Opret bruger – giv alle medarbejdere adgang til Minuba

I følgende artikel gennemgår vi, hvordan du opretter nye brugere i Minuba.

For at oprette nye brugere er det nødvendigt at have en brugerlicens. Du kan læse her, hvordan du tilretter/køber brugerlicenser.

Opret ny bruger i Minuba

Jo flere der har adgang til Minuba, jo højere vil dit udbytte af Minuba være. Her kan du sørge for at chefen, overmontøren, svenden i marken, bogholderen og andre får adgang.

  • Klik på ->opret ny-> i højre hjørne og vælg ‘Opret bruger’.

Opret bruger Minuba

  • Du kommer nu frem til ‘Opret ny medarbejder’, hvor du skal klikke på den brugertype, som du ønsker at oprette. Når du har valgt, klikker du ‘Opret’.

Licens opret bruger Minuba

  • Udfyld felterne med de oplysninger som du ønsker -> se forklaringerne til felterne længere nede i artiklen.

Opret medarbejder oplysninger

  • Klik ‘Gem ændringer’ for at gemme det du har indtastet.

Hvilken brugertype skal jeg vælge?

Når man vælger brugertypen i Minuba, så vælger man også hvilken funktionalitet de skal have adgang til i Minuba. Der findes 4 slags brugere:

  • Bruger (249kr./md)
  • Begrænset bruger (149kr./md)
  • Ressource bruger (79kr./md)
  • Ressource (19kr./md)

Bruger:

Denne type bruger du, når du ønsker en bruger der har adgang til det meste i Minuba. Brugeren har som udgangspunkt adgang til:

  • Overblik
  • Min plan
  • Min tid

Og du kan tilføje at brugeren har adgang til alt i systemet (eks. Fakturering, Planlægger, Administrator og lign.)

Læs mere her

Denne bruger bruges oftest til:

  • De ledende medarbejdere
  • Kontormedarbejderne
  • Den regnskabsansvarlige
  • Revisoren
  • Bogholderen på kontoret

Begrænset bruger:

Denne type har adgang til ‘Min plan’ og ‘Min tid’, herunder timeregistrering. Derudover kan du vælge, at brugeren skal have adgang til overblik, priser samt mulighed for at oprette ordre.

Denne bruger anvendes til:

  • Overmontøren
  • Svenden i marken
  • Sælgeren

Ressourcebruger:

Denne type bruger har adgang til ‘Min Plan’ og ‘Min tid’, herunder timeregistrering. Brugeren har også adgang til at se arbejdssedler og tilføje noter og billeddokumentation.

Denne bruger anvendes til:

  • Lærlingen
  • Dem der skal registrer tid

Ressource:

Denne type bruger har ikke selv adgang til Minuba. Det vil typisk være en almindelig bruger der registrerer tid på denne ressource. Det bruges ofte ved længevarende entrepriser, hvor du måske har lejet personale ind, som du gerne vil holde styr på. Kan også bruges til at holde styr på maskiner og andet materiel.

Denne bruger anvendes til:

  • Lejet personale
  • Maskiner
  • Dyk-pumpe
  • Gravko

Tilvalg af funktionalitet til den enkelte bruger

Du har mulighed for at tilpasse funktionaliteten for den enkelte bruger. Her kan du se, hvad hver enkelt del betyder:

Administrator – giver adgang til alle funktioner i systemet. Hvis denne tildeles skal der ikke tildeles andre roller, da den giver adgang til alt.

Fakturering – giver adgang til ‘Fakturering’.

Planlægger – giver adgang til ‘Planlægning’, alle brugeres timesedler og rettigheder til at administrere og registrere tid for andre brugere.

Medarbejder – giver adgang til at logge ind i systemet (tildeles automatisk).

Skjul overbliksfane – fjerner ‘Overblik’ fra brugerens profil.

Skjul priser – skjuler priser på brugerens arbejdssedler.

Tilbud/ordre – giver rettighed til at oprette ordrer og tilbud.

Timeregistrering – giver adgang til at foretage egen timeregistrering (tildeles automatisk).