Importer dine forsikringssager fra Scalepoint


Med Scalepoint integration kan du let importere dine forsikringssager fra Scalepoint til Minuba. Du kan læse mere om Scalepoint her.

Når Scalepoint sender en ny forsikringssag til Minuba, oprettes der en ny ordrekladde i Minuba med følgende oplysninger:

  • Ordretype: Den valgte standardordretype (angivet i Scalepoint indstillinger)
  • Ordreoverskrift: Scalepoint – [forsikringssagsnummer]
  • Rekv.nr.: Forsikringssagsnummer
  • Arbejdsbeskrivelse: Skadebeskrivelse + url til den pågældende sag i Scalepoint
  • Kunde: Oprettes enten som forsikringstager eller forsikringsselskab afhængig af, hvad der er valgt i indstillingerne
  • Installationsadresse: Skadesadresse – oprettes kun såfremt den er forskellig fra kontaktadressen
  • Noter på arbejdsseddel: Alle ekstra kontakter bliver oprettet som noter på arbejdssedlen. Disse kan indeholde navn, vejnavn, husnummer, postnummer, by, telefonnummer, mobilnummer og mailadresse

Forsikringssag importeret til Minuba med Scalepoint integration

Se videoen om, hvordan du slår din Scalepoint integration til

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies. Klik her for at acceptere.

 

Opsætning af Scalepoint integration

Minuba kan modtage data fra Scalepoint og på baggrund af disse oprette nye ordrekladder. Klik på ‘Tandhjulet’ -> ‘Administration’ -> ‘Scalepoint’.

På billedet nedenfor ser du siden for indstillinger til integrationen.
Først skal du sætte hak ved ‘Slå modul til’ og vælge en standardordretype og gemme dine valg. Når dette er gjort, skal du klikke på ”Kopiér integrationsdetaljer” og derefter klikke på ”Gå til Scalepoint”, hvilket vil føre dig hen til Scalepoints opsætningsside.
Her udfylder du først kontaktoplysningerne.
Derefter skal du indtaste følgende information under afsnittet ”integrationer”:

Er du?
Udfyld med ”Netværkshåndværker”

Har du talt med din IT-leverandør omkring integration til Scalepoint?
Udfyld med ”Ja”

Er du i Scalepoint Netværket?
Udfyld med ”Ja” eller ”Nej”

Hvilke selskaber(er) udfører du sager for?
Udfyld med, hvad der bedst passer

Hvilken leverandør skal der integreres til?
Minuba

Integrationsdetaljer
Indsæt det link, der bliver kopieret når man trykker ”Kopiér integrationsdetaljer”

Hvilke integrationer skal slåes til?
Udfyld med ”Sagsoprettelse (newResponsebilitiesAssigned)”

Systemmail
Valgfrit felt. Her skriver du, hvad der bedst passer eller lad det være tom.

Kontaktperson hos integrationspartner
Valgfrit felt. Her skriver du, hvad der bedst passer eller lad det være tom.

Når Scalepoint åbner for adgangen, vil de sende informationer til Minuba support, hvorefter disse informationer vil blive gemt og integrationen kan begynde at fungere.

Vælg en standard ordretype, som dine ordrer bliver oprettet med i Minuba, når der modtages data fra Scalepoint.

Under kunde vælger du om kunden på ordren skal oprettes som enten forsikringstager eller forsikringsselskab.

    • Hvis du vælger, at kunden skal oprettes som forsikringsselskab, søges der på, om du i forvejen har en kunde, hvor kundenavnet matcher navnet på forsikringsselskabet. Hvis der ikke findes et match, oprettes der en ny kunde på baggrund af de medsendte informationer.
    • Hvis du vælger at kunden skal oprettes som forsikringstager, får du muligheden for at angive om Minuba skal benytte forsikringstagers telefonnummer som kundenummer. Hvis du ikke sætter hak ved denne mulighed, oprettes der altid en ny kunde. Hvis du vælger at telefonnummer skal benyttes som kundenummer, søges der på om der allerede eksisterer en kunde med kundenummer som matcher telefonnummeret på forsikringstager. Hvis ikke der findes et match, oprettes der en ny kunde med dette kundenummer.

Forrige artikel: ‘Integration til SEAS-NVE og Eniig Næste artikel: ‘Modtag e-faktura via Nemhandel med GLN-nummer (EAN nummer)