Hvordan fakturerer jeg en entrepriseordre?
Når du har udført arbejde på din entrepriseordre, og ønsker at fakturere kunden for det udførte arbejde, skal du i din tilbudsliste angive, hvor meget fremdrift der har været på de forskellige dele:
Når du derefter går ind på din fakturakladde og skal vælge, hvad du vil fakturere, vælger du ‘Nuværende udførselsgrad’ for at få beløbene overført til fakturakladden.
Du kan når du danner fakturakladden vælge kun at få overført linjer, der har mere end 0 % i fremdrift. Det gør du ved at markere ‘Udelad linjer uden fremdrift‘.
Du kan ved efterfølgende faktureringer vælge at lægge tidligere udsendte fakturaer sammen til én linje:
Det vælger du, ved at markere ‘Sammenlæg forrige acontofaktureringer i en linje‘ når du danner fakturakladden.
Hvis du har faktureret din entrepriseordre flere gange efter udførselsgrad, kan det være smart at tilknytte et statusbilag (stadeopgørelse), så kunden kan følge fremdriften i projektet.
Når du opretter din fakturakladde skal du sørge for at fakturere hovedordren, så du vælger ‘Nuværende udførselsgrad’ eller ‘Slutfaktura’.
Herefter kan du trykke på ’Faktura’-procespilen i toppen af vinduet og vælge ’Fakturaindstillinger’, hvilket vil give dig dette billede:
Her markerer du ’Vis ændring i fremdrift på udskrift’. Dette tilføjer en ekstra side til din faktura, med dette format:
Så har din kunde helt styr på, hvad der betales for.
Det er muligt i dine ’Entreprisemodul’-indstillinger at sætte ’Vis ændring i fremdrift på faktura’ til som standard, så stadeopgørelsen altid vises på en ekstra side af din faktura.
Er indstillingerne slået til som standard, vil det altid være muligt at ændre indstillingen på den enkelte faktura.
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.