Tlf: 7070 2037
  • Log ind
  • Sprog
    • English
    • Nederlands
    • Svenska
    • Føroyar
    • Flag icons made by Freepik from www.flaticon.com
  • Funktioner
    • Gå til Funktioner
    • Min plan
    • Ordrestyring
    • Ledelsesoverblik
    • Arbejdssedler
    • Materialeregistrering
    • Tidsregistrering
    • Kvalitetssikring
    • Planlægning
    • Fakturering
    • Budget
    • Serviceaftaler
    • Anlæg
    • Entreprise
    • Minubas app
  • Partner Hub
    • Gå til Partner Hub
    • Grossister
    • Integrationer
    • Rådgivere
  • Priser
    • Gå til Priser
    • Minuba Plus
    • Minuba GO!
  • Support
    • Gå til support
    • Kurser
  • Videnscenter
    • Gå til Videnscenter
    • Artikler
    • Kundehistorier
    • Digitale downloads
  • Kontakt os
    • Gå til Kontakt os
    • Salgsafdelingen
    • Om os
    • Karriere
  • Prøv gratis

Forside / Det er nu!

Det er nu - du skal have 100% styr på din forretning!

I svære tider er det endnu vigtigere at have styr på sin forretning

Det er nu - du skal vide, hvor du tjener penge og hvad du bruger penge på!

Det har aldrig været vigtigere at have overblik over din forretning og sikre, at du udnytter jeres ressourcer maksimalt. Nemt og hurtigt. Det er slut med at lege bank for kunderne. Slut med projekter med minimal indtjening. Slut med besværlig og tidskrævende håndtering af ordrer og fakturaer.

Minuba giver dig de værktøjer, du har brug for til at optimere og styrke din forretning. Så du kan tjene mere på ordrer, du allerede har i bogen – og få pengene hurtigere hjem. Minimere den tid, du bruger på administration og fakturering. Og indfri din virksomheds fulde potentiale.

Se videoen og læs vores artikler, som alle kan hjælpe dig med at få 100% styr på din forretning - og komme sikkert igennem det uvejr, som lurer i horisonten i håndværksbranchen.

Det er nu – du skal have styr på din efterkalkulation

Det er vigtigt at efterkalkulere sine sager for at sikre, at man har et nøjagtigt overblik over sin økonomi. Efterkalkulation giver dig mulighed for at træffe de bedste valg for din virksomhed samt at planlægge fremtidige sager på bedst mulig vis.

Efterkalkulation kan også hjælpe dig med at opdage – og rette eventuelle fejl eller uregelmæssigheder, før de fører til større problemer. Derudover kan du få en bedre forståelse for din virksomheds styrker og svagheder, samtidig med at det kan hjælpe dig med at finde frem til kernekompetencerne – hos dig selv eller dine medarbejdere.

Du kan hurtigt se, hvilke typer opgaver, der bidrager til at øge din virksomheds overskud og fortjeneste.

Læs hele artiklen

Det er nu – du skal følge din virksomheds økonomi tæt

For at forbedre likviditeten i din forretning, er det vigtigt, at se på, hvor hurtigt du skal betale for løn og materialer, og hvor god du er til at fakturere og få betaling. Med andre ord: Sørg for at få pengene ind i god tid – inden du selv skal bruge dem. Fx ved at sætte betalingsfristen ned, så du hurtigere får pengene ’i kassen’.

De fleste håndværksvirksomheder afholder ofte lønomkostninger hver 14. dag, men modtager først betaling for arbejdet efter ’løbende måned + 30 dage’. Det kan blive til et rigtigt stort likviditetsdræn i en virksomhed. Og der er jo ingen grund til, at du og din virksomhed ’leger’ bank for jeres kunder, vel?

Digital ordrestyring kan hjælpe dig med at gøre jobstyring, fakturering og opfølgning meget nemmere. Endvidere er der mulighed for, at du som håndværker kan tilbyde finansiering af dine faktura til dine kunder bl.a. ’Service Finans’.

Læs hele artiklen

Det er nu – du skal have overblik over indtjening og udgifter

Tilbudsgivning er en vigtig del af din forretningsstrategi, da det påvirker din virksomheds omsætning og økonomi. Derfor er det vigtigt at tage hensyn til potentielle prisstigninger, hvis de ikke allerede er inkluderet i prisen på dit tilbud. Det kræver bl.a. at du er knivskarp på, hvad dit dækningsbidrag pr. time er.

For at sikre dig mod prisstigninger, når du udregner tilbud, er det nødvendigt at:

  • Kende niveauet for dækningsbidrag pr. time i din virksomhed.
  • Bruge dækningsbidrag pr. time konsekvent ved tilbudsafgivning.
  • Bruge dækningsbidrag pr. time ved kontrol af fakturaer.
  • Give kunden en kort acceptfrist for tilbud, så du kan foretage prisjustering ved stigninger i materialepriserne.

Ved at tage udgangspunkt i de 4 punkter, undgår du at give forkerte tilbud.

Læs hele artiklen

Læs flere af vores artikler

Artikel

Virksomhe...

+1

  • Forretnings...
09.05.2025
Sådan effektiviserer du samarbejdet mellem virk...

af Camilla Winnes, Mi...

Artikel

Ordrestyring

+1

  • Fakturering
24.04.2025
Ugesedler til håndværkere – udfordringer og for...

af Emma Hald

Artikel

Forretnin...

+3

  • Fakturering
  • Ordrestyring
  • Virksomheds...
24.04.2025
Sagsstyring til håndværkere

af Emma Hald

Artikel

Fakturering

+2

  • Forretnings...
  • Virksomheds...
11.04.2025
5 gode råd: Sådan kræver håndværkere bedst dere...

af Emma Hald & Collectia

Artikel

Forretnin...

+1

  • Virksomheds...
11.04.2025
Udfordringer for SMV’er i jagten på finansierin...

af Emma Hald & addFin...

Minuba
  • Funktioner
  • Grossister
  • Integrationer
  • Rådgivere
Support
  • Hjælpecenter
  • Udvikler
  • Driftstatus
  • Nyhedsmail
Om os
  • Kontakt
  • Om os
  • Karriere i Minuba
  • Presse
Mere info
  • Privatliv
  • Vilkår Minuba Plus
  • Vilkår Minuba GO!
Sjælland
Hollandsvej 12, 2. sal
2800 Kgs. Lyngby
Denmark
CVR 33259336

+45 7070 2037
support@minuba.dk
Jylland
Workspace Århus
Haslegårdsvej 8-12
8210 Aarhus V
Social Media
Minuba Plus
Minuba GO!