Forside / Vil du gerne være leverandør eller grossist i Minuba?
Med mere end 70 grossister i Minuba, har vi en løsninger der virker for de fleste.
Kontakt din grossist for at høre dem om deres muligheder. Når du har talt med grossisten og fået navn, telefonnummer og mailadresse på kontaktpersonen hos grossisten, så send informationerne til Minubas support på mail support@minuba.dk.
Minuba kan automatisk indlæse grossistens generelle varekartotek med listepriser, så sortiment og listepriser altid er fuldt opdateret. I vælger selv hvor ofte I vil sende opdateringer til Minuba. Hvor ofte afhænger naturligvis af hvor tit I har ændringer. Vi fortæller kunderne, hvor ofte jeres varekartotek bliver opdateret. Effektivt og tidsbesparende.
Vi kan modtage jeres varekartotek pr. mail eller vi kan hente det fra jer f.eks. via ftp eller http.
Sender I pr. mail så er det vigtigt at følgende er opfyldt:
For at jeres kunder får maksimalt udbytte af jeres varekartotek, er det vigtigt at kunden kan se sin egen pris efter en eventuel rabat. Derfor kan Minuba adskille listepriser og rabatter for den enkelte kunde.
Minuba understøtter tre rabattyper: Standardrabat, varegrupperabat og enkeltvarerabat. Har I individuelle kundepriser, så kan Minuba også håndtere dette ved at omregne til enkeltvarerabatter.
Du kan sende kundens rabatfil direkte til Minuba eller du kan sende den til kunden, som herefter videresender til Minuba. Det er vigtigt at rabatfilen er entydig kundespecifik.
Minuba kan modtage rabatfilen pr. mail eller vi kan hente det fra jer f.eks. via ftp eller http.
Modtager Minuba rabatfilen pr. mail så er det vigtigt at følgende er opfyldt:
Minuba kan modtage ordrebekræftelser, så kunden med det samme kan se, hvilke varer der er bestilt og, hvem der har bestilt dem. Det giver overblik for alle de af kundens medarbejdere, som er involveret i at udføre opgaven. Da ordrebekræftelsen ofte kommer meget tidligere end fakturaen, vælger mange at fakturere mindre opgaver med det samme på baggrund af ordrebekræftelsen, da det forbedrer likviditeten, giver mindre administration og ikke mindst færre reklamationer.
Minuba kan modtage ordrebekræftelser pr. mail eller vi kan hente det fra jer f.eks. via ftp.
Minuba håndterer ordrebekræftelser i OIOUBL-format og identificerer den relevante kunden på baggrund af CVR-nummer eller GLN-nummeret angivet i filen.
Minuba kan modtage fakturaer og kreditnotaer, så kunden kan få registreret sine udgifter på deres projekter. Kunden kan også vælge at Minuba automatisk skal behandle dem. Det giver en effektiv håndtering af udgifter og ikke mindst mulighed for at simplificere bogføring og efterfølgende betaling. Fakturaer og kreditnotaer kan også bruges på samme måde som ordrebekræftelser til at sikre overblik over indkøb og korrekt fakturering af slutkunden.
Minuba kan modtage fakturaer og kreditnotaer på to forskellige måder:
Minuba håndterer fakturaer/kreditnotaer i OIOUBL-format og identificerer den relevante kunden på baggrund af CVR-nummer eller GLN-nummeret angivet i filen.
Minuba har mulighed for at integrere med din webshop, så dine kunder let kan skifte fra deres ordrestyring i Minuba over til jeres webshop for at handle. Minuba har mulighed for at sende informationer som kundereference, rekvisitions-ID til jeres webshop, således at kunde effektivt kan afslutte sit indkøb uden at skulle angive de samme informationer flere gange. Det gør bestilling af varer endnu lettere for kunden og giver jer mulighed for at understøtte kundens indkøbsproces.
For at kunne referer til jeres webshop skal Minuba have en URL til jeres webshop, som kunden kan blive viderestillet til inde fra Minuba. Derefter vil Minuba kunne sende 3 parametre til jeres webshop, som er relevante for smidig håndtering af bestillingen når den er afgivet i webshoppen. Parametrene skal angives som nedenfor med store og små bogstaver.
Minuba tager imod JSON fra jeres webshop, som endvidere er relevant for den smidige håndtering af bestillingen og integrationen mellem jeres webshop og Minuba. Når Minuba kan se svaret, vil de bestilte materialer vises for brugeren i deres Minuba med det samme.
https://app.minuba.dk/api/OrderResponse?apiKey=[YOUR_API_KEY]
{
"definitions": {},
"$schema": "http://json-schema.org/draft-07/schema#",
"$id": "https://minuba.com/webshop_order_response.json",
"title": "OrderResponse",
"description": "An order response to Minuba from a supplier",
"type": "object",
"required": [
"orderReference",
"requisitionId",
"supplierOrderReference",
"orderDate",
"materials"
],
"properties": {
"orderReference": {
"$id": "#root/orderReference",
"title": "Orderreference",
"description": "The order number in Minuba",
"type": "string",
"default": "",
"examples": [
"30048"
],
"pattern": "^.*$"
},
"requisitionId": {
"$id": "#root/requisitionId",
"title": "Requisitionid",
"description": "The requisition id provided by Minuba",
"type": "string",
"default": "",
"examples": [
"046dc40e-9e77-4ece-9fed-d6e4929ab422"
],
"pattern": "^.*$"
},
"supplierOrderReference": {
"$id": "#root/supplierOrderReference",
"title": "Supplierorderreference",
"type": "string",
"default": "The supplier's order number",
"examples": [
"9999"
],
"pattern": "^.*$"
},
"customerReference": {
"$id": "#root/customerReference",
"title": "Customerreference",
"type": "string",
"default": "",
"examples": [
"JHK"
],
"pattern": "^.*$"
},
"orderDate": {
"$id": "#root/orderDate",
"title": "Orderdate",
"description": "The date of the order in ISO format",
"type": "string",
"default": "",
"examples": [
"2021-01-11"
],
"pattern": "^.*$"
},
"materials": {
"$id": "#root/materials",
"title": "Materials",
"description": "A list of materials ordered",
"type": "array",
"default": [],
"items":{
"$id": "#root/materials/items",
"title": "Items",
"type": "object",
"required": [
"name",
"quantity",
"unitPrice"
],
"properties": {
"number": {
"$id": "#root/materials/items/number",
"title": "Number",
"type": "string",
"description": "The material number",
"default": "",
"examples": [
"123"
],
"pattern": "^.*$"
},
"name": {
"$id": "#root/materials/items/name",
"title": "Name",
"description": "The name/description of the material",
"type": "string",
"default": "",
"examples": [
"Tools"
],
"pattern": "^.*$"
},
"quantity": {
"$id": "#root/materials/items/quantity",
"title": "Quantity",
"description": "The quantity ordered",
"type": "number",
"examples": [
12.12
]
},
"unitPrice": {
"$id": "#root/materials/items/unitPrice",
"title": "Unitprice",
"description": "The price to pay without tax and VAT",
"type": "number",
"examples": [
123.12
]
},
"vatPercentage": {
"$id": "#root/materials/items/vatPercentage",
"title": "Vatpercentage",
"description": "The VAT percentage for the material",
"type": "number",
"examples": [
11.11
]
},
"unitTax": {
"$id": "#root/materials/items/unitTax",
"title": "Unittax",
"description": "Any tax besides VAT",
"type": "number",
"examples": [
1.2
]
}
}
}
}
}
}
{
"orderReference": "777797674",
"requisitionId": "9df47288-292b-411c-841e-b64e8ee15b36",
"supplierOrderReference": "9999",
"currency": "DKK",
"customerReference": "JHK",
"orderDate": "2021-01-11",
"materials":[
{
"number": "123",
"name": "Tools",
"quantity": 12.12,
"unitPrice": 123.12,
"vatPercentage": 11.11,
"unitTax": 1.2
},
{
"name": "Misc",
"quantity": 12.12,
"unitPrice": 123.12
}
]
}
Kontakt os for at høre mere om mulighederne for at få integreret din indkøbsfunktion med Minuba, så jeres kunder kan få deres indkøb direkte ind i deres ordrestyring.
Kontakt Minuba på 7070 2037 eller på info@minuba.dk så vi kan få jer i gang med det samme.
Vi ser frem til, at høre fra jer!
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.