Når man skal sende SMS’er til erhvervsbrug, er det som udgangspunkt nødvendigt at anvende en SMS platform.

GatewayAPI.com er en dansk, verdensomspændende SMS platform med vægt på konkurrencedygtige SMS priser samt nem opsætning og håndtering. Platformen er grundlagt af IT-virksomheden ONLINECITY.IO, som siden 1999 har specialiseret sig i SMS løsninger.

GatewayAPI.com fungerer som bindeleddet mellem virksomheder/organisationer og de mange forskellige teleoperatører, som er på markedet, såsom TDC, Telia og Telenor i Danmark samt øvrige teleoperatører verden over.

Det er nemt og hurtigt at oprette en GatewayAPI konto på https://gatewayapi.com/da/. Kontoen er gratis, da man kun betaler for den trafik, der sendes. Se aktuelle SMS priser for over 200 lande her: https://gatewayapi.com/da/#prices.

Samarbejdet mellem Minuba og GatewayAPI.com

Via Minubas integration med GatewayAPI.com er det muligt at sende SMS’er til dine kunder. De kan fx indeholde:

  • Information til kunder omkring serviceaftaler.
  • Mulighed for kunden til at melde tilbage, hvis det planlagte tidspunkt ikke passer.
  • Mulighed for at sende en påmindelse om serviceaftalen et par dage forinden.

SMS’erne bliver automatisk genereret af Minubas system, og indeholder alle relevante informationer, såsom kundens navn, ordrenummeret, dato og tidspunkt. Det er derudover muligt selv at skræddersy opsætningen, og fx angive hvor mange dage forinden kunder skal modtage en påmindelse.

Selve opsætningen er utrolig nem og kræver blot en GatewayAPI konto. Derefter kopieres en kode over i dashboardet i Minuba og vupti, så er man i gang.

Læs mere om opsætningen her samt mere omkring opsætning af automatisk kommunikation ved serviceaftaler her.