Hvordan bruger jeg integrationen Inventio?

I følgende artikel gennemgår vi, hvordan du bruger integrationen til Inventio. Inventio tilbyder drift af Microsoft Dynamics ERP systemer til deres kunder.

Det er muligt at eksportere salgsfakturaer fra Minuba til Inventio.

For at eksportere fakturaer er det først nødvendigt at aktivere SMARTapi hos Inventio: https://www.inventio.it/smart/smartapi

Nedenfor viser vi, hvordan du aktiverer Inventio som dit økonomisystem i Minuba.

1. Aktivering af Inventio som økonomisystem

  • Klik på “Tandhjulet” øverst i højre hjørne og vælg: “Administration
  • Derefter under ‘Tilvalgsmoduler‘ vælger du “Integrationsmodul til økonomisystem”
  • På “Vælg økonomisystem“-menuen vælger du “Inventio“og trykker på “Gem“.

2. Indtast Ref-id

  • Du finder dit Inventio Ref-id under SMARTpanel og SMARTalias

3. Vælg hvordan fakturaer skal eksporteres

  • Fakturaer kan enten eksporteres som salgsfaktura eller til en finanskladde med tilknyttet PDF
  • Hvis de eksporteres som salgsfaktura :
    • På “Nr. på standvare for fakturalinjer med/uden moms” angiver du numrene på de varer, som skal bruges i Inventio til fakturalinjer med eller uden moms. Disse varer bliver brugt hvis det valgte varenr. på linjen ikke findes i Inventio.
  • Hvis de faktureres som finanskladde :
    • Angiv hvilken driftskonto der skal benyttes
    • Angiv hvilken momsgruppe der skal benyttes for linjer med eller uden moms

 

Således bruger du integrationen til Inventio. Du kan læse mere om vores integrationer her.

Importering af udlignede fakturaer

Fakturaer som er blevet betalt i Inventio kan importeres til Minuba, så de også ses som betalte. Dette gøres på siden ‘Fakturering’

1. Gå til ‘Fakturering’

2. Klik på knappen ‘Import/eksport’

3. Klik på ‘Importér betalinger fra økonomisystem’