BDO
Revision og bogholderi
Om
BDO er markedsledende rådgivnings- og revisionsvirksomhed. BDO har fokus på optimering af driften hos deres kunder. Som Minuba har BDO dyb indsigt i håndværkerbranchen, og har udarbejdet en håndværkeranalyse, der viser hvor din virksomhed kan optimeres.
Mere information
Få styr på dine nøgletal, mester!
Med Minuba kan du nemt og hurtigt danne dig et overblik over dine vigtige nøgletal. Med denne viden får du blandt andet mulighed for, som professionel håndværker at træffe vigtige, økonomiske og driftsmæssige valg. Dog skal der nogen gange en god sparring og rådgivning til, for at få det maksimale ud af denne data.
Derfor, har vi teamet op med BDO som kan hjælpe dig med professionel rådgivning og sparring, så du kan blive endnu klogere på din forretning!
Et stærkt samarbejde, der hjælper dig med at stå stærkere i branchen
Vi ved, at det kan være svært at bevare overblikket over forretning, de mange sager og opgaver.
Derfor har vi i samarbejde med BDO fyldt værktøjskassen med faglig viden og data, så vi kan tilbyde vores fælles kunder den unikke mulighed for rådgivning og sparring.
Med dette samarbejde, vil du som kunde få mulighed for at få kvalificeret sparring på ellers komplekse økonomisk nøgletal og data, som allerede findes i din Minuba, og som gør dig endnu klogere på din forretning.
Derfor kan vi sammen gøre en forskel for dig.
Hvordan ser din nøgletal ud, mester?
Hvordan ser økonomien og de daglige udfordringer ud for de danske håndværkere? Og hvad skal der til for at forbedre din virksomheds indtjening og bundlinje?
Baseret på regnskabstal, brancheanalyser og generel indsigt i og viden om bygge- og anlægsbranchens aktører, hjælper BDO’s branchespecialister dig gerne med svarene.
Du kan få svar på alt lige fra, hvad der skal til for at forbedre virksomhedens indtjening og bundlinje, til hvad der findes af typiske udfordringer i den danske håndværkerbranche
Hvad er det for data som Minuba kan hjælpe mig med?
I Minuba registrerer du alle dine omkostninger på din arbejdsseddel (penge ud), og får dem overført til din faktura, hvor de bliver til indtægter (penge ind). Sådan sikrer du dig, at dine rapporter viser de rigtige tal i forholdet mellem dine omkostninger og indtægter.
Har du købt for mere end hvad du har solgt for i år? Hvordan ser dit materialeforbrug egentlig ud, eller er der en ordretype som ikke generere særligt stor indtægt? Hvordan sikrer jeg, at jeg får overskud resten af regnskabsåret?
Svaret på disse spørgsmål, vil en professionel rådgiver hjælpe dig med, takket være den data du allerede har i din Minuba.
Er du nysgerrig på dine nøgletal? Så læs mere om ‘Perioderapport’ her.
Hvordan klarer du dig i forhold til konkurrenterne?
BDO er specialister indenfor økonomi og rådgivning og kan derfor hurtigt sammenligne de bedste håndværksvirksomheder i branchen med det samlede gennemsnit, og på den måde kan du få glæde af indsigten i, hvilke fokuspunkter de har, og hvordan de gør det bedre – uanset om du er el-installatør, murer, maler, tømrer eller VVS’ere.
Det er blandt andet også med denne viden, at BDO har udviklet ‘Virksomhedseftersyn for håndværkere’, så du som virksomhedsejer i en dansk håndværkervirksomhed kan få et indblik i, hvordan det går virksomheden på forskellige parametre i sammenligning med andre virksomheder i branchen.
Indtast dine nøgletal i ‘Virksomhedseftersyn’ her og se, hvordan du klarer dig i forhold til konkurrenterne i håndværkerbranchen.
Individuel rådgivning med BDO
”BDO kan give dig individuel rådgivning takket være den data som allerede er tilgængelig i din Minuba, så du kan optimere din forretning baseret på dine tal og data.”
– Frank Barrit, senior partner BDO.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.