Arbejdsseddel

Når du har fået en aftale med en kunde i hus, og har godkendt din ordrekladde eller dit tilbud, bliver du præsenteret for din arbejdsseddel.

Ordrekladden eller tilbuddet er fundamentet for din arbejdsseddel, og den information du har indtastet tidligere er blevet overført til din arbejdsseddel.


Sådan bruger du din arbejdsseddel

Når ordren er lavet og datoen for arbejdets igangsætning nærmer sig, er det tid til at komme i gang med at bruge arbejdssedlen.

Når du har godkendt en ordrekladde, bliver denne til en arbejdsseddel, som medarbejdere nu kan få adgang til. De kan nu planlægge arbejde i forbindelse med arbejdssedlen, og påbegynde arbejdet.

For at redigere i afsnittene på arbejdssedlen, skal du holde musen henover et afsnit og klikke på Rediger. Eller du kan klikke på en af genvejene ude til højre for at gå til afsnittet og åbne op for at kunne redigere afsnittet.


Genveje

Ude i højre panel finder du genveje til de forskellige sektioner på arbejdssedlen. Klik på den sektion du ønsker at redigere og den pågældende sektion på arbejdssedlen åbnes og kan nu redigeres. Når du har foretaget de ønskede ændringer, gemmer du dem på arbejdssedlen ved at klikke på ‘Gem ændringer’ under ‘Handlinger’ i højre panel.

Inde på arbejdssedlen kan du se status på dine ekstra-arbejder, ved at trykke på fanen “Ekstra-arbejde”, eller ved at klikke dig ind på de forskellige ekstra-arbejder.

 


Hvordan ændrer jeg prisgrundlaget for min ordre?

Du kan ændre prissætningen for en ordre i, hvilket foregår i to trin:

  1. Ændring af prissætning
  2. Nulstilling af fakturakladde

 

Ændring af prissætning

Udføres ordren i regning vil du have mulighed for at angive en fast pris i feltet ‘Fast pris’. Du gemmer dine ændringer ved at klikke på ‘Gem ændringer’ under ‘Handlinger’ i højre panel.

Hvis ordren derimod er efter forbrug, flytter du blot markeringen til forbrug og gemmer ændringerne.

 


Faktura

Under sektionen ‘Fakturaer’ kan du se de fakturaer, der er knyttet til ordren og du kan i kolonnen oprindelse se om fakturaen relaterer sig til hoved-ordren eller til et evt. ekstraarbejde.

Faktura arbejdsseddel

På de enkelte ekstraarbejder kan du også se, de fakturaer der knytter sit til netop dette ekstraarbejde, under sektionen ’Fakturaer’.

Faktura ekstraarbejder

 


Nulstilling af fakturakladde

Systemet laver automatisk en fakturakladde for hver enkelt ordre, når de oprettes. Der ligger altså en fakturakladde i systemet på din ordre, der er lavet før du ændrede prissætning.

Derfor får du en dialog boks, hvor du kan vælge at nulstille dine fakturakladde, eller beholde dem ud fra forhenværende prisgrundlag.