Hvordan kan jeg planlægge min egen tid?

I følgende artikel gennemgår vi, hvordan du planlægger din egen tid i Minuba.

Se videoen og lær, hvordan du planlægger din egen tid i Minuba

Inden du kan registrere planlægninger skal du have en rolle, som tillader, at du kan planlægge. Rollen ‘Planlæg egne timer’ gør det muligt at registrere planlægninger under siderne ‘min tid’ og ‘min plan’. ‘Administrator’ og ‘planlægger’ brugerrollerne har automatisk ‘Planlæg egne timer’ rollen inkluderet.

Du eller en administrator i din virksomhed kan give dig denne rolle ved at først klikke på tandhjulet i øverste højre hjørne og derefter vælge ‘Administration’:

Tandhjul administration

Derefter vælger du ‘Brugere’ og efterfølgende den bruger, som skal have rollen ‘Planlæg egne timer’.

Administration rediger brugere

 

På ‘Rediger bruger’ siden findes rollen ‘Planlæg egne timer’ under sektionen: ‘Roller’. Sektionen ser forskellig ud, alt efter hvad brugerens brugertype er.

 

Når du har rollen, kan du planlægge din tid under siderne ‘Min tid’ og ‘Min plan’.

På begge sider er der en kalender, hvor du kan klikke på den dag og tid, som du ønsker at planlægge tid på. Der vil komme et pop-up vindue frem, efter at du har klikket.

Her kan du blandt andet redigere i tider samt specificere, hvilken opgave tidsregistreringen hører under, og vælge om tiden skal gemmes som registreret tid eller planlagt tid.

Planlæg tid på app’en

NB! For at kunne planlægge tid på app’en, skal du enten være en superbruger eller have rollen “Planlæg egne timer”.

Når du laver en registrering under ‘Min tid’ kan du vælge om timerne skal planlægges.

Det gør du ved at vælge “Ja” under Planlæg tid.

 

Således planlægger du din egen tid i Minuba. Rigtig god arbejdslyst!