Importer dine forsikringssager fra Scalepoint
Med Scalepoint-integrationen kan du let importere dine forsikringssager fra Scalepoint til Minuba. Du kan læse mere om Scalepoint her.
Når Scalepoint sender en ny forsikringssag til Minuba, oprettes der en ny ordrekladde i Minuba med følgende oplysninger:
- Ordretype: Den valgte standardordretype (angivet i Scalepoint-indstillinger)
- Ordreoverskrift: Scalepoint – [forsikringssagsnummer]
- Rekv.nr.: [Forsikringssagsnummer]
- Arbejdsbeskrivelse: Skadebeskrivelse + URL til den pågældende sag i Scalepoint
- Kunde: Oprettes enten som forsikringstager eller forsikringsselskab afhængig af, hvad der er valgt i indstillingerne
- Installationsadresse: Skadesadresse – oprettes kun, såfremt den er forskellig fra kontaktadressen
- Noter på arbejdsseddel: Alle ekstra kontakter bliver oprettet som noter på arbejdssedlen. Disse kan indeholde navn, vejnavn, husnummer, postnummer, by, telefonnummer, mobilnummer og mailadresse
Opsætning af Scalepoint-integration
Minuba kan modtage data fra Scalepoint og på baggrund af disse oprette nye ordrekladder. Klik på ‘Tandhjul’ -> ‘Integrationer’ -> ‘Scalepoint’.
På billedet nedenfor ser du siden for indstillinger til integrationen.
Først skal du sætte hak ved ‘Slå modul til’ og vælge en standard ordretype og gemme dine valg. Når dette er gjort, skal du klikke på ’Kopiér integrationsdetaljer’ og derefter klikke på ’Gå til Scalepoint’, hvilket vil føre dig hen til Scalepoints opsætningsside.
Her udfylder du først kontaktoplysningerne, og derefter indtaster du følgende informationer under afsnittet ’Integrationer’:
Er du?
Udfyld med ”Netværkshåndværker”
Har du talt med din IT-leverandør omkring integration til Scalepoint?
Udfyld med ”Ja”
Er du i Scalepoint Netværket?
Udfyld med ”Ja” eller ”Nej”
Hvilke selskaber udfører du sager for?
Udfyld med, hvad der bedst passer
Hvilken leverandør skal der integreres til?
Minuba
Integrationsdetaljer
Indsæt det link, der bliver kopieret, når du trykker på ”Kopiér integrationsdetaljer”
Hvilke integrationer skal slås til?
Udfyld med ”Sagsoprettelse (newResponsibilitiesAssigned)”
Systemmail
Valgfrit felt. Her skriver du, hvad der passer bedst, eller lader det være tomt.
Kontaktperson hos integrationspartner
Valgfrit felt. Her skriver du, hvad der passer bedst, eller lader det være tomt.
Når Scalepoint åbner for adgangen, vil de sende informationer til Minuba support, hvorefter disse informationer vil blive gemt, og integrationen kan begynde at fungere.
Du skal også vælge en standard ordretype, som dine ordrer bliver oprettet med i Minuba, når der modtages data fra Scalepoint.
Under kunde vælger du, om kunden på ordren skal oprettes som enten forsikringstager eller forsikringsselskab.
- Hvis du vælger, at kunden skal oprettes som forsikringsselskab, søges der på, om du i forvejen har en kunde, hvor kundenavnet matcher navnet på forsikringsselskabet. Hvis der ikke findes et match, oprettes der en ny kunde på baggrund af de medsendte informationer.
- Hvis du vælger, at kunden skal oprettes som forsikringstager, får du mulighed for at angive, om Minuba skal benytte forsikringstagers telefonnummer som kundenummer. Hvis du ikke sætter hak ved denne mulighed, oprettes der altid en ny kunde. Hvis du vælger, at telefonnummer skal benyttes som kundenummer, søges der på, om der allerede eksisterer en kunde med kundenummer som matcher telefonnummeret på forsikringstager. Hvis ikke der findes et match, oprettes der en ny kunde med dette kundenummer.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.