Bekræftelse af mailadresser
For at sikre, at dine mails sendt via Minuba når frem til modtageren, skal din mailadresse være bekræftet.
Hvornår skal du bekræfte din mailadresse?
- Hvis du er en ny bruger, der endnu ikke har bekræftet din mailadresse.
- Hvis du har ændret din mailadresse på din brugerprofil.
Sådan bekræfter du din mailadresse
Hvis du ikke har modtaget en bekræftelsesmail, kan du:
- Klikke på "Gensend bekræftelsesmail" på brugeren under Tandhjul -> Administration -> Brugere
- Tjekke din indbakke (og eventuelt spammappe) for en ny bekræftelsesmail.
Se og administrér ubekræftede mailadresser
Hvis din brugermail ikke er bekræftet, vil du se et banner øverst på skærmen, der informerer dig om, at mailen skal bekræftes.
I banneret kan du:
- Gensende bekræftelsesmailen, hvis du ikke har modtaget den
- Klikke på "Påmind mig senere", så banneret vises igen om 7 dage
Vi anbefaler, at du bekræfter din mail med det samme for at sikre fuld adgang til systemet.
Hvis du vil vide mere om mailbekræftelse, kan du finde en link til supportartiklen "Bekræftelse af mailadresser" i bannerets venstre side.
Som administrator har du mulighed for nemt at få et overblik over hvilke af dine aktive medarbejdere, der har bekræftet deres bruger mail ved at gå til Tandhjul -> Administration -> Brugere
I Minuba kan du let identificere brugere, der mangler at bekræfte deres mailadresse:
Gul cirkel med tre prikker → Mailadressen er ikke bekræftet.
Grøn cirkel med flueben → Mailadressen er bekræftet.
Under mailindstillinger, som findes ved at gå til Tandhjul -> Administration -> Mailindstillinger, vil du også kunne se hvilke mails der mangler at blive bekræftet og du kan sende en bekræftelsesmail til dem der mangler.
Når du opretter eller redigerer en bruger kan du også se om brugerens mailadresse er bekræftet og du kan ligeledes sende en bekræftelsesmail til brugeren, hvis den ikke er bekræftet.
Luk denne sektion
Når du opretter en mailadresse som allerede er i brug i Minuba
Hvis du forsøger at oprette en bruger med en mailadresse, der allerede er registreret i Minuba, vil du få en fejlmeddelelse.
Dette kan ske, hvis:
- Medarbejderen tidligere har været ansat i en anden virksomhed, der også bruger Minuba.
- Den tidligere virksomhed ikke har deaktiveret brugeren.
Sådan løser du problemet:
- Kontakt den pågældende virksomhed og bed dem om at deaktivere brugeren i deres Minuba-konto.
- Når brugeren er deaktiveret, kan du oprette brugeren med den samme mailadresse i din virksomhed.
Luk denne sektion
Bekræftelse af din mailadresse i appen
Hvis du ikke har bekræftet din mailadresse, vil du se en besked, når du åbner appen.
I dialogen kan du:
- Gensende bekræftelsesmailen, hvis du ikke har modtaget den
- Klikke på "Påmind mig senere", så dialogen vises igen om 7 dage
- Læse mere om mailbekræftelse via linket til supportartiklen
Vi anbefaler, at du bekræfter din mail hurtigst muligt for at undgå begrænsninger i din adgang.
Sådan gensender du din bekræftelsesmail
Hvis din mailadresse ikke er bekræftet, kan du selv gensende bekræftelsesmailen ved at gå til:
Burgermenuen (øverst til venstre) > Indstillinger > Brugerindstillinger
Når din mailadresse ikke er bekræftet, vil der være et gult ikon ved siden af din mailadresse som en påmindelse.
Når du har godkendt din mail, vil ikonet ved din mailadresse blive grønt.
Luk denne sektion
Bekræft din virksomhedsmail i appen
Vi anbefaler, at du bekræfter din virksomhedsmail, når du sender mails fra Minuba. Dette øger sikkerheden og mindsker risikoen for, at dine mails bliver markeret som spam hos modtageren.
For at se og bekræfte virksomhedsmailen i appen:
- Åbn hovedmenuen
- Gå til Indstillinger > Virksomhedsindstillinger > Virksomhedsdetaljer
Hvis mailen ikke er bekræftet, vil der være et gult ikon ved siden af mailadressen. Vi anbefaler, at du bekræfter den hurtigst muligt for at sikre, at dine mails når sikkert frem.
Klik på "Gensend bekræftelsesmail". Den ubekræftede virksomhedsmail vil modtage en bekræftelsesmail. Den person med adgang til mailen skal klikke på linket i mailen for at godkende den. Når mailen er bekræftet, vil den få et lille grønt flueben, som bekræftelse på, at den er godkendt.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.