ProEbitda
Rapportering
Om
Garanterede resultater med proEBITDA. proEBITDA er et IT værktøj, der dagligt giver viden om driften og udviklingen i din forretning, og gør det lettere at træffe lønsomme beslutninger og dermed øge virksomhedens overskud.
Mere information
Øg din indtjening med proEBITDA
proEBITDA og Minuba giver dig mulighed for at drive en professionel håndværksforretning ud fra fakta og ikke bare ren mavefornemmelse.
Minubas ledelsesoverblik kan hjælpe dig med at drive en professionel forretning og proEBITDA er med til at tage ledelsesoverblikket til næste niveau - og forløser det fulde potentiale i forretningen.
Med proEBITDA ved du fx præcis, hvad dit dækningsbidrag er pr. time på de forskellige opgavetyper, hvad du skal gøre for at øge lønsomheden, hvad kostprisen er på en svendetime og hvem af dine svende, der tjener fleste penge til din virksomhed.
proEBITDA har fuld fokus på dit driftsresultat også kaldet EBITDA (indtjening før renter, skat, afskrivninger og reduktion af gæld). Jo bedre et driftsresultat virksomheden har, jo mere kan der lægges til side og jo mere er virksomheden værd. Hvis du kan skabe et 50% større driftsresultat, vil virksomheden alt andet lige være 50% mere værd.
proEBITDA anvender virksomhedens data i ordrestyringssystemet Minuba, samt økonomisystemet e-conomic eller Business Central til at vise, hvilke kunder, opgaver og medarbejdere, der medvirker til virksomhedens indtjening. Alle data opdateres hver nat og viser på en meget overskuelig måde, hvad der fungerer og hvad der bør justeres i din forretning.
Med proEBITDA og Minuba kan du nemt og hurtigt selv beregne, hvad din virksomheds potentiale er. Du kan bl.a. se, hvad der skal til for at øge EBITDA (driftsresultatet) med den eksisterende organisation og hvordan små justeringer kan have en massiv indflydelse på dit kommende driftsresultat.
Værdifuld indsigt i virksomheden
"proEBITDA giver inspiration til, hvad jeg kan gøre for at øge indtjeningen. Jeg får præsenteret værdifuld indsigt i min virksomhed, som jeg ikke har haft tid til selv at skabe tidligere.
Jeg får fx (med det samme) at vide, hvad effekten vil blive på bundlinjen af at ændre timeprisen for de forskellige opgavetyper. Det havde krævet timers arbejde for mig at gøre det samme med regneark og kuglepen – timer som jeg ikke har.
proEBITDA serverer analyserne for mig og jeg kan nu bruge tiden til at træffe beslutningerne og føre dem ud i livet."
- Bo Nørring Nielsen, Adm. direktør i Brdr. Jensen VVS
Tager du den rigtige pris?
Med proEBITDA kan du nemt og hurtigt se, hvad effekten vil være, hvis du fx øger dine svendenes tid ude hos kunderne eller, hvis du øger prisen på de forskellige opgavetyper med 2%, 3% eller mere. Med en meromsætning pr. opgave vil du kunne øge din indtjening betragteligt.
Besøg proEBITDA hjemmeside og skru på de forskellige parametre i deres beregner og oplev, hvordan små ændringer i din virksomhed kan have store resultater.
Hvor tjener jeg mine penge?
Mange håndværksvirksomheder har ordrebøgerne fyldt til randen. Men hvor er det egentligt pengene bliver tjent? Hvilke kunder, opgaver og medarbejdere er lønsomme for virksomheden? Og hvilke kunder, opgaver og medarbejdere er for tids- og ressourcekrævende?
Det smarte IT-værktøj proEBITDA holder styr på lønsomheden i din virksomhed og hjælper dig med at finde svar på spørgsmål som: Skal vi droppe nogle af vores serviceaftaler? Tjener vi noget på opsætning af el-paneler?
proEBITDA gør det nemt for dig at se præcis, hvor du skal prioritere din tid og hvilke typer opgaver, som du skal fokusere din tid på.
Din virksomheds potentiale
Med Minuba og proEBITDA sparer du mange timer dagligt. Du får hjælp til at prioritere din egen og dine medarbejderes indsats. Derudover får du nemmere ved at træffe lønsomme beslutninger, som øger dit overskud i virksomheden. De to systemer er nemme at anvende sammen og hjælper dig med at få et unikt indblik i din virksomhedsdata.
Du eller dine medarbejdere indtaster timer, materialer og kundeoplysninger i Minuba, som hjælper dig med at holde styr på de enkelte sager. Senere danner disse informationer grundlag for din videre fakturering, når arbejdet er udført ude hos kunden. proEBITDA hjælper dig herefter, hvis du har spørgsmål, som du mangler svar på for at sikre, at virksomheden tjener penge.
Med Minuba og proEBITDA er du sikker på at have de rigtige værktøjer på hånden, som skal til for at drive en professionel forretning!
Få styr på forretning med proEBITDA
proEBITDA kan gøre alle de indtastede data til værdifuld ledelsesinformation, der blandt andet hjælper dig til at:
- Øge indtjeningen ved at vide præcis, hvilke kunder, opgaver og medarbejdere du tjener penge på
- Gøre virksomheden transparent og attraktiv
- Prioritere dagens indsatser i driften
- Spare mange ledelsestimer, som du normalt vil bruge på at skulle analysere
Prøv proEBITDA allerede i dag!
Hvis du efter 2 måneder ikke synes, at proEBITDA øger lønsomheden, får du pengene for abonnementet tilbage.
Nu får mester endelig tid til at analysere sin data
Det kan ofte være svært for en mester i en travl håndværksvirksomhed, at nå at analysere alt sin data. Han har simpelthen for travlt til at sætte sig ned og kigge på tallene. Han vil hellere bruge sin tid på det han er god til - nemlig at udføre et godt stykke håndværk for sine kunder.
Med proEBITDA kan mester danne sig et lynhurtigt og knivskarpt overblik over, hvordan man øger indtjeningen i sin virksomhed.
Se hvordan det virker
Hvis du er nysgerrig efter, hvordan proEBITDA fungerer, så ring til proEBITDA på tlf: 40 30 84 09 og få en guidet tur.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.