Fjordbak Byg: Jeg vil klart anbefale Minuba til andre

Håndværker med en hammer der banker et søm i

Fjordbak Byg er en moderne byggevirksomhed i Hjørring, som blev stiftet af direktør Henrik Fjordbak i 2005. Den nordjyske håndværksvirksomhed har digitaliseret alle dele af virksomheden. Deriblandt tilbudsafgivelse, ordrehåndtering, fakturering og bogføring mv.

Virksomheden udfører 75% erhvervsarbejde, og bygger blandt andet rækkehuse for boligforeninger og fonde, samt butikker. Derudover står de også for mange af renoveringerne af f.eks. McDonalds, Bones og kontorer generelt samt sommerhuse og parcelhuse. Med andre ord er det en virksomhed med fart over feltet, og mange arbejdsopgaver fordelt ud på 74 ansatte.

Derfor anbefaler Fjordbak Byg Minuba til andre

Et bedre overblik og færre bunker med ufakturerede sager

Før Henrik Fjordbak fik Minuba, var hverdagen meget anderledes: “Før Minuba var vores udfordring omkring papir med håndskrevne ugesedler. Det var jo fuldstændig uoverskueligt til sidst. Det var utilfredsstillende overfor vores kunder, der modtog fakturaerne alt sent, og som ikke var præcise nok.”, udtaler Henrik. Derudover var det et stort problem, at man ikke kunne læse, hvad der faktisk stod på de håndskrevne papirer: “Vi kunne ikke læse, hvad der stod på de mange papirsedler”. 

Hverdagen var også en del anderledes før Minuba, og da virksomheden voksede forsvandt overblikket og overskuddet til at håndtere de mange fakturaer: “Man tager jo det nemme, når man møder ind om morgen – og det var ikke at sidde og lave fakturaer fordi, at den der bunke der, den blev bare større og større. Så det var noget, som vi sad og kæmpede med i weekenden til sidst. Så får man jo ikke det hele med og tingene er ikke præcise, kunden får ikke fakturaen til daglig.”, fortæller han.

Heldigvis var der en løsning på problemet for ham og de mange ansatte: “Vi vidste jo, at der var et system, der kunne det her. Men det var bare lige med at finde det rigtige.”. Derfor gik han i gang med at undersøge, hvilket ordrestyringssystem han skulle vælge. Han valgte derfor 4 forskellige udbydere ud, og inviterede dem ind til en gennemgang af, hvordan de virkede. Det skulle nemlig passe ind i virksomheden og være nemt at bruge. Og her faldt valget altså på Minuba, som de nu har kørt med siden 2016.

“Jeg vil klart anbefale Minuba til andre, og har gjort det en masse også.”

Minuba gør hverdagen nemmere

“Med Minuba kan vi hurtigt lave et tilbud, når der er en kunde der ringer ind, og sende det afsted til kunden med det samme. Og i dag der godkender de jo per mail. Så der er ikke så meget snak frem og tilbage. Det der mail, det kører jo bare.” udtaler Henrik, direktør i Fjordbak Byg og forsætter: “Lige så snart vi har en ordre, så er det jo nemt. Så er det jo bare at oprette den i Minuba som en ordre, og så har vi sagsnummer. Vi kan koble ansatte på, dem vi mener der skal udføre opgaven og vi kan sætte tid på, hvornår den skal opstarte og hvornår den skal slutte. Vi kan sætte fast pris ind. Vi kan lægge en fast timeløn ind og en fast fortjeneste ind på vores underleverandører, så den er klar. Og så er det jo sådan set bare, at sende den rundt til dem der nu skal udføre opgaven.”. 

Til spørgsmålet omkring, hvordan svendene oplever det at bruge Minuba, svarer Henrik også prompte: “De er meget begejstrede. Det er kun fødselsdagsdatoen, der gør forskellen. Alle har fået lært det, og de unge lærlinge, de behøver ikke at have været her mere end en uge, så har de lært systemet. Så de er meget, meget begejstrede.”.

Fed faktureringsfunktion og dækningsbidrag

Da vi spurgte Henrik om, hvad hans yndlingsfunktion i Minuba var, så tøvede han ikke et sekund: “Jeg elsker at sende fakturaer, og så elsker jeg at afslutte en sag i systemet og så kigge på den om dækningen er god”.

Direktør fra Fjordbak Byg foran computer

Derfor vil Fjordbak Byg anbefale Minuba

Med Minuba er hverdagen nem og overskuelig for den nordjyske byggevirksomhed, Fjordbak Byg. Men det er ikke kun blandt virksomhedens ansatte og direktør Henrik, at tilfredsheden er høj. Det samme gør sig nemlig gældende for kunderne: “Tilfredsstillelsen er jo meget meget stor ved vores kunder. De er især tilfredse med slutfakturaen, når vi kører på timeløn og på åben bog. Det laver vi faktisk en del af i formaet, så det vil sige at alt er gennemsigtigt. De kan se lige præcist på minuttet, næsten, hvornår de har været på pladsen. Alle materialer er tastet ind, underleverandørens priser og hvad vi nu har aftalt vi skal tjene på de forskellige ting. Og så kan vi efterfølgende se, hvad vi har tjent på sagen.”. 

Og netop derfor tøvede Henrik heller ikke med at svare: “Jeg vil klart anbefale Minuba til andre, og har gjort det en masse også.”, da vi spurgte ham, om han ville anbefale Minuba til andre.

Vil du også i gang med at bruge Minuba?

Kontakt os på tlf: +45 7070 2037 og hør mere om, hvad Minuba kan gøre for dig og din virksomhed.

 

Del indholdet