Medarbejdertyper
Medarbejdertyper bruges til at gruppere dine medarbejdere og sikre korrekt timeregistrering.
Eksempel:
- Du kan oprette en medarbejdertype for Svende og en anden for Lærlinge.
- Herefter kan du bestemme, hvilke arbejdstidstyper (opgaver) de enkelte grupper må registrere tid på.
Fordele ved at bruge medarbejdertyper:
- Forebygger fejl: Svende og lærlinge får kun adgang til de arbejdstidstyper, der er relevante for dem, hvilket minimerer forkerte registreringer.
- Gør timeregistrering lettere: Medarbejderne ser kun de arbejdstidstyper, de faktisk må bruge.
Hvis du ikke opretter medarbejdertyper, vil alle medarbejdere kunne registrere timer på alle arbejdstidstyper, hvilket kan skabe forvirring.
Ved at tildele arbejdstidstyper til medarbejdertyper gør du det nemmere og mere overskueligt for medarbejderne at registrere deres tid korrekt.
For at komme i gang med medarbejdertyper skal man klikke på ‘Tandhjul’ -> ‘Administration’ -> ‘Medarbejdertyper’.
Det første, som du skal gøre er at give din nye medarbejdertype et navn, et nummer og en beskrivelse:
Det er muligt at søge i feltet, og filtrere på afdeling hvis din virksomhed har afdelinger.
Herefter skal du vælge, hvilke medarbejdere der skal være med i gruppen (en medarbejder kan kun være en del af én medarbejdertype):
Under ‘Arbejdstidstyper’ vælger du, hvilke arbejdstidstyper denne medarbejdertype skal have adgang til at registrere tid på:
Under 'Fraværstyper' vælger du, hvilke typer fravær de kan registrere på:
Under ‘Tillægstyper’ vælger du, hvilke tillæg denne medarbejdertype skal have adgang til:
Under ‘Udlæg, diæter, m.v.’ vælger du, hvilke udlæg og diæter denne medarbejdertype skal have adgang til:
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.