Minuba deltager på Dansk Byggeris IT-messe 2020

Minuba Dansk Byggeri IT-messe 2020

Får du det meste ud af dit IT-værktøj, Mester?

Digitaliseringen af danske håndværksvirksomheder er i fuld gang og det er ingen hemmelighed, at de fleste håndværks- og entreprenørvirksomheder derfor også for længst har investeret i et digitalt værktøj, som understøtter den daglige arbejdsgang og som skaber overblik og mulighed for at forbedre virksomhedens drift og økonomi.

Der findes en lang række af brugbare og effektive digitale værktøjer som fx Minuba, til at håndtere alle processer - lige fra tilbud, fakturering og kvalitetssikring til virksomhedens kundeaftaler og serviceaftaler, samt de fleste enkeltprocesser, fx fakturering og ordrestyring, timeregistrering og økonomistyringsprogrammer. Men de fleste byggevirksomheder kan kræve mere end dette! De digitale værktøjer skal nemlig være lette at gå til, nemme at forstå og anvende uden en meget omfattende oplæring.

I Minuba er der indarbejdet talegenkendelse og mulighed for billeddokumentation. Det gør ikke bare arbejdet nemmere for den enkelte håndværker, det gør det også lettere for kunderne at følge med i arbejdet fra start til slut - et ønske som mange kunder deler.

De digitale værktøjer skal desuden kunne snakke på tværs og genbruge data. De helt store gevinster kommer nemlig, når de forskellige programmer kan kommunikere på tværs, således at der bliver skabt et sammenhængende og effektivt flow i virksomhedens drift, hvor data nemt kan genbruges uden nye indtastninger.

Læs om Minubas mange integrationsmuligheder her

Minuba app til den professionelle håndværker

Digitale værktøjer hjælper den moderne håndværker

Det sikrer håndværkeren en mulighed for at genbruge data i nye sammenhænge, herunder fx at udarbejde de nødvendige kvalitetssikringsdokumenter. Men det giver også mulighed for at danne de nødvendige rapporter over virksomhedens dækningsgrad og andre nøgletal, som lederne ofte efterspørger.

Det letter arbejdet, når man skal rapportere til banken, revisoren eller bestyrelsen.

Men selvom mange af disse virksomheder allerede drager store fordele af deres digitale værktøj, kan der stadig være udfordringer med, at komme i gang med at bruge IT-værktøjerne og fastholde de nye og smarte arbejdsgange i virksomheden samtidig med at de bliver brugt efter hensigten - af alle medarbejdere.

Heldigvis er der hjælp at hente på Dansk Byggeris IT-messe 2020.

Få hjælp til at digitalisere din forretning!

Dansk Byggeris IT-messe er et godt sted at starte, hvis du også vil være med på den digitale bølge og dermed fremtidssikre din forretning.
På messen får du hjælp til, hvordan du skal gribe processen an og husk - det er aldrig for sent at komme i gang med at implementere IT-værktøjer!

På messen i år får du desuden mulighed for, at få fingrene i BASITs guide til, hvordan man bedst håndterer og implementerer IT-værktøj.

Alle håndværks- og entreprenørvirksomheder kan bruge guiden – uanset virksomhedens størrelse. Den kan også bruges på tværs af fag og af virksomheder, uanset om der arbejdes med totalentrepriser, hovedentrepriser, fagentrepriser, underentrepriser eller med service- og spjældopgaver.

Guiden, som er udarbejdet af det uvildige IT-rådgivningsfirma BASIT, udleveres gratis på messen og hvis du er medlem af Dansk Byggeri, er det også gratis at besøge messen. Den henvender sig både til de mestre eller ansvarlige i virksomhederne, som allerede har købt en masse gode IT-værktøjer, og til dem, som lige er gået i gang med at overveje indkøb af IT-værktøjer.

Læs mere om messen og om den nye guide til her

Besøg Minuba på Dansk Byggeris IT-messe 2020

Minuba deltager på Dansk Byggeris IT-messe den 4. februar i Taastrup og den 5. februar i Aarhus.
På messen har du bl.a. mulighed for at høre mere om, hvordan du kan effektivisere og professionalisere din forretning med Minuba som er et online værktøj til fakturering og ordrestyring.

Hvis du ikke kan vente så længe, kan du altid gå ind og prøve Minuba gratis i 30 dage her.