Tlf: 7070 2037
  • Log ind
  • Sprog
    • English
    • Nederlands
    • Svenska
    • Føroyar
    • Flag icons made by Freepik from www.flaticon.com
  • Funktioner
    • Gå til Funktioner
    • Min plan
    • Ordrestyring
    • Ledelsesoverblik
    • Arbejdssedler
    • Materialeregistrering
    • Tidsregistrering
    • Kvalitetssikring
    • Planlægning
    • Fakturering
    • Budget
    • Serviceaftaler
    • Anlæg
    • Entreprise
    • Minubas app
  • Partner Hub
    • Gå til Partner Hub
    • Grossister
    • Integrationer
    • Bogholdere og revisorer
    • Øvrige samarbejdspartnere
  • Priser
    • Gå til Priser
    • Minuba Plus
    • Minuba GO!
  • Support
    • Gå til support
    • Kurser
  • Videnscenter
    • Gå til Videnscenter
    • Artikler
    • Kundehistorier
    • Digitale downloads
  • Kontakt os
    • Gå til Kontakt os
    • Salgsafdelingen
    • Om os
    • Karriere
  • Prøv gratis

Forside / Vil du gerne være leverandør eller grossist i Minuba?

Vil du gerne være leverandør eller grossist i Minuba?

Med mere end 70 grossister i Minuba, har vi en løsninger der virker for de fleste.

Er du kunde i Minuba og vil have adgang til din leverandør eller grossist?

Kontakt din grossist for at høre dem om deres muligheder. Når du har talt med grossisten og fået navn, telefonnummer og mailadresse på kontaktpersonen hos grossisten, så send informationerne til Minubas support på mail support@minuba.dk.

Er du leverandør eller grossist?

  • Varekartotek og kundespecifikke priser: Gør det let for jeres kunder have adgang til det opdaterede varekartotek direkte i Minuba. Så kan jeres kunder udarbejde tilbud med varer fra jeres sortiment.
  • Ordrebekræftelser: Giver jeres kunder mulighed for at modtage og behandle ordrebekræftelser online i deres Minuba. Så har jeres kunde styr på, at varerne er bestilt og bliver klar til levering direkte fra deres ordrestyring i Minuba.
  • Fakturaer og kreditnotaer: Gør det nemt at behandle returvarer i Minuba. Det letter håndteringen af din kundes udgifter og man vil nemt kunne se, om de tjener penge på deres projekter.
  • Integration til webshop: Giver adgang til at dine kunder fra deres ordrestyring hurtigt kan lave en bestilling og handle på jeres webshop, direkte fra deres Minuba. Nem og umiddelbar adgang til at handle, giver loyale kunder og mere omsætning.

Varekartotek og kundespecifikke priser

Minuba kan automatisk indlæse grossistens generelle varekartotek med listepriser, så sortiment og listepriser altid er fuldt opdateret. I vælger selv hvor ofte I vil sende opdateringer til Minuba. Hvor ofte afhænger naturligvis af hvor tit I har ændringer. Vi fortæller kunderne, hvor ofte jeres varekartotek bliver opdateret. Effektivt og tidsbesparende.

Vi kan modtage jeres varekartotek pr. mail eller vi kan hente det fra jer f.eks. via ftp eller http.

Sender I pr. mail så er det vigtigt at følgende er opfyldt:

  • Minuba kan modtage varekartotek i csv-format.
  • Filen skal som minimum indeholde følgende informationer: Unikt varenummer, varenavn, listepris.
  • Filen kan også indeholde: EAN-nummer, Branchevarenummer (f.eks. TUN, EL, VVS), rabatgruppe, enhed, link til billede.
  • Filen skal være under 72 mb.
  • Mailen skal altid sendes fra samme afsender.
  • Mailens emnefelt skal være aftalt på forhånd.
  • Kan I signere jeres mail digitalt, er det en fordel.

Kundespecifikke priser/rabatter:

For at jeres kunder får maksimalt udbytte af jeres varekartotek,  er det vigtigt at kunden kan se sin egen pris efter en eventuel rabat. Derfor kan Minuba adskille listepriser og rabatter for den enkelte kunde.

Minuba understøtter tre rabattyper: Standardrabat, varegrupperabat og enkeltvarerabat. Har I individuelle kundepriser, så kan Minuba også håndtere dette ved at omregne til enkeltvarerabatter.

Du kan sende kundens rabatfil direkte til Minuba eller du kan sende den til kunden, som herefter videresender til Minuba. Det er vigtigt at rabatfilen er entydig kundespecifik.

Minuba kan modtage rabatfilen pr. mail eller vi kan hente det fra jer f.eks. via ftp eller http.

Modtager Minuba rabatfilen pr. mail så er det vigtigt at følgende er opfyldt:

  • Minuba kan modtage rabatfil i csv-format.
  • Filen skal som minimum indeholde følgende informationer: Unikt varenummer eller rabatgruppe, rabat i procent eller nettopris. Ved angivelse af nettopris skal listeprisen også findes i filen.
  • Filen skal være under 72 mb.

Ordrebekræftelser

Minuba kan modtage ordrebekræftelser, så kunden med det samme kan se, hvilke varer der er bestilt og, hvem der har bestilt dem. Det giver overblik for alle de af kundens medarbejdere, som er involveret i at udføre opgaven. Da ordrebekræftelsen ofte kommer meget tidligere end fakturaen, vælger mange at fakturere mindre opgaver med det samme på baggrund af ordrebekræftelsen, da det forbedrer likviditeten, giver mindre administration og ikke mindst færre reklamationer.

Minuba kan modtage ordrebekræftelser pr. mail eller vi kan hente det fra jer f.eks. via ftp.

Minuba håndterer ordrebekræftelser i OIOUBL-format og identificerer den relevante kunden på baggrund af CVR-nummer eller GLN-nummeret angivet i filen.

Fakturaer og kreditnotaer

Minuba kan modtage fakturaer og kreditnotaer, så kunden kan få registreret sine udgifter på deres projekter. Kunden kan også vælge at Minuba automatisk skal behandle dem. Det giver en effektiv håndtering af udgifter og ikke mindst mulighed for at simplificere bogføring og efterfølgende betaling. Fakturaer og kreditnotaer kan også bruges på samme måde som ordrebekræftelser til at sikre overblik over indkøb og korrekt fakturering af slutkunden.

Minuba kan modtage fakturaer og kreditnotaer på to forskellige måder:

  1. Via mail sendt til data@minuba.dk.
  2. Gennem en ftp, som Minuba kan forbinde til.

Minuba håndterer fakturaer/kreditnotaer i OIOUBL-format og identificerer den relevante kunden på baggrund af CVR-nummer eller GLN-nummeret angivet i filen.

  • Kundens registeringensnummer skal være inkluderet i OIOUBL filen.
  • Ordrenummeret fra grossisten skal være placeret som OrderReference.salesOrderID i filen.
  • Kundens ordrereference fra Minuba burde være refereret til som OrderReference.ID i filen.

Integration til webshop

Minuba har mulighed for at integrere med din webshop, så dine kunder let kan skifte fra deres ordrestyring i Minuba over til jeres webshop for at handle. Minuba har mulighed for at sende informationer som kundereference, rekvisitions-ID til jeres webshop, således at kunde effektivt kan afslutte sit indkøb uden at skulle angive de samme informationer flere gange. Det gør bestilling af varer endnu lettere for kunden og giver jer mulighed for at understøtte kundens indkøbsproces.

Reference fra Minuba til webshop

For at kunne referer til jeres webshop skal Minuba have en URL til jeres webshop, som kunden kan blive viderestillet til inde fra Minuba. Derefter vil Minuba kunne sende 3 parametre til jeres webshop, som er relevante for smidig håndtering af bestillingen når den er afgivet i webshoppen. Parametrene skal angives som nedenfor med store og små bogstaver.

  • orderReference (eks. 1234)
    Ordre referencen angiver kundens reference ved afgivelsen af ordren. Værdien i dette felt kan således forudfyldes ved afgivelse af ordren. Minuba vil efterfølgende lede efter værdien i feltet
    cac:OrderReference/cbc:ID i UBL dokumenterne: Ordrebekræftelser og fakturaer.
  • requisitionId (eks. bd08c2e1-fd83-4155-8e2e-55801173f656)
    Rekvisition ID'et angiver reference til bestillingen. Referencen benyttes til at genkende ordrebekræftelser og følgesedler som relaterer til bestillingen. Minuba vil efterfølgende lede efter værdien i feltet cbc:UUID i UBL dokumenterne: Ordrebekræftelser og fakturaer.
  • returnUrl (eks. https://app.minuba.dk/?op=casedetails&glist=e82768ef-8f25-4eb2-95b8-b7dd9e4885af)
    URL'en bruges til at sende kunden fra webshoppen tilbage til Minuba når kunden er færdig med at handle. Dette gøres for at øge brugervenligheden.

Send svar som JSON

Minuba tager imod JSON fra jeres webshop, som endvidere er relevant for den smidige håndtering af bestillingen og integrationen mellem jeres webshop og Minuba. Når Minuba kan se svaret, vil de bestilte materialer vises for brugeren i deres Minuba med det samme.

  • Hver grossist integration har sin egen API-nøgle.
  • Svaret skal til https://app.minuba.dk/api/OrderResponse?apiKey=[YOUR_API_KEY]
  • Indholdet af JSON skal efterleve nedenstående skema:

JSON schema/skemaet:

{
    "definitions": {},
    "$schema": "http://json-schema.org/draft-07/schema#",
    "$id": "https://minuba.com/webshop_order_response.json",
    "title": "OrderResponse",
    "description": "An order response to Minuba from a supplier",
    "type": "object",
    "required": [
        "orderReference",
        "requisitionId",
        "supplierOrderReference",
        "orderDate",
        "materials"
    ],
    "properties": {
        "orderReference": {
            "$id": "#root/orderReference",
            "title": "Orderreference",
            "description": "The order number in Minuba",
            "type": "string",
            "default": "",
            "examples": [
                "30048"
            ],
            "pattern": "^.*$"
        },
        "requisitionId": {
            "$id": "#root/requisitionId",
            "title": "Requisitionid",
            "description": "The requisition id provided by Minuba",
            "type": "string",
            "default": "",
            "examples": [
                "046dc40e-9e77-4ece-9fed-d6e4929ab422"
            ],
            "pattern": "^.*$"
        },
        "supplierOrderReference": {
            "$id": "#root/supplierOrderReference",
            "title": "Supplierorderreference",
            "type": "string",
            "default": "The supplier's order number",
            "examples": [
                "9999"
            ],
            "pattern": "^.*$"
        },
        "customerReference": {
            "$id": "#root/customerReference",
            "title": "Customerreference",
            "type": "string",
            "default": "",
            "examples": [
                "JHK"
            ],
            "pattern": "^.*$"
        },
        "orderDate": {
            "$id": "#root/orderDate",
            "title": "Orderdate",
            "description": "The date of the order in ISO format",
            "type": "string",
            "default": "",
            "examples": [
                "2021-01-11"
            ],
            "pattern": "^.*$"
        },
        "materials": {
            "$id": "#root/materials",
            "title": "Materials",
            "description": "A list of materials ordered",
            "type": "array",
            "default": [],
            "items":{
                "$id": "#root/materials/items",
                "title": "Items",
                "type": "object",
                "required": [
                    "name",
                    "quantity",
                    "unitPrice"
                ],
                "properties": {
                    "number": {
                        "$id": "#root/materials/items/number",
                        "title": "Number",
                        "type": "string",
                        "description": "The material number",
                        "default": "",
                        "examples": [
                            "123"
                        ],
                        "pattern": "^.*$"
                    },
                    "name": {
                        "$id": "#root/materials/items/name",
                        "title": "Name",
                        "description": "The name/description of the material",
                        "type": "string",
                        "default": "",
                        "examples": [
                            "Tools"
                        ],
                        "pattern": "^.*$"
                    },
                    "quantity": {
                        "$id": "#root/materials/items/quantity",
                        "title": "Quantity",
                        "description": "The quantity ordered",
                        "type": "number",
                        "examples": [
                            12.12
                        ]
                    },
                    "unitPrice": {
                        "$id": "#root/materials/items/unitPrice",
                        "title": "Unitprice",
                        "description": "The price to pay without tax and VAT",
                        "type": "number",
                        "examples": [
                            123.12
                        ]
                    },
                    "vatPercentage": {
                        "$id": "#root/materials/items/vatPercentage",
                        "title": "Vatpercentage",
                        "description": "The VAT percentage for the material",
                        "type": "number",
                        "examples": [
                            11.11
                        ]
                    },
                    "unitTax": {
                        "$id": "#root/materials/items/unitTax",
                        "title": "Unittax",
                        "description": "Any tax besides VAT",
                        "type": "number",
                        "examples": [
                            1.2
                        ]
                    }
                }
            }
        }
    }
}

JSON eksempel:

{
    "orderReference": "777797674",
    "requisitionId": "9df47288-292b-411c-841e-b64e8ee15b36",
    "supplierOrderReference": "9999",
    "currency": "DKK",
    "customerReference": "JHK",
    "orderDate": "2021-01-11",
    "materials":[
        {
            "number": "123",
            "name": "Tools",
            "quantity": 12.12,
            "unitPrice": 123.12,
            "vatPercentage": 11.11,
            "unitTax": 1.2
        },
        {
            "name": "Misc",
            "quantity": 12.12,
            "unitPrice": 123.12
        }
    ]
}

Kontakt os for at høre mere om mulighederne for at få integreret din indkøbsfunktion med Minuba, så jeres kunder kan få deres indkøb direkte ind i deres ordrestyring.

I gang med det samme?

Kontakt Minuba på 7070 2037 eller på info@minuba.dk så vi kan få jer i gang med det samme.

Vi ser frem til, at høre fra jer!

Minuba
  • Funktioner
  • Grossister
  • Integrationer
  • Rådgivere
Support
  • Hjælpecenter
  • Udvikler
  • Driftstatus
  • Nyhedsmail
Om os
  • Kontakt
  • Om os
  • Karriere i Minuba
  • Presse
Mere info
  • Privatliv
  • Vilkår Minuba Plus
  • Vilkår Minuba GO!
Sjælland
Hollandsvej 12, 2. sal
2800 Kgs. Lyngby
Denmark
CVR 33259336

+45 7070 2037
support@minuba.dk
Jylland
Workspace Århus
Haslegårdsvej 8-12
8210 Aarhus V
Social Media
Minuba Plus
Minuba GO!