Sådan effektiviserer du samarbejdet mellem din virksomhed og din rådgiver

Optimer din økonomistyring med enkel og sikker digital adgang

I takt med, at vi lever i en digitaliseret verden, bliver det stadig vigtigere for virksomheder at optimere deres arbejdsgange, især inden for økonomistyring og administration. En af de helt store udfordringer for mange store, men også små virksomheder, er at holde styr på fakturering, regnskab og bogføring, samtidig med at opretholde en god kommunikation med deres rådgivere. En proces som denne kan ofte være præget af forsinkelser, manuel udtrækning og udveksling af data i forskellige excel ark, eller fysisk form, som i sidste ende kan føre til fejl.

For virksomheder, der arbejder med eksterne rådgivere, kan manglede adgang til virksomhedens data i rette tid medfører at rådgiveren har svært ved at levere præcise, og ikke mindst opdaterede økonomiske nøgletal for virksomheden. Det kan have en stor betydning, at både virksomheden og rådgiveren har en enkel og sikker måde at dele og arbejde med virksomhedens nøgletal på, så der eksempelvis ikke opstår fejl i virksomhedens balance når der skal lave årsafslutning.

En digital løsning, der skaber værdi for både håndværkere og rådgivere

En direkte adgang for rådgivere, muliggør en mere hurtig og effektiv deling af data mellem din virksomhed og rådgiveren. En funktion som denne fjerner behovet for at eksportere og sende data manuelt.

En direkte adgang er blandt andet givende når der skal laves momsregnskab. Rådgiveren har direkte adgang til at se, hvad der er blevet lavet af fakturaer, og på den måde kan rådgiveren se, om momsen stemmer på det der er blevet faktureret, og om noget eventuelt er blevet registreret som momsfrit, selvom det ikke skulle have været det. Det betyder, at virksomhedsejeren, netop slipper for at skulle gå ind og leje detektiv, og selv finde frem til fejlen.

Med en såkaldt rådgiveradgang i Minuba kan rådgivere altså logge ind i deres kunders ordrestyringssystem, og få adgang til relevante data, der er afgørende for at kunne udarbejde virksomhedens regnskab. Dette kan blandt andet gavne når der skal lave lønkørsel. Ved lønkørslen kan der hurtigt opstå fejl blandt andet ved timesedler der ikke er blevet opdateret, forkerte registreringer af arbejdstimer, overarbejder eller fravær som kan medføre til fejl i lønberegningen. Ved at kunne logge ind i kunders ordrestyringssystem, vil rådgiveren kunne se det fulde overblik over registreringer og timesedler, og virksomhedsejeren slipper for at skulle forklare, hvor fejlen måske kunne være.

Netop denne funktion hjælper Minubas rådgiveradgang med, og den skaber værdi på flere måder, for rådgiver og virksomhedsejer.

5 gode grunde til det skaber værdi for virksomhedsejeren

Der er gode grunde til, hvorfor du som virksomhedsejer, bør benytte dig af funktionen rådgiveradgang.

  • Tidsbesparelse: Du slipper for at bruge tid på at indsamle, sende og forklare det data du sender til din rådgiver. Dette frigør mere tid til at kunne koncentrere sig om virksomhedens kerneopgaver, fremfor de administrative.
  • Mindre risiko for fejl: Risikoen for fejl bliver mindsket, da data ikke skal sendes manuelt fx via e-mails. Dette sikrer at rådgiveren arbejder med de nyeste tal.
  • Effektive arbejdsgange: Du slipper for at bekymre dig om administrative opgaver, da funktionen automatiserer mange af processerne, hvilket letter de daglige arbejdsgange.
  • Bedre samarbejde med rådgiver: Det er lettere og hurtigere for din rådgiver at tilgå virksomhedens nøgletal i realtid, hvilket forbedrer samarbejdet.
  • Bedre overblik over økonomien: Du kan modtage mere præcis og relevant rådgivning, hvilket kan hjælpe med at optimere virksomhedens drift og skabe mere overskud i hverdagen.

Ønsker du at få hjælp til de administrative opgaver, og måske endda slippe for at sidde og bøvle med en masse bogføring der ikke stemmer overens. Så kan du læse, og finde en rådgiver der passer til din virksomhed her.

5 gode grunde til det skaber værdi for rådgiveren

Der er gode grunde til hvorfor funktionen rådgiveradgang skaber værdi for dig som rådgiver.

Står du som rådgiver, og eksempelvis skal rådgive om, hvordan dine kunder skal kvalitetssikre, herunder hvilke skemaer de skal bruge, hvordan deres dokumentation skal være osv. Så ville en rådgiveradgang kunne give dig direkte adgang til dine kunders ordre, og du ville kunne hjælpe dem med hvordan de netop skal kvalitetssikre for den ene ordretype. Du kan læse mere om kvalitetssikring her.

  • Direkte indsigt: Rådgiveren får direkte adgang til virksomhedens data, herunder økonomiske nøgletal, ordretyper m.m., uden behov for at bede om oplysningerne og vente på manuelle overførsler. Dette skaber en hurtigere og mere effektiv arbejdsgang og reducerer tidsforbruget på manuelle opgaver.
  • Løbende overblik: Den direkte adgang gør det muligt for rådgiveren at holde sig opdateret om sine kunders økonomi, og forretning i det hele taget, i realtid. Dette øger den samlede effektivitet i rådgivningsarbejdet og rådgiveren kan levere mere præcise rapporter og dermed afslutte opgaver hurtigere.
  • Bedre samarbejde med dine kunder: Rådgiverne kan arbejde mere effektivt sammen med sine kunder, da alle de nødvendige tal og informationer er tilgængelige alle døgnets timer og i realtid. Dette styrker kommunikation og derved samarbejdet med kunderne.
  • Øget effektivitet: Den direkte adgang til virksomhedens data gør det muligt for rådgiverne at løse eventuelle problemer hurtigere, da rådgiveren slipper for at håndtere det papirarbejde de modtager fra deres kunde.
  • Øget omtale: At kunne tilbyde dine kunder en digital løsning, fremmer professionalisme, hvilket kan styrke rådgiverens omdømme og tiltrække flere kunder.

Hvordan kommer du i gang med Minubas rådgiveradgang?

Minubas funktion rådgiveradgang løser altså væsentlige udfordring for virksomheder, der samarbejder med rådgivere, ved netop at gøre det muligt for rådgiveren at få direkte adgang til de økonomiske nøgletal i realtid. Denne funktion gør samarbejdet mere effektivt, og ved at reducere manuelle processer og fremme samarbejdet, er Minubas rådgiveradgang et vigtigt værktøj for virksomheder og rådgivere, der ønsker at optimere deres arbejdsgange.

Ønsker du at blive rådgiver i Minuba, kan du kontakte os på 70 70 20 37 eller på partner@minuba.dk. Du kan også skrive dig op til en snak via formularen her.

Del indholdet