Sådan bliver du færdig med arbejdet i sommerferien, mester

Solen skinner, bilkøerne er lange og medarbejderne mister tålmodigheden. Hvordan skal man som håndværker eller projektleder navigere rundt mellem kunder, deadlines, medarbejdere og byggeprojekter? Svaret er enkelt: struktur og et godt planlægningsværktøj.

Fokuser på en god tidsplan og god planlægning

Sørg for at have en god plan for arbejdets udførelse på plads. Kunderne forventer, at arbejdet udføres til tiden, og en arbejdsplan tvinger dig til at planlægge din arbejdstid korrekt. Stil gerne dig selv spørgsmålet: Er denne tidsplan realistisk?

Opdel dit arbejde ugentligt og fokusér på dine foreløbige delmål. Det er nemmere at opdele projektet i små delprojekter og sikre, at dine kortsigtede mål er opfyldt. Lav en oversigt over, hvad der skal være klart hver uge, og giv dig selv ekstra tid som buffer ved eventuelle forsinkelser.

Planlæg din arbejdstid forud for dine medarbejdere

En smart måde at lykkedes med sin planlægning er at bruge et planlægningsværktøj. Med Minubas planlægning kan du se, hvor meget tid hver medarbejder skal lægge i et projekt. Hvad du planlægger i Minuba havner direkte i medarbejderens mobiltelefon, hvilket betyder, at de ved præcis, hvad de skal gøre, og hvor arbejdet skal udføres. Hver kalenderpost i appen leder dem direkte til en arbejdsseddel, hvor de kan registrere tid og materialer samme dag.

Klik for større billede

Følg op på arbejdet, uanset hvor du er

Fordelene ved at planlægge arbejdet og lade medarbejderne registrere materialer, noter og tid direkte via deres app, er at du bedre kan sørge for, at du når dine mål og at arbejdet bliver gjort. Minubas app giver dig mulighed for at følge processen og se, hvad medarbejderne har noteret på deres arbejdsseddel - uanset hvor du er. Det betyder, at du kan tage ferie, mens det planlagte arbejde er udført af medarbejderne.

Klik for større billede

Fakturér det korrekte beløb

Når du har gennemført dine foreløbige mål og projektet er færdigt, er det tid til at fakturere kunden. Vores erfaring viser, at mange håndværkere fakturerer meget mindre, end de burde få for det udførte stykke arbejde. Gælder det også dig?Mange håndværkere fortæller at op til 25% af materiale kan gå tabt, hvis de ikke bruger et ordresystem til materialeregistrering. Og det kan nemt blive til mange penge på sigt.

Derfor er det vigtigt at huske både dine materialeregistreringer og timeregistrering hver dag. Med Minuba kan dette gøres med et par klik uden at skulle køre forbi kontoret eller finde gamle papirregninger i bilen.

Glade kunder er loyale kunder!

At udføre dit arbejde i tide er ikke kun vigtigt for dine kunder (som muligvis skal bade på arbejdet, i svømmehallen, hos naboer og venner eller i en opstillet badevogn, mens der bliver arbejdet i deres hjem), men også for din fortsatte forretning. Jo bedre du behandler kunderne - jo flere kunder får du! Glade kunder er loyale kunder. De kommer tilbage og kan anbefale dig og din virksomhed til venner og familie - og så vokser virksomheden. Hvis du investerer ordentligt i din virksomhed og udnytter de tilgængelige digitale værktøjer, er du godt på vej til at drive en rentabel og professionel forretning!

God sommer og god arbejdsdag!