Hils på Minubas nye medarbejder, Niclas

Byd Niclas velkommen som fuldtidsansat i Minuba
Minuba er i en rivende udvikling, og vi har brug for stærke profiler, som kan tage Minuba med videre på rejsen. Derfor er vi glade for at kunne annoncere, at Niclas, som har været ansat hos os som studentermedhjælper siden 2019, har valgt at fortsætte hos os i en fastansættelse som Management Trainee pr. d. 1. december.
Lær ham bedre at kende her, og bliv klogere på, hvad han helt præcis skal lave hos Minuba.

Velkommen til Niclas
Byd vores nye Management Trainee Niclas velkommen. I de første par måneder vil Niclas være tilknyttet Minubas marketingsafdeling på hovedkontoret i Kongens Lyngby. Her vil Niclas løse forskellige marketings- og kommunikationsopgaver i samarbejde med Katrine, Florina og Sidsel, som alle sidder som en fast del af Minubas marketingsafdeling i Kongens Lyngby.
Herefter vil Niclas løse mere salgsorienterede opgaver sammen med Minubas salgschef William, salgskonsulenterne Kasper, Ole og Jonas samt Minubas adm. direktør Casper Hassø Nielsen. Sideløbende vil Niclas løse en række opgaver på tværs af organisationen og med Minubas partnere. Desuden vil han som led i sin oplæring i Minuba blive en del af supporten, så han kan få et indblik i kundernes hverdag.
Vi skulle hilse og sige fra Niclas, at han glæder til for alvor at komme i gang med hverdagen i Minuba.
Hvad er din baggrund og hvad har du tidligere lavet?
”Jeg har, siden jeg startede i Minuba færdiggjort min kandidat på CBS i ’Management of Innovation and Business Development’, hvor jeg har lært en masse om, hvordan man driver innovation i virksomheder, samt hvilken rolle partnerskaber med andre virksomheder kan have i denne proces.
I min tid som studentermedhjælper i Minuba har jeg bl.a. været med til at implementere det CRM-system, vi bruger, lavet kundeanalyser, SEO og andre marketingopgaver, og en masse ad-hoc opgaver, der har været brug for.”
Hvorfor valgte du at blive fastansat hos Minuba og hvorfor er Minuba et fedt sted at være?
”Jeg har valgt at fortsætte i Minuba, ikke kun fordi virksomheden i sig selv er i vækst, men fordi Minuba har den perfekte kultur til selv at vokse i. Vi har en flad organisationsstruktur og der er meget kort fra idé til implementering. I kombination med, at der er rige muligheder for at få ansvar og at blive udfordret, gør dette, at man kan udvikle sig både fagligt og personligt og har mulighed for virkelig at gøre en forskel, hvis man ønsker dette.
Derudover har Minuba de bedste kollegaer! Man bliver altid mødt af god stemning på kontoret og alle er mere end villige til at hjælpe, hvis man har brug for det. Dette gør, at det altid er dejligt at møde på arbejde i Minuba.”
Fra studentermedhjælper til Management Trainee i Minuba
Hvis du synes, at Niclas' ansigt virker bekendt, så er det ikke helt uden grund. Niclas startede nemlig hos Minuba som studentermedhjælper tilbage i februar 2019. Her var han i gang med at læse en kandidat på CBS i Management of Innovation and Business Development.
Læs her, hvad hans svar var dengang Minubas marketing- og kommunikationsafdeling lavede et interview med ham i forbindelse med hans nye ansættelse som studentermedhjælper hos Minuba.
Hvad er din baggrund og hvad har du tidligere lavet?
"Jeg har tidligere arbejdet i Matas Webshop samt i REPEAT Fitness, hvor jeg har lavet en bred vifte af både praktiske og administrative opgaver.
Sidste sommer blev jeg færdig med min bachelor i Erhvervsøkonomi og Filosofi på CBS, og jeg læser nu en cand.merc. i Management of Innovation and Business Development."
Hvad skal du lave hos Minuba?
"Som studentermedhjælper i Minuba bliver min rolle at hjælpe til i de forskellige afdelinger, hvor der er brug for det. Dette gør, at jeg får meget alsidige opgaver i Minuba, dog med et fokus på, at jeg også kommer til at løse opgaver, der relaterer sig til mit studie på CBS. Jeg har igennem min bachelor tilegnet mig gode evner inden for bl.a. kvalitativ analyse og metoder som 'sensemaking', som i kombination med min akademiske viden inden for innovationsledelse og forretningsudvikling forhåbentlig kan bidrage til nye indsigter omkring Minubas kunder, innovationsprocesser og potentiel forretningsudvikling."

Hvorfor valgte du at blive studentermedhjælper hos Minuba, og hvorfor er Minuba et fedt sted at være?
"Jeg har altid været meget tiltrukket af startup miljøet, og da jeg hørte om Minuba til en startup event på CBS, var jeg sikker på, at Minuba var et rigtigt match til min profil. Kombinationen af Minubas innovative produkt, ambitioner for fremtiden og virksomhedskultur gør, at Minuba har de perfekte rammer til, at jeg kan udvikle mig både professionelt og personligt. Minuba har en virksomhedskultur, hvor alle får mulighed for at påtage sig ansvar, og hvor det bedste argument vinder, selv hvis det blot kommer fra en studentermedhjælper. Det finder jeg ekstremt inspirerende og motiverende."