i, at drive en professionel forretning.

Digital ordrestyring er vejen frem

Når du har startet dit håndværksfirma op, og medarbejderne er blevet flere og mere selvstændige, er det tid til at tænke større.

Det er netop nu, at du som mester skal begynde at kigge på de forskellige muligheder der findes for at virksomheden kan vokse sig større, og tjene flere penge. Selvom man har styr på sagerne og den daglige drift, skal du stadig kunne få  overblik og finde ud af, hvor i forretningen du tjener flest penge.

Netop dette overblik hjælper Minuba dig med at få, takket være funktionen ’Ledelsesoverblik’. Her kan du på en nem og overskuelig måde få et billede af, hvor din virksomhed står økonomisk – lige nu.

Det vil sige, at du hurtigt kan se, hvor mange penge der er bundet i dine sager, hvor meget du har faktureret for, og om din virksomhed er på det rette køl.

Med Minuba ser du med det samme, hvilke opgaver du tjener flest penge på, eller måske endnu vigtigere – hvad du mister dine penge på.

Sådan får du succes med ordrestyring

  1. Effektiv tilbuds- og ordrestyring: Ordrestyringsværktøjer gør det nemt at udarbejde og sende tilbud samt at håndterer godkendte ordrer mere effektivt. Dette giver et bedre overblik og minimere fejl, hvilket forbedrer kundetilfredsheden.
  2. Automatisering af opgaver: Ordrestyringsværktøjer kan automatisere gentagne opgaver som tilbudsafgivelse, ordrebekræftelse, materiale- og timeregistrering, arbejdssedler, kvalitetssikring, fakturering mv. Dette frigør tid og ressourcer, som du kan bruge på andre forretningsaktiviteter.
  3. Dataanalyse og beslutningstagning: ‘Ledelsesoverblikket’ i Minuba kan  give dig et overblik over din forretning med rapporter og statistikker. Dette giver dig indsigt i salgsmønstre, efterspørgsel og lageromkostninger, hvilket hjælper med at træffe informerede beslutninger.
  4. Forbedret kundeservice: Ved at have adgang til opdaterede oplysninger om lagerbeholdning og ordrer kan du levere bedre kundeservice. Du kan informere kunder om forsendelsesstatus og estimat for leveringstidspunkt.
  5. Skalerbarhed: Ordrestyringsværktøjer er fleksible og kan skaleres i takt med, at din virksomhed vokser. Dette gør det lettere at håndtere en stigende mængde ordrer og kunder.
  6. Fejlreduktion: Automatisering og standardisering af processer minimerer risikoen for menneskelige fejl, såsom forkerte forsendelser eller faktureringsfejl.
  7. Omkostningsbesparelser: Ved at optimere lagerstyring og minimere spild kan ordrestyringsværktøjer hjælpe med at reducere omkostningerne ved lagerhåndtering og ordrebehandling.
  8. Rapportering og analyse: Du kan generere rapporter og analyser baseret på data fra ordrestyringsværktøjet for at vurdere virksomhedens præstation og identificere områder, der kan forbedres.
  9. Konkurrencefordel: Et velfungerende ordrestyringsværktøj giver dig mulighed for at konkurrere mere effektivt på markedet ved at levere pålidelige og hurtige tjenester til dine kunder.

Samlet set kan et ordrestyringsværktøj effektivisere dine forretningsprocesser, reducere omkostninger, forbedre kundeservice og hjælpe dig med at træffe datadrevne beslutninger. Dette kan have en positiv indvirkning på din professionelle forretning og dens evne til at vokse og trives på lang sigt.

 

Funktioner som du ikke kan undvære

Minuba er udviklet for dig, som ønsker et system som understøtter dine arbejdsprocesser og effektiviserer din forretning. Så sparer du tid, penge og ressourcer.

Her kan du læse mere om nogle af de mange funktioner Minuba tilbyder.

Del indholdet