Sådan effektiviserer du samarbejdet mellem virksomhed og rådgiver

Optimer din økonomistyring med rådgiveradgang

I denne digitaliserede verden er det afgørende for virksomheder og rådgivere at optimere deres arbejdsgange. En af de store udfordringer for mange virksomheder er at holde styr på fakturering, regnskab og bogføring, samtidig med at skulle opretholde god kommunikation med revisor/bogholder/rådgiver.

For virksomheder, der arbejder med eksterne rådgivere, kan manglende adgang til virksomhedens data i rette tid medføre, at rådgiveren har svært ved at levere præcise og opdaterede økonomiske nøgletal. Det er derfor vigtigt, at både virksomheden og rådgiveren har en enkel og sikker måde at dele og arbejde med virksomhedens økonomiske tal på, så der ikke opstår store fejl i virksomhedens økonomi.

En digital løsning, der skaber værdi for både håndværkere og rådgivere

Med Minubas rådgiveradgang kan rådgivere nemt og sikkert få adgang til en virksomheds nødvendige data og dermed levere hurtigere og mere præcis rådgivning. Sammen får man et bedre overblik og mere kontrol over økonomien. Med rådgiveradgangen reduceres manuelle processer, fysiske møder og dobbeltarbejde, da data udveksles digitalt, hvilket frigør tid for både virksomhedsejeren og rådgiveren – og giver tid til andre vigtige opgaver.

En direkte adgang er blandt andet givende når der skal laves momsregnskab. Rådgiveren har direkte adgang til at se, hvad der er blevet lavet af fakturaer, og på den måde kan rådgiveren se, om momsen stemmer på det der er blevet faktureret, og om noget eventuelt er blevet registreret som momsfrit, selvom det ikke skulle have været det. Det betyder, at virksomhedsejeren, netop slipper for at skulle gå ind og leje detektiv, og selv finde frem til fejlen.

Den og mange andre funktioner hjælper Minubas rådgiveradgang med, og den skaber værdi på flere måder for dig som virksomhedsejer, og dig som rådgiver.

6 fordele for virksomhedsejeren

Der er gode grunde til, hvorfor du som virksomhedsejer, bør benytte dig af funktionen rådgiveradgang.

  • Direkte indsigt: Rådgiveren får direkte adgang til dine data, herunder nøgletal, ordretyper og økonomiske data. Du slipper altså helt for at skulle ringe eller skrive, og selv give dig i kast med manuelt at hente det rigtige data ned, og sende det.
  • Løbende overblik: Den direkte adgang gør det muligt for din rådgiver at holde dig opdateret om virksomhedens økonomi i realtid, hvilket øger effektiviteten i arbejdet, og giver dig plads til at fokusere på håndværket.
  • Bedre samarbejde: Din rådgiver kan arbejde mere effektivt sammen med dig, da alle nødvendige tal og informationer er tilgængelige døgnet rundt. Det sikrer jer en god og hurtig kommunikation.
  • Øget effektivitet: Den direkte adgang til din virksomheds data gør det muligt for rådgiveren at løse eventuelle problemer hurtigere, hvilket kan give dig en tryghed.
  • Vækst din forretning: Når du samarbejder tæt med en rådgiver, der har adgang til den rette indsigt, bliver det lettere at spotte forbedringsmuligheder, optimere driften og planlægge fremtidig vækst i din virksomhed.
  • Spar tid i hverdagen: Du skal ikke bruge tid på at finde de nødvendige tal og rapporter– det klarer din rådgiver, der selv kan hente de nødvendige oplysninger. Du får mere tid til dine kerneopgaver og dit håndværk.

Ønsker du at få hjælp til de administrative opgaver, og måske endda slippe for at sidde og bøvle med en masse bogføring der ikke stemmer overens. Så kan du læse, og finde en rådgiver der passer til din virksomhed her.

6 fordele for rådgiveren

Der er gode grunde til hvorfor funktionen rådgiveradgang skaber værdi for dig som rådgiver.

  • Direkte indsigt og større effektivitet: Med rådgiveradgang får håndværkeren en mere strømlinet forretning, hvor rådgiveren har direkte adgang til nøgletal, ordretyper og økonomiske data – helt uden manuelle overførsler. Det sparer tid, reducerer administration og sikrer en mere professionel drift.
  • Øget tryghed og bedre samarbejde
    Rådgiveren bliver en tættere sparringspartner, da alle nødvendige oplysninger er tilgængelige i realtid. Det styrker kommunikationen og sikrer, at rådgivningen er præcis, relevant og værdiskabende.
  • Mere tid og bæredygtighed i din rådgivning
    Slip for at vente på dokumenter og reducér behovet for fysiske kundebesøg. Med Minuba kan rådgiveren arbejde mere effektivt, også på distancen, hvilket sparer både tid og transport.
  • Vækst din forretning og øg din indtjening
    Automatisering af manuelle processer frigiver tid til strategisk rådgivning og driftsoptimering, der skaber værdi for dine kunder. Som Minuba-certificeret rådgiver kan du tilbyde konsulentydelser inden for systemopsætning og brug, samtidig med at du bliver synlig for alle Minubas kunder – en oplagt mulighed for at tiltrække flere kunder og vækste din forretning.
  • Ét login til alle dine kunder
    Med rådgiveradgang kan du nemt skifte mellem alle de virksomheder, du samarbejder med – ét login, ét system, fuldt overblik. Det gør din arbejdsdag mere overskuelig og giver dig mere tid til det, der tæller: professionel rådgivning.
  • Adgang til et dedikeret supportteam
    Som rådgiver i Minuba får du adgang til et supportteam, der er klar til at hjælpe dig med systemet, så du kan fokusere på det vigtigste – at rådgive dine kunder.

Hvordan bliver man rådgiver i Minuba?

Du skal som rådgiver blot udfylde denne kontaktformular. Når denne er blevet udfyldt, bliver du kontaktet for en uforpligtende snak om mulighederne for at blive rådgiver i Minuba.

Du kan som Minuba-kunde også invitere din revisor eller bogholder til at blive rådgiver. Der vil blive sendt en mail til vedkommende, du inviterer, hvorefter de udfylder en kontaktformular, og bliver kontaktet af Minuba.

Sådan kommer du i gang med Minubas rådgiveradgang

Det er gratis for dig at blive rådgiver i Minuba. Du betaler hverken for oprettelse eller adgang – og du kan tilknytte flere kollegaer under din virksomhed – også helt gratis.

Når din virksomhed er blevet oprettet som rådgiver, får du som rådgiver adgang til at kunne:

  • Behandle anmodninger fra virksomheder, der ønsker rådgivning af dig.
  • Tildele ’Rådgiver-rollen’ til kollegaer.
  • Administrere, hvilke virksomheder dine rådgivere har adgang til.

Når i som rådgiver har fået virksomheder under jer, kan i logge ind på de tilknyttede virksomheder direkte fra ‘Rådgiver’-fanen.

Som virksomhedsejer – og med en konto i Minuba – kan du anmode om at give en rådgiver adgang til din konto. Hvis rådgiveren accepterer anmodningen, vil de få adgang til din konto og din virksomheds nøgletal.

Bliv certificeret Minuba-rådgiver

Når du er blevet godkendt som rådgiver i Minuba, har du mulighed for at blive en certificeret rådgiver. Certificeringen er udviklet til at klæde dig godt på til at rådgive dine kunder professionelt og effektivt i brugen af Minuba. Du bliver endnu bedre til at rådgive dine kunder med konkrete løsninger, der skaber overblik og effektivitet i deres hverdag.

Med Minubas certificeringsforløb for rådgivere får du en dyb indsigt i, hvordan du bedst hjælper håndværksvirksomheder med at få fuldt udbytte af Minuba.

Med en certificering kan du:

  • Udvikle din rolle som rådgiver
  • God synlighed på Minubas rådgiverliste
  • Rådgive mere målrettet i, hvordan man driver en professionel forretning med Minuba
  • Officiel certificering, der dokumenterer din viden

Minubas funktion rådgiveradgang løser altså væsentlige udfordringer for virksomhedsejere og rådgivere ved netop at gøre det muligt for rådgiveren at få direkte adgang til de økonomiske nøgletal – i realtid. Denne funktion gør samarbejdet mere effektivt, og ved at reducere manuelle processer og fremme samarbejdet, er Minubas rådgiveradgang et vigtigt værktøj for virksomheder og rådgivere, der ønsker at optimere deres arbejdsgange.

Bliv rådgiver her.

Del indholdet