Send SMS beskeder fra Minuba via GatewayAPI
Send SMS-beskeder fra Minuba til dine kunder ved at bruge integrationen til SMS-systemet GatewayAPI. GatewayAPI er en billig SMS-løsning, som er nem og hurtig at komme i gang med.
Ønsker du at sende SMS’er fra Minuba via GatewayAPI skal du først oprettes som kunde hos GatewayAPI. Læs mere om deres SMS-service her og se priser her.
Brug bl.a. SMS-integrationen og send SMS-beskeder fra Minuba f.eks. i forbindelse med påmindelser ved udkald af serviceaftaler.
Se videoen og lær hvordan du opsætter automatisk kommunikation for serviceaftaler
Opsætning af SMS-modulet
For at opsætte SMS-integrationen skal du klikke på Tandhjulet -> ‘Integrationer’ -> ’Udforsk alle vores integrationer’ -> Vælg kategorien ’Kommunikation’ -> Klik 'Vis' på ’GatewayAPI’ -> Tryk ’Aktiver integration’.
Herefter skal du finde og kopiere ‘API token’ som følger med din GatewayAPI konto. Når du er logget ind på din konto kan du klikke på dette link for at komme til din token.
Alternativt kan du finde din token i din GatewayAPI-konto ved at klikke ‘API’ -> ‘API Keys’ -> Klik på nøglen på en af de aktive nøgler i tabellen. Markér teksten i feltet ‘Token’ og kopiér det.
Herefter skal du tilbage til Minuba og indsætte din token i feltet ’GatewayAPI token’.
Du skal også udfylde ‘Afsender navn eller nummer’. Afsender navnet er det navn kunderne vil se, når de modtager SMS-beskeden. Typisk vil du angive navnet på dit firma, forkortet til de maksimale 11 tegn, men det kan også være et telefonnummer eller personnavn.
Når begge er udfyldt skal du trykke ‘Slå modul til’. Herefter er integrationen aktiv, og du kan se hvor mange penge du har på din GatewayAPI konto.
Du kan læse mere om hvordan du kan sætte op til at sende SMS med serviceaftale.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.