ProSave giver dig en bedre bundlinje!
I samspil med Minuba giver ProSave dig de bedste betingelser for en effektiv indkøbs- og lagerstyringsproces.
ProSave er en digital B2B indkøbsplatform, der hjælper den travle håndværker med at matche pris på tværs af samtlige grossister, samt styre din lagerbeholdning.
Med en række smarte integrationer til leverandører, samarbejdspartnere og andre organisationer, sikrer ProSave at effektiviteten og brugervenligheden er i top. En af disse, er integrationen til Minuba.
Minuba er et system til fakturering- og ordrestyring der hjælper mester med at drive en effektiv forretning. En del af ordrestyringen indebærer at holde styr på indkøb, materialer og fakturaer. Integrationen mellem ProSave og Minuba sikrer at dine indkøbsfakturaer ryger direkte ind på din sag i Minuba - med korrekt rekv. nr. Det betyder, at du ikke behøver at huske på sagsnumre og din faktura bliver automatisk matchet med den korrekte sag. Det giver mening!
ProSave sparer i gennemsnit håndværkere 8% på deres materialeindkøb. Med værdier som sikkerhed, integritet og performance er ProSave derfor en af håndværkernes foretrukne indkøbsplatform.
Maksimerer I indtjeningspotentialet på materialer?
Omtrent 50% af omsætningen hos håndværkere udgøres af materialesalg. Det er derfor afgørende at du som mester har fokus på indkøbsprocessen. I stedet for at se indkøb som en isoleret del af forretningen, vil du kunne øge indtjeningen, hvis du går strategisk til værks og anser det som en integreret del af forretningen. Med ProSave har I adgang til alt jeres data og dermed indsigt i egen indkøbsadfærd. Få et indblik i hvem der køber hvad, hos hvilke grossister, til hvilken pris og identificer dermed hvor indtjeningspotentialet er størst!
Effektivitet i højsæde
Som håndværker vil du gerne bruge tid på det der giver mening – nemlig dit håndværk. Tidskrævende processer som materialebestilling kan derfor hurtigt optage kostbar tid – og dermed fakturerbare timer. ProSaves indkøbssystem sikrer at du undgår valget mellem de to ”onder” der typisk er forbundet ved materialeindkøb: prissammenligning og lagerstatus mellem forskellige grossister eller en gennemsnitlig overpris på 10% ved benyttelse af én grossist.
Faktum er, at mange varenumre har store prisforskelle på tværs af grossisterne og priserne vil ofte ændre sig. Dette gør det besværligt og tidskrævende at holde styr på manuelt.
Det dilemma undgår du med ProSave. Med ProSave får du derfor en standardiseret indkøbsproces på tværs af grossisterne, der sikrer den skarpeste pris.
Skræddersyet til din forretning
Minuba og ProSave ved, at der er forskel på hvordan danske håndværkere, driver forretning. Det er derfor afgørende, at mester har mulighed for at tilpasse IT-systemerne til deres behov. I ProSave er dette muliggjort ved filtrering af ordrehistorikken på brugere, sager og konti og en individuel konfiguration der tillader:
- Hvor materiale bestillingerne skal sendes hen
- Individuel konto (standard konto/rabataftale)
- Mulighed for at se rabatdetaljerne samt liste- eller nettopriser
Det skaber overblik og kontrol over din indkøbsproces.
Lagerstatus - tjek!
Lagerstyring har længe været en achilleshæl hos mange danske håndværkere. Man har forbundet det med uoverskuelighed og kompleksitet og det var ofte svært at få en retvisende og aktuel lagerstatus. Processen var både tidskrævende og bekosteligt.
Med ProSaves lagermodul kan du enkelt og hurtigt danne dig et knivskarpt overblik af din lagerstatus. Undgå lagerspild og høst de økonomiske gevinster. Salg af materialerester er omsætning der kan ses direkte på bundlinjen. Besparelse af tid – og dermed mere fakturerbar tid! Dét giver mening!
Med bæredygtigheden in mente
Med ProSaves lagermodul, kan du tage aktive skridt mod en mere bæredygtig forretning. De mest bæredygtige produkter, er nemlig dem som aldrig produceres. Forglemte materialer der samler støv på lageret og aldrig kommer i brug er både dyrt for forretningen og miljøet. ProSaves lagermodul sikrer, at du altid har et skarpt overblik over din lagerstatus. Du undgår dermed dobbeltarbejde- og omkostninger.