Hvorfor kan min faktura ikke eksporteres til e-conomic?

Denne artikel forklarer, hvordan du løser problemet med, at dine fakturaer ikke bliver eksporteret til e-conomic

Der kan være flere årsager til, at du ikke kan eksportere dine faktura til e-conomic. Men den typiske årsag er at der allerede findes en bogført faktura i e-conomic med samme fakturanummer. Derfor tager denne artikel udgangspunkt i, at du har fået denne fejlmeddelelse i dit forsøg på at eksportere dine fakturaer til din e-conomic.

Hvis du ved godkendelse af din faktura i Minuba, får en fejlmeddelelse om at fakturanummeret allerede findes i e-conomic, skal du gøre følgende:

Kontroller om det er den samme faktura der findes i e-conomic.

Dette kontrollerer du ved at gå ind på fakturerings-fanen i Minuba, klikke på ‘Import/eksport’ og vælge ‘eksporter fakturafiler’.


​Tryk annuller og kontrollér, at de fakturanumre der findes i regnearket, er dem som endnu ikke er eksporteret til din e-conomic.

Herefter skal du kontrollere om fakturaen i Minuba er identisk med det samme fakturanummer i e-conomic.

(Hvis du har for mange fakturaer i regnearket, kan du indsnævre dit datointerval og prøve igen.)

 

Sådan gør du:

    • Hvis det ikke er den samme faktura der findes – da udfør punkt A-F
    • Hvis det er den samme faktura der findes – gå til punkt D, som er det eneste punkt der skal udføres i dette tilfælde.

 

A: Kontroller først om det er en længere nummerserie der allerede findes i e-conomic for at undgå at danne flere konfliktende fakturanumre. (Notér evt. sidst anvendte fakturanummer i e-conomic)

B: Slå integrationen til e-conomic fra i Minuba. Dette gøres via indstillinger => administration => integrationsmodul til økonomisystem – her klikker du på ’Slå modul fra’.

C: Krediter den, eller de, fakturaer der er problemer med.

D: Marker de konfliktende fakturanumre, og de tilhørende kreditnotaer som eksporteret, så Minuba ikke bliver ved at prøve at eksportere dem som beskrevet nedenfor:

E: Gå ind på indstillinger=>virksomhedsindstillinger og vælg ’Serienumre’ og vælg et nyt startnummer for dine fakturaer, der ikke konflikter med e-conomic.

F: Slå integrationen til e-conomic til igen, ved at gå til indstillinger=>administration=>integrationsmodul til økonomisystem, og vælg e-conomic og klik på ’Gem’.

G: Kopier de krediterede fakturaer til ny faktura, og godkend dem uden at sende dem til kunden. De kommer nu rigtigt over på dine debitorer i e-conomic.

 

Hvis det stadig ikke lykkes, så ring til supporten på tlf: 7070 2037 for hjælp.

God arbejdslyst!