Kvalitetssikring | Tilføj nemt kvalitetssikring af dit arbejde i Minuba

Tilføj kvalitetssikringsdokumenter på din arbejdsseddel


Skal du kvalitetssikre dit arbejde skal du huske at tilføje kvalitetssikring på din arbejdsseddel. Det gør du ved at trykke på ‘vælg kvalitetssikringsdokument’ og finde det dokument du skal bruge på ordren.

Visse ordretyper kan have tilknyttet kvalitetssikring, som automatisk lægges på arbejdssedlen.

tilføj kvalitetssikring

NB! Du har mulighed for at tilføje det samme kvalitetssikringsdokument flere gange, hvis det er nødvendigt.

Når du har tilføjet et dokument til ordren og trykker ‘gem’ vil der komme en linje med dokument navnet og der vil komme en ekstra process pil.

kvalitetssikring

For at udfylde dit kvalitetssikringsdokument skal du klikke på ‘Kvalitetssikring’ i proceslinjen og vælge navnet på den kvalitetssikring, som du skal gennemføre.

Du kan nu udfylde dokumentet og klikke på Gem når du er færdig. Når du er færdig har du mulighed for at sende dokumentet via mail til kunden eller printe det ud.


Tilknyt kvalitetssikringsdokument til et anlæg for en enkelt ordre

Vil du tilknytte et kvalitetssikringsdokument til et anlæg for blot én ordre, kan du gøre dette under sektionen ”Kvalitetssikring” på en arbejdsseddel.

Ud for hver Kvalitetssikringsdokument vælger du det ønskede anlæg fra listen. Vil man senere ændre dette, klikker man på boksen igen og skifter den valgte mulighed.

Hvis et anlæg allerede har et kvalitetssikringsdokument tilknyttet, vil dette dokument fremstå automatisk, og kan ikke ændres.

Tilknyt kvalitetssikringsdokument til et anlæg

NB! Det er kun de nuværende anlæg på ordren der fremgår af listen.

Tilknytningen til et anlæg betyder at kvalitetssikringsdokumentet får adgang til anlæggets data.

Hvis det valgte kvalitetssikringsdokument indeholder felter som ”Anlægs serienummer, Anlægs model, Anlægsfabrikat, Anlæggets interne nummer, Anlægsinstallationsdato” så kommer disse felter automatisk blive udfyldt.

Tilknyt kvalitetssikringsdokument til et anlæg

Med denne tilknytning kan man bedre overskue sine kvalitetssikringsdokumenter, og man behøver ikke længere selv udfylde information om anlæg på dem.

 


Slet kvalitetssikring

Skal et kvalitetssikringsdokument fjernes fra ordren kan du slette det ved at klikke på skraldespandsikonet på linjen.

Når du sletter et dokument kommer der en pop-up boks, hvor du skal bekræfte at du ønsker at slette dokumentet permanent.

 

Kvalitetssikringsdokumenter på en arbejdsseddel i din app

Under dine Kvalitetssikringsdokumenter i appen kan du se de kvalitetssikringsdokumenter der er tilføjet arbejdssedlen.

Når du har åbnet arbejdssedlen, trykker du på menuen i øverste højre hjørne (tre vandrette streger). Derefter klikker du på sektionen ”Kvalitetssikring”.

Du kan også tilgå dine kvalitetssikringsdokumenter via. ”Kvalitet” i processlinjen på en arbejdsseddel i appen.

 

Under dine Kvalitetssikringsdokumenter kan du se de kvalitetssikringsdokumenter der er tilknyttet orderen. Her findes op til 3 sektioner:

  1. Kvalitetssikringsdokumenter tilknyttet arbejdssedlen.
  2. Kvalitetssikringsdokumenter tilknyttet arbejdssedlen med en relation til et anlæg.
  3. Kvalitetssikringsdokumenter tilknyttet arbejdssedlen i tidligere format.

Du kan nu udfylde dokumentet og klikke på Gem når du er færdig. Når du er færdig har du mulighed for at sende dokumentet via mail til kunden eller printe det ud. Du har også mulighed for at fjerne kvalitetssikringsdokumenter fra arbejdssedlen.

 

 


Forrige artikel: ‘Forbrugsoverblik’ Næste artikel: ‘Grossistbestillinger’