Sendte mails i Minuba | Alle dine sendte dokumenter et sted

Sendte mails i Minuba


 

Se dine afsendte mails

Når du sender mail fra Minuba til dine kunder kan du altid gå i ‘Meddelelser’ for, at se alle dine sendte mails. Alle sendte mails, uanset om det er et tilbud, ordrebekræftelse, faktura eller kreditnota, så kan du se mailen herinde.

NB! Dette er kun til mails, og ikke forsendelser via EAN nummer. 

For at gå til ‘Meddelelser’ klikker du på kuvert-ikonet øverst i højre hjørne.

Sendte mails ligger under 'meddelelser' ikonet

Du kan få vist en mail ved at klikke på ‘Vis’ i højre side af linjen. Mailen åbnes og du kan se hvad du har skrevet til kunden, samt hvad der er vedhæftet af dokumenter.


 

Hvem er afsender på sendte mails i Minuba?

Medarbejderen som sender mailen, vil som standard være afsenderen. Du kan ændre det, så det bliver virksomheden, som er afsender i stedet. Dette kan du gøre under ‘Virksomhedsindstillinger’. Hvis du ændrer indstillinger, vil det fremadrettet være firmaet, som er afsender på alle mail, uanset hvilken bruger der sender mailen.


 

Sendte mails kommer ikke frem til min kunde

Kontroller at kundens mailadresse er korrekt. Eksisterer mailadressen ikke, afvises mailen du forsøger at sende. Det er også muligt, at mailen er modtaget af kunden, men ligger i kundens filter mod uønsket post eller spam mappe.

De mails du sender fra Minuba bliver sendt gennem vores mailserver, men med dit navn som afsender. Nogle få mailservere vil derfor opfatte mailen som spam og i den situation vil din kunde ikke modtage mailen i sin indbakke, men derimod i sit spam-filter.

Dette har ikke noget med Minuba at gøre og vi kan derfor ikke yde support på problemstillingen. Nedenfor følger en teknisk forklaring på, hvordan problemet kan forsøges at afhjælpes. Hvis denne er for teknisk, så anbefaler vi, at du kontakter din mail udbyder.


 

Ændr bounce mail som afsender, når jeg sender mail via Minuba

Når du sender mail via Minuba, kan der stå følgende som afsender:
• Larsen VVS <bounce+D42F71EE-8B40-4BAC-9C22-1AF635CE3C32@minuba.dk> på vegne af Larsen VVS <Hans@larsen.dk>
• Larsen VVS <bounce+D42F71EE-8B40-4BAC-9C22-1AF635CE3C33@minuba.dk>

Minuba bounce mailadressen bruges, så mailen ikke ender I jeres kunders spam-mappe. Hvis du gerne vil have at bounce mailen ikke bliver sat som afsender, og at mailen ikke skal ende i spam-mappen, så har du brug for at opdatere din DNS til at give tilladelse til at Minuba kan sende mail med dig som afsender.

Denne tilladelse gives ved at oprette/opdatere spf record i jeres DNS til at inkludere Minuba – læs mere om hvordan du gør dette nedenfor.


 

Opsæt SPF record

SPF står for Sender Policy Framework og kan bruges til at sikre, at det kun er bestemte mailservere, der kan sende mails med dit domæne-navn som afsender. Uden en SPF-opsætning er det meget nemt for andre at sende falske mails på dine vegne. Derfor har din mailudbyder lavet en sikker opsætning og det er denne, der blokerer for de mails du sender gennem Minuba. Du skal derfor have tilføjet Minubas mail-server som en godkendt server.

Opsætning af SPF foregår i DNS-indstillingerne for dit domæne. Har du selv adgang til disse skal du tilføje følgende:

v=spf1 include:spf.minuba.dk -all

Når du har tilføjet ovenstående kan du klikke på dette link og tjekke opsætningen

http://mxtoolbox.com/spf.aspx

Har du ikke adgang til dit domænes DNS-indstillinger, eller er du i tvivl, så kontakt din mailudbyder.

Dandomain – Kontakt Dandomain her eller læs deres guide her

GratisDNS – Kontakt GratisDNS her eller læs deres guide her

Meebox – Kontakt Meebox her

One.com – Kontakt One.com her eller læs deres guide her

ScanNet – Kontakt ScanNet her eller læs deres guide her

Surftown – Kontakt Surftown her eller læs deres guide her

UnoEuro – Kontakt UnoEuro her eller læs deres guide her


Forrige artikel: ‘Sådan rydder du op i dine data i Minuba’Næste artikel: ‘Browser indstillinger’