Grafer og nøgletal i ‘Ledelsesoverblik’
’Pipeline’ i ’Ledelsesoverblik’
’Pipeline’ giver et samlet overblik over ordrer fra de forudgående tre måneder samt alt fremtidigt arbejde.
NB: Datofilter påvirker ikke ’Pipeline’.
- Kladde: Viser summen af fast pris eller kalkulation på alle dine tilbuds- og ordrekladder
- Tilbud: Viser summen af fast pris eller kalkulation for dine tilbud
- Accepteret: Viser summen af fast pris eller indtægter for de registrerede omkostninger på ordrer, som har en startdato frem i tiden.
- Klar: Viser summen af fast pris eller salgsværdi af de registrerede omkostninger på ordrer, som ikke har en startdato eller har en startdato før dags dato.
- Igangværende: Viser summen af fast pris eller salgsværdi af registrerede omkostninger på igangværende ordrer.
- Klar til fakturering: Viser summen af det samlede ikke-fakturerede beløb (fast pris eller salgsværdi af registrerede omkostninger) på afsluttede eller færdigmeldte ordrer. Filtrerer ikke på afdeling.
- Faktureret: Viser det samlede fakturerede beløb på godkendte ubetalte fakturaer, hvor forfaldsdatoen ikke er overskredet. Filtrerer ikke på afdeling.
NB: Beløbet fra delvist betalte fakturaer vil blive regnet med i beløbet. - Forfalden: Viser det samlede beløb for ubetalte fakturaer, hvor forfaldsdatoen er overskredet. Filtrerer ikke på afdeling.
- Betalt: Viser det samlede beløb på fakturaer, som er blevet betalt.
NB: Beløbet fra en faktura vil først være synligt her, når hele fakturaen er betalt.
NB: Hvis du acontofakturerer en ordre, vil hele summen af fast pris eller indtægter for de registrerede omkostninger stadig stå under ‘Igangværende’ samtidig med, at beløbet fra aconto-fakturaen vil blive registreret under faktureret. Det vil sige, at acontobeløbet vil fremgå dobbelt.
Luk denne sektion
Diverse grafer i ’Ledelsesoverblik’
Under ledelsesoverblikket finder du også følgende grafer.
Du kan påvirke visningen af graferne ved hjælp af filtreringsbjælken øverst.
Her kan du vælge datointervallet, som du ønsker vist. Som udgangspunkt er det sat til 12 måneder. Du kan også vælge at få vist graferne for ordrer for en enkelt kunde eller alle ordrer for en enkelt ansvarlig medarbejder.
Der vises følgende grafer:
- En graf over omsætning og omkostninger de sidste 12 måneder, så du nemt kan se, om du tjener flere penge, end du bruger.
- En graf over fordeling af al registreret tid, så du nemt kan se, hvor stor en del af dine medarbejderes tid, der skaber omsætning i forretningen.
- En graf over, hvordan den registrerede tid fordeler sig på forskellige ordretyper og den samlede omsætning for de enkelte ordretyper. Her kan du let se, hvilke ordretyper der giver mest overskud.
- En graf, der viser top 20 over dine materialeudgifter.
- En graf, der viser top 20 over dit materialesalg.
- En graf, der viser arbejdstidsfordelingen i virksomheden.
NB: For at få en korrekt visning, kræves det, at der under ’Virksomhedsindstillinger’ -> ‘Registreringer’ er valgt ’Arbejdstidstyper er påkrævet for timeregistrering’, da timer, der er registreret uden en valgt opgave, vil blive samlet i ‘Ingen beskrivelse’.
Luk denne sektion
’Nøgletal’ i ’Ledelsesoverblik’
‘Nøgletal’ indeholder omsætning og antallet af oprettede sager og ordrer for år til dato (ÅTD) og de sidste 6 måneder.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.