Arbejdsseddel
Når du har fået en aftale med en kunde i hus og har godkendt din ordrekladde eller dit tilbud, bliver du rykket videre til dét step, der hedder arbejdsseddel.
Ordrekladden eller tilbuddet er fundamentet for din arbejdsseddel og informationen, som du har indtastet tidligere er bliver overført til din arbejdsseddel.
Du kan i videoen her se, hvordan du bruger funktionen arbejdsseddel i Minuba.
Læs her, hvordan du bruger funktionen arbejdsseddel i Minuba.
Sådan bruger du din arbejdsseddel
Når ordren er lavet og datoen for, hvornår arbejdet skal igangsættes nærmer sig, er det tid til at komme i gang med at bruge arbejdssedlen.
Når du har godkendt en ordrekladde, bliver denne til en arbejdsseddel, som medarbejdere nu kan få adgang til. De kan nu planlægge arbejde i forbindelse med arbejdssedlen og påbegynde arbejdet.
Luk denne sektion
Genveje
Ude i højre side finder du ’Genveje’ til de forskellige sektioner på arbejdssedlen. Klik på sektionen, som du ønsker at redigere i. Når du har foretaget de ønskede ændringer, gemmer du dem på arbejdssedlen ved at klikke på ‘Gem ændringer’ under ‘Handlinger’ oppe i højre side.
Inde på arbejdssedlen har du også mulighed for at se status på dé ekstraarbejder, som du har oprettet. Det gør du ved at trykke på fanen ’Ekstraarbejde’ eller ved at klikke dig ind på de forskellige ekstraarbejder.
Luk denne sektion
Ret prisgrundlaget for din ordre
Ændringen foregår i to trin:
- Ændring af prisgrundlag under ’Pris og tidsfrister’
- Nulstilling af fakturakladde
Ændring af prisgrundlag
Udføres ordren efter en aftalt fast pris, vil du have mulighed for at angive den faste pris i feltet ‘Fast pris’ under ’Pris og tidsfrister. Du gemmer dine ændringer ved at klikke på ‘Gem ændringer’
Hvis man først har godkendt en faktura, hvor ordren er faktureret efter forbrug, kalkulation eller fastpris, er det ikke muligt at ændre ordren til at faktureres som en entreprise ordre.
Luk denne sektion
Faktura
Under ’Genveje’ og sektionen ‘Fakturaer’ kan du se de fakturaer, der er knyttet til ordren og du kan i kolonnen ’Oprindelse’ se, om fakturaen relaterer sig til hovedordren eller til et evt. ekstraarbejde.
Systemet laver automatisk en fakturakladde for hver enkelt ordre, når de oprettes. Der ligger altså en fakturakladde i systemet på din ordre.
På de enkelte ekstraarbejder kan du også se de fakturaer, som knytter sig til netop dette ekstraarbejde, under sektionen ’Fakturaer’.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.