Nummerering af fakturakladder
Nummerering af fakturakladder fungerer således, at når du på en ordre første gang skal fakturere vil din første fakturakladde have tallet 1, den næste fakturakladde du opretter får 2, så 3, osv.
Talrækken er unik for hver ordre og bliver ikke ændret, så når en ny ordre bliver oprettet vil talrækken igen starte forfra og den første fakturakladde for ordren vil have nummer 1.
På den måde kan du altid holde styr på hvilken rækkefølge du har oprettet dine fakturakladder i.
NB! Når du opretter en ny ordre i Minuba vil der automatisk være oprettet den første fakturakladde med nummer 1. vælger du at acontofakturere eller fakturere udvalgte linjer. Vil Minuba spørge dig:’ Du har åbne timer og eller materialer på din arbejdsseddel, vil du åbne en ny fakturakladde’ Til det trykker du ok, og der vil nu ligge en fakturakladde 2. klar til næste gang du ønsker at fakturerer.
Du kan både se fakturakladdenummeret i fakturaoversigten på ordren, og i overskriften på fakturakladden.
Når du er tilfreds med din kladde, kan du som altid godkende den og et nyt fakturanummer vil blive genereret.
Det er altså vigtigt at lægge mærke til, at et fakturanummer og et fakturakladde-nummer ikke er det samme.
Nedenstående billede viser eksempel på rækkefølge af dine fakturakladder.
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.