BeJour / Inventio er et bogføringssystem baseret på Microsoft Business Central. Integrationen med Minuba giver dig mulighed for, at du kan få regnskabsdata fra din Minuba overført til BeJour / Invetio, så du kan automatisere flere af dine regnskabsprocesser.
Denne artikel gennemgår, hvordan du bruger integrationen til Beierholm Bejour eller Inventio.
Det er muligt at eksportere salgsfakturaer fra Minuba til Inventio.
For at eksportere fakturaer er det først nødvendigt at aktivere SMARTapi hos Inventio: https://www.inventio.it/smart/smartapi
Nedenfor viser vi, hvordan du aktiverer Inventio som dit økonomisystem i Minuba:
Fakturaer eksporteres til en finanskladde med tilknyttet PDF.
For at eksportere salgsfakturaer, skal du:
Når du godkender og eksporterer dine fakturaer, vil en faktura fremstå således i Business Central hos BeJour/Inventio
Kontotypen er markeret som Debitor, og kontonr, svarer til kundenummeret i Minuba.
Hvis du handler med udlandet og har oprettet leverandører og/eller kunder der befinder sig uden for Danmark, skal du angive en landekode i Minuba.
Landekoden skrives ind i feltet Land
Se listen over landekoder her:
Normalt bliver kundeoplysninger i Minuba overført til BeJour/Inventio, når der eksporteres en salgsfaktura. Derudover har man mulighed for at aktivere løbende synkronisering af kundeoplysninger, således at hvis man ændrer en kundes stamoplysninger eller standard kontakt- eller faktureringsadresse, vil disse ændringer automatisk blive overført med det samme.
Denne funktion kan findes på Bejour/Inventio indstillings-siden i Minuba, under ”Generelle indstillinger”, hvor man skal klikke på knappen ”Vis avancerede indstillinger”.
Fakturaer som er blevet betalt i Inventio kan importeres til Minuba, så de også ses som betalte. Dette gøres på siden ‘Fakturering’
1. Gå til ‘Fakturering’
2. Klik på knappen ‘Import/eksport’
3. Klik på ‘Importér betalinger fra økonomisystem’
Bemærk: For at kunne importere udligninger fra en kreditnota, så SKAL kreditnotaen være lavet ud fra en eksisterende faktura i Minuba.
For at tilknytte en afdeling på fakturaen når den skal eksporteres skal afdelingen først sættes op i Bejour / Inventio. Klik på Finans og derefter på Dimensioner.
Tryk på ”+ Ny” for at oprette en Dimension som f.eks. kan indeholde afdelingerne: Tømre, VVS, Snedker osv.
For at oprette en afdeling skal du markere dimensionen, klikke på Dimension og derefter på Dimensionsværdier.
Klik på ”+ Ny” for at oprette en afdeling. Navnet på afdelingen i Bejour / Inventio skal stemme overens med navnet på afdelingen i Minuba.
Således bruger du integrationen til Inventio.
Du kan læse mere om vores integrationer her.
Forrige artikel: ‘E-conomic’ | Næste artikel: ‘Integrationer til økonomisystemer i Minuba’ |