Sådan fik Den Bette Tømrer A/S fællesskabsfølelsen tilbage

Morten har fået mere tid og overblik med Minuba

Hos Den Bette Tømrer A/S i Terndrup har tømrermester Morten Hansen fået noget værdifuldt tilbage: tid, overblik, og mere nærvær med sine medarbejdere.

“Med Minuba glemmer vi aldrig at få faktureret materialer videre”. Sådan lyder det fra tømrermester Morten Hansen, da han fortæller om Minubas mange fordele.

Den Bette Tømrer blev stiftet i 2007, og består i dag af over 40 ansatte: tømrere, snedkere, murere, lærlinge, og et kontor der hjælper til med alt det administrative. Det er en travl hverdag, hvor mange opgaver skal hænge sammen, både fagligt og administrativt.

Morten Hansens rolle i virksomheden er blandt andet at have dialog med kunderne, regne tilbud samt at håndtere fakturaerne. Men med hjælp fra Minuba er der også tid til, at han af og til kan være med i marken: “Det betyder meget, at jeg ikke bare er ham chefen, der kommer og siger, hvordan det skal være, men at jeg kan komme ud og arbejde med og være social med mine folk.

Fra papirbunker til digital struktur

Minuba kom ind i billedet, da Morten og hans 2 kollegaer besøgte Dansk Byggeris it-messe i 2015. Her mødte de Minubas hold, og var ikke i tvivl om at det var det system, der skulle med hjem:

Holdet bag Minuba havde fat i noget af det rigtige. Desuden var de meget servicemindede, hvilket jeg stadig synes de er den dag i dag. Hvis vi har brug for hjælp eller har spørgsmål, er de hurtige til at svare, uden at de sender den ene store regning efter den anden.”

For Morten var det vigtigt at vælge et system, der kunne vokse med virksomheden, og det må man sige at den har gjort. I dag er Den Bette Tømrer A/S blevet et aktieselskab, og med Minuba som værktøj er der kommet styr på både struktur og fakturering:

Med Minuba glemmer vi aldrig at få faktureret materialer videre. Alle sager er oprettet med et nummer, og når vi køber materialer markerer vi dem med sagsnummeret, så ryger de direkte ind på fakturaen på den aktuelle sag. Ved timelønsarbejde skriver folkene stort set fakturaen selv, jeg skal blot gennemgå den og trykke send eller print.

Fra én time til 10 minutter

Tidligere kunne Morten nemt bruge en time på en enkelt faktura. I dag tager det under 10 minutter. Det samme gælder overblikket over timer og materialer, nu hvor det hele er samlet ét sted:

”Mine folk registrer nemt deres arbejdstimer på telefon, PC eller iPad, og når de trykker ”gem” ligger timerne på den aktuelle sag i Minuba. Derfor har vi hele tiden overblik over, om den afsatte tid eller prisen for materialerne er brugt.”

En investering, der betaler sig

Den Bette Tømrer A/S startede tilbage i Minuba for 10 år siden med 9 ansatte, og står nu her 10 år efter med en flot vækstkurve, og med over 40 ansatte. Så da vi spurgte Morten om han ville anbefale Minuba til andre, var det med tydelig overbevisning:

Jeg kan klart anbefale Minuba. Om det er til et firma med to ansatte eller flere, så er den pris, systemet koster, hurtigt tjent hjem. Det har sparet mig for meget tid og givet mig et bedre og større overblik. Det vil helt sikkert kunne mærkes på årets resultat

Vil du også i gang med at bruge Minuba eller Minuba GO!?

Så kan du booke et gratis og uforpligtende møde med os her.

Du er også mere end velkommen til at ringe til os på 70 70 20 37 

 

 

Del indholdet