Hvordan overfører jeg kørselsudgifter til en arbejdsseddel?
Sidst opdateret:
Hvis du bruger en af Minuba’s flådestyringsintegrationer (se den fulde liste af flådestyringspartnere) kan du let overføre kørsel til arbejdssedlens materialeregistrering. Hvis du endnu ikke har opsat flådestyring kan du læse her hvordan du gør.
Opsætning
Før du kan lave din kørsel om til udgifter, skal dit firma have oprettet et materiale, der svarer til din kørselsudgift. Oprettelsen af materialer kræver administratorrettigheder. Du kan se mere om, hvordan man opretter materialer her. Du kan også følge denne guide:
- Gå til Tandhjulet → Administration → Materialer
- Klik på ‘Opret ny’
- Udfyld materialet med den ønskede beskrivelse og standardpris
Materialet er nu tilgængeligt for brug ved kørselsregistrering.
Bemærk at kilometer bliver omdannet til antal i materialeregistreringen. Derfor skal “Omkostning” og “Pris” være per kilometer. Hvis ikke kunden skal betale for kørsel kan du angive prisen som 0 kr.
Herefter skal du ind i dine flådestyringsindstillinger og vælge det materiale, som det der skal bruges. Klik tilbage til ‘Administration‘ -> ’Integrationer’ og vælg den flådestyringspartner I er integreret med.
Under feltet ”API nøgle”, er der et søgefelt, hvor du kan søge efter dine egne materialer og dermed også det materiale du gerne vil bruge til at registrere kørsel.
Overførsel til arbejdsseddel
Når du klikker ind på ‘Min tid’ for en medarbejder, som har kørsel registreret via jeres flådestyringssystem, vil disse være synlige i højre side af skærmbilledet.
Hvis kørslerne er blå og viser et pil-ikon, betyder det, at de er ubehandlede – dvs. de er endnu ikke overført til en arbejdsseddel.
Klikker du på en kørsel registrering, fx på ikonet, vises en pop-up, hvor du kan søge efter og vælge den ordre, som kørslen skal overføres til.
Efter du har valgt en ordre, trykker du OK. Hvis du har valgt en ordre, eller valgt at det ikke er ordrerelateret er dette nu synligt fra kørselsfanen i 'Min tid'.
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.