Maria Poulsen – Fremtiden for effektiv service
Selve rejsen begyndte tilbage i 1848… Maria Poulsen er blandt de ældste virksomheder og den største leverandør af totalløsninger inden for VVS på Færøerne. Med et omfattende udvalg inden for varmeinstallationer, vand, ventilation, sanitet, rørarbejde og husholdningsartikler har de gennem mere end 170 år rådgivet og leveret tjenester til deres kunder. Selvom meget har ændret sig siden starten, er deres ønske fortsat at levere kvalitetsløsninger til færingerne.
Digitalisering af varmepumpeservice
Vi har talt med Beinir Midjord, der arbejder som servicemanager hos Maria Poulsen. Beinir har brugt Minuba, siden virksomheden besluttede at automatisere deres serviceaftaler for varmepumper i efteråret 2023.
Beinir er den primære bruger af Minuba hos Maria Poulsen, og han arbejder tæt sammen med sin kollega Erich Perau.
Erich, der oprindeligt kommer fra Canada, havde ingen problemer med at tage Minuba i brug, da han nemt kunne skifte Minuba systemet til engelsk. Denne fleksibilitet gjorde det muligt for Erich hurtigt at komme i gang og arbejde effektivt med systemet, uden at sproget blev en barriere. Beinir og Erich udtrykker tilfredshed med, hvor brugervenligt og tilpasningsdygtigt Minuba er, hvilket har været en stor fordel for Maria Poulsen, især i forhold til at integrere internationale medarbejdere i deres daglige arbejdsgange.
Inden implementeringen af Minuba blev alle serviceaftaler administreret manuelt i Excel, hvilket ofte kunne blive uoverskueligt og medførte en risiko for, at nogle aftaler blev glemt. Men efter at have mødt Minuba på en Solar-messe i Tórshavn, stod det klart for Maria Poulsen ledelse, at der var en bedre måde at digitalisere og automatisere servicebesøgene på.
Effektivitet og overblik med Minuba
I dag bruger medarbejderne hos Maria Poulsen Minuba til at administrere alle deres serviceaftaler for varmepumper.
“Med Minuba har vi fået et system, der giver os et klart overblik over, hvilke varmepumper, der skal serviceres, og hvornår de næste besøg skal finde sted,” forklarer Beinir. “Det betyder, at vi nemt kan planlægge servicebesøgene, så vi kan gruppere dem efter geografiske områder og undgå unødvendige køreture. På den måde sparer vi både tid og ressourcer, samtidig med at vi reducerer vores miljøpåvirkning.”
Den effektive planlægning sikrer, at Maria Poulsen kan levere bedre kundeservice, da teknikerne altid er forberedte og kan overholde aftalerne uden forsinkelser eller afbrydelser. Det har ikke kun givet virksomheden bedre overblik, men har også gjort deres arbejdsgange mere effektive og miljøvenlige.
Med Minuba får vi et klart overblik over opgavernes status, og en fleksibel mulighed for at omfordele opgaver, hvis der skulle opstå ændringer i løbet af dagen. Dette skaber et smidigt arbejdsflow og reducerer misforståelser, så vores teknikkerer kan fokusere på deres opgaver, mens vi på kontoret har fuldt overblik over planlægningen.” Beinir Midjord, servicemanager
Endvidere fortæller Beinir at han ser frem til at afprøve en funktion i Minuba, som de har store forventninger til: nemlig muligheden for at sætte QR-koder på alle anlæg. Med denne funktion kan serviceteknikerne nemt scanne koden og få et hurtigt overblik over både opgaverne og de tidligere udførte servicebesøg. Dette vil gøre deres arbejde endnu mere effektivt og overskueligt.
Vil du anbefale Minuba til andre?
Beinir smiler, når vi spørger, om han vil anbefale Minuba til andre: “Ja og nej. Jeg vil helst ikke have, at vores konkurrenter bliver lige så dygtige og digitaliserede som vi er hos Maria Poulsen!”
Erich stemmer dog i: “Jeg vil helt klart tage Minuba med hjem til Canada, når jeg skal tilbage om ca. 6 måneder. Det gør virkelig arbejdsdagen lettere og mere overskuelig.”
Vil du også i gang med at bruge Minuba?
Kontakt os på tlf: +45 7070 2037 og hør mere om, hvad Minuba kan gøre for dig og din virksomhed.