Tlf: 7070 2037
  • Log ind
  • Sprog
    • Nederlands
    • Svenska
    • Føroyar
    • Flag icons made by Freepik from www.flaticon.com
  • Funktioner
    • Min plan
    • Ordrestyring
    • Ledelsesoverblik
    • Arbejdssedler
    • Materialeregistrering
    • Tidsregistrering
    • Kvalitetssikring
    • Planlægning
    • Fakturering
    • Budget
    • Serviceaftaler
    • Anlæg
    • Entreprise
    • Minubas app
    • Gå til Funktioner
  • Integrationer
    • Grossister
    • Integration via API
    • Partnere
  • Pris
    • Minuba Plus
    • Minuba GO!
    • Priser
  • Support
    • Kurser
    • Webinar
    • Gå til support
  • Videnscenter
    • Artikler
    • Kundehistorier
  • Kontakt os
    • Salgsafdelingen
    • Om os
    • Gå til Kontakt os
  • Prøv gratis

Det er nu – du skal have 100% styr på din forretning!

Det er nu - du skal have 100% styr på din forretning!

I svære tider er det endnu vigtigere at have styr på sin forretning

Det er nu - du skal vide, hvor du tjener penge og hvad du bruger penge på!

Det har aldrig været vigtigere at have overblik over din forretning og sikre, at du udnytter jeres ressourcer maksimalt. Nemt og hurtigt. Det er slut med at lege bank for kunderne. Slut med projekter med minimal indtjening. Slut med besværlig og tidskrævende håndtering af ordrer og fakturaer.

Minuba giver dig de værktøjer, du har brug for til at optimere og styrke din forretning. Så du kan tjene mere på ordrer, du allerede har i bogen – og få pengene hurtigere hjem. Minimere den tid, du bruger på administration og fakturering. Og indfri din virksomheds fulde potentiale.

Se videoen og læs vores artikler, som alle kan hjælpe dig med at få 100% styr på din forretning - og komme sikkert igennem det uvejr, som lurer i horisonten i håndværksbranchen.

Det er nu – du skal have styr på din efterkalkulation

Det er vigtigt at efterkalkulere sine sager for at sikre, at man har et nøjagtigt overblik over sin økonomi. Efterkalkulation giver dig mulighed for at træffe de bedste valg for din virksomhed samt at planlægge fremtidige sager på bedst mulig vis.

Efterkalkulation kan også hjælpe dig med at opdage – og rette eventuelle fejl eller uregelmæssigheder, før de fører til større problemer. Derudover kan du få en bedre forståelse for din virksomheds styrker og svagheder, samtidig med at det kan hjælpe dig med at finde frem til kernekompetencerne – hos dig selv eller dine medarbejdere.

Du kan hurtigt se, hvilke typer opgaver, der bidrager til at øge din virksomheds overskud og fortjeneste.

Læs hele artiklen

Det er nu – du skal følge din virksomheds økonomi tæt

For at forbedre likviditeten i din forretning, er det vigtigt, at se på, hvor hurtigt du skal betale for løn og materialer, og hvor god du er til at fakturere og få betaling. Med andre ord: Sørg for at få pengene ind i god tid – inden du selv skal bruge dem. Fx ved at sætte betalingsfristen ned, så du hurtigere får pengene ’i kassen’.

De fleste håndværksvirksomheder afholder ofte lønomkostninger hver 14. dag, men modtager først betaling for arbejdet efter ’løbende måned + 30 dage’. Det kan blive til et rigtigt stort likviditetsdræn i en virksomhed. Og der er jo ingen grund til, at du og din virksomhed ’leger’ bank for jeres kunder, vel?

Digital ordrestyring kan hjælpe dig med at gøre jobstyring, fakturering og opfølgning meget nemmere. Endvidere er der mulighed for, at du som håndværker kan tilbyde finansiering af dine faktura til dine kunder bl.a. ’Service Finans’.

Læs hele artiklen

Det er nu – du skal have overblik over indtjening og udgifter

Tilbudsgivning er en vigtig del af din forretningsstrategi, da det påvirker din virksomheds omsætning og økonomi. Derfor er det vigtigt at tage hensyn til potentielle prisstigninger, hvis de ikke allerede er inkluderet i prisen på dit tilbud. Det kræver bl.a. at du er knivskarp på, hvad dit dækningsbidrag pr. time er.

For at sikre dig mod prisstigninger, når du udregner tilbud, er det nødvendigt at:

  • Kende niveauet for dækningsbidrag pr. time i din virksomhed.
  • Bruge dækningsbidrag pr. time konsekvent ved tilbudsafgivning.
  • Bruge dækningsbidrag pr. time ved kontrol af fakturaer.
  • Give kunden en kort acceptfrist for tilbud, så du kan foretage prisjustering ved stigninger i materialepriserne.

Ved at tage udgangspunkt i de 4 punkter, undgår du at give forkerte tilbud.

Læs hele artiklen

Læs flere af vores artikler

Artikel

Hvid varevogn, der kører på vejen

Forretnin...

+3

  • Forsikring
  • Sikkerhed
  • Værktøj
08.09.2023

Forebyg indbrud i varevognen: 10 gode råd

af Topdanmark og Sids...

Artikel

Faktura

Fakturering

16.08.2023

Hvad er en faktura?

af Sidsel Kristín Bun...

Artikel

Person der sidder med en faktura fremme på sin tablet i mens de regner på en lommeregner

Fakturering

16.08.2023

Hvad er kreditnota?

af Sidsel Kristín Bun...

Artikel

Person der regner på lommeregner

Fakturering

11.08.2023

Hvor finder jeg mit IBAN-nummer?

af Sidsel Kristín Bun...

Artikel

Person på sin PC der sender en e-faktura afsted

Fakturering

11.08.2023

Hvordan sender man en e-faktura?

af Sidsel Kristín Bun...

Minuba
  • Funktioner
  • Integrationer
  • Grossister
  • Partnere
Support
  • Hjælpecenter
  • Udvikler
  • Driftstatus
  • Nyhedsmail
Om os
  • Webinar
  • Presserum
  • Job & Karriere
  • Kontakt os
Mere info
  • Sikkerhed
  • Privatliv
  • Vilkår
Sjælland
Hollandsvej 12, 2. sal
2800 Kgs. Lyngby
Denmark
CVR 33259336

+45 7070 2037
support@minuba.dk
Jylland
Workspace Århus
Haslegårdsvej 8-12
8210 Aarhus V
Social Media
Minuba Plus
Minuba GO!
Minuba demo aftale- og servicevilkår

Minuba aftale- og servicevilkår

Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.

DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.


Tavshedspligt og konfidentialitet

Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.

Ejendoms- og ophavsret

Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.

Kundeansvar

Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.

Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.

Behandling af personoplysninger

Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.

Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.

Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.

Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.

Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.

Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.

Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.

Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand

Ansvarsbegrænsning

Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.

Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.


Tvister og uoverensstemmelser

Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.