Tre gode grunde til at vælge digital ordre- og sagsstyring

skriveredskaber, computer og notesbog på et skrivebord

Få en nemmere hverdag med digital ordrestyring til din håndværksvirksomhed

Mangler du det sidste skub for at komme i gang med digital ordrestyring? Eller har du tidligere anvendt et system, som ikke understøttede dine arbejdsprocesser optimalt?

I dag kan langt de fleste arbejdsgange- og processer understøttes med digitale værktøjer. Med det rette værktøj til fakturering og ordrestyring, effektiviserer du din forretning og minimerer manuelt arbejde. Du får desuden mulighed for at tage flere ordrer ind – og kan dermed tjene flere penge og øge din omsætning.

Mange ser allerede mulighederne og oplever alle fordelene ved at anvende et professionelt digitalt ordre- og sagsstyringssystem og er i fuld gang med at digitalisere deres håndværksforretning.

Vælg det rette system til at understøtte din forretning

Når du skal vælge digital ordrestyring, skal du starte med at undersøge markedet for de mange forskellige systemer, som der findes på markedet i dag.

Sæt dig ind i systemerne, find forskellene, bliv helt skarp på dine behov – og undersøg deres mange muligheder. Det er alfa og omega for at kunne vælge det system, som passer til netop din forretning – og dine arbejdsgange.

Hvis du vælger det rette system til at understøtte dine arbejdsprocesser, vil du kunne optimere og effektivisere din forretning, så du både sparer tid, penge og ressourcer.

Det første skridt mod digitaliseringen er, at få kortlagt dine arbejdsprocesser. Ved at kortlægge dine egne – og dine montørers arbejdsprocesser, kan du lettere få overblik over, hvor det digitale værktøj kan understøtte din forretning, optimere din tid og ressourcer.

Læs om Minubas mange muligheder og bliv klogere på, hvordan Minuba passer til din forretning og dit fag.

Person der skriver på computer

Mist aldrig overblikket med digital ordrestyring

Det kan måske lyde sværere end det er, at vælge det rette ordrestyringssystem til din forretning. Vi har svaret på et par spørgsmål, som kan hjælpe dig i din beslutning:

1) Bruger du dagligt tid på manuelt arbejde?

Hvis ja, er du ikke alene! Men med et digitalt værktøj ligger al data og information samlet i systemet, så du slipper for at slæbe rundt på arbejds- og timesedler samt kvalitetssikringsdokumenter.

2) Mangler du overblik over dine ansatte?

Hvis ja, så har du måske behov for et time- og planlægningsværktøj så du ved, hvad dine montører bruger deres tid på. Dine montører registrerer nemt deres timer direkte på sagerne, og du kan hurtigt planlægge deres arbejdstid eller oprette puljesager.

3) Har du styr på kvaliteten og dokumentationen af dit arbejde?

Hvis nej, så kan Minuba hjælpe dig med enkel og nem digital kvalitetssikring. Du kan f.eks. oprette kvalitetssikringsdokumenter specifikt tilpasset til dit arbejde. Dine montører udfylder og tilknytter dem nemt til en specifik sag.

4) Fakturerer du for langsomt? Og har du svært ved at få pengene i hus?

Hvis ja, så undgår du dette med Minuba. Dine fakturaer oprettes allerede, mens du udfører et stykke arbejde. Det betyder, at du kan sende din faktura med et enkelt klik, når arbejdet er færdigmeldt. Dermed kan du afslutte en sag allerede ude hos kunden, uden at skulle hjem forbi kontoret og udarbejde fakturaen.

Digital ordrestyring strømliner din forretning og gør dig konkurrencedygtig

Ved at digitalisere din håndværksvirksomhed har du mulighed for at lægge dig i spidsen af markedet indenfor netop dit fag. For med minimal spildtid, et bedre overblik og andre ressourcebesparelser bliver din forretning konkurrencedygtig og strømlinet.

Det kan måske virke som et sats, at ændre alle arbejdsprocesser i din forretning. Men erfaringerne viser, at det i den grad kan betale sig. Hvis din måde at udføre et stykke arbejde på er outdated, arbejder du mindre effektivt og langsommere, hvilket resulterer i, at du ikke forbliver konkurrencedygtig. Hvis din forretning ikke indeholder konkurrencedygtige elementer, er der ingen grund til at konkurrere. Du bør følge den digitale udvikling og vælge digital ordrestyring, for måske er din konkurrent allerede gået i gang?

Derfor handler det i høj grad om at se mulighederne i at implementere et digitalt sags- og ordrestyringssystem i din forretning, frem for at se udfordringerne.

Bliv digital nu!

Er du overbevist?

Er du blevet overbevist om at vælge et digital ordrestyringssystem til at understøtte din forretning, så kan du her se Minubas mange fordele.

Del indholdet