Medarbejdertyper
Medarbejdertyper bruges til at gruppere dine medarbejdere, for at sikre, at ikke registrerer deres timer med forkerte satser. Du kan f.eks. lave en medarbejdertype for ‘Svende’ og en type for ‘Lærlinge’.
Hermed kan du give dine ‘Svende’ lov til at registrere tid på andre arbejdstidstyper (opgaver), end hvad dine lærlinge skal kunne.
Hvis der ikke oprettes medarbejdertyper, vil alle medarbejdere have mulighed for registrere timer på alle arbejdstidstyper og det kan skabe forvirring og dermed forkerte registreringer. Tildeling af arbejdstidstyper til de forskellige medarbejdertyper gør det nemmere for medarbejderne at timeregistrere, da de kun har de arbejdstidstyper, som er relevante for dem.
For at komme i gang med medarbejdertyper skal man klikke på ‘Tandhjul’ -> ‘Administration’ -> ‘Medarbejdertyper’.
Det første, som du skal gøre er at give din nye medarbejdertype et navn, et nummer og en beskrivelse:
Herefter skal du vælge, hvilke medarbejdere der skal være med i gruppen (en medarbejder kan kun være en del af én medarbejdertype):
Under ‘Arbejdstidstyper’ vælger du, hvilke arbejdstidstyper denne medarbejdertype skal have adgang til at registrere tid på:
Under ‘Tillægstyper’ vælger du, hvilke tillæg denne medarbejdertype skal have adgang til:
Under 'Fraværstyper' vælger du, hvilke typer fravær de kan registrere på:
Under ‘Udlæg, diæter, m.v.’ vælger du, hvilke udlæg og diæter denne medarbejdertype skal have adgang til:
I dette eksempel er der valgt, at en lærling ikke skal kunne registrere udlæg, men skal kunne registrere diæter og kilometerpenge.
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.