Minuba er nomineret til E-handelsprisen 2021

Vi er virkelig ydmyge og stolte over at være indstillet til FDIH's E-handelspris i 2021 – specielt efter også at have været indstillet til EY Entrepreneur of the Year i 2020 og Deloitte Global Fast 50 i 2020.
Det gør os glade hver dag at kunne hjælpe håndværkere med at drive en digital og professionel forretning. Vi vil gerne takke alle vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere for at være med på vores rejse – uden dem var vi ikke kommet så langt!
Lyder det ambitiøst? Ikke desto mindre har det siden 2010 været Minubas hovedmål.
Minuba leverer online ordrestyring og fakturering til service- og håndværksvirksomheder i en lang række lande. Udover at have kontorer i både Danmark, Sverige, Norge og Holland, så har vi også kunder i både Polen, Finland og Schweiz samt på Grønland og Færøerne. Vi arbejder benhårdt på at gøre en forskel for alle i håndværks- og servicebranchen, og vi hjælper kunderne med at digitalisere deres forretning og dermed gå fra papir og blyant til online ordrestyring.
Vi har en ambition om, at et IT-system skal kunne håndtere avancerede data og samtidigt være enkelt at bruge. Derfor har vi udviklet Minuba efter filosofien: 'Det skal kunne en masse, og det skal bare virke på en enkel måde'. Hvorfor gøre det svært, når det kan gøres let?
Minubas online system til fakturering, ordrestyring og sagsstyring giver et bedre overblik, en effektiv drift og øget likviditet i virksomheden. Med integration af hele arbejdsprocessen – fra første kundekontakt til sidste faktura.
Læs mere om Minubas vision, mission og historie.
E-handelsprisen uddeles af Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), der hvert år uddeler priser i forskellige kategorier til de bedste e-handelsvirksomheder i Danmark. Minuba er indstillet til E-handelsprisen 2021 i kategorien: B2B-virksomhed med online omsætning under 200 mio. kr. Der er i alt 12 kategorier i 2021, hvoraf de 11 kategorier gennemarbejdes i indstillingsudvalgene.
Vi er dermed én af de 20 virksomheder, som er blevet udvalgt af FDIH's indstillingsudvalg. Udvalgene når frem til 5 nominerede virksomheder i hver kategori, som hver især skal præsentere deres case for juryen.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.