Nogle gange har din kunde en forventning om, at det kun er én bestemt ting, der skal forbedres eller renoveres på eller omkring huset. Men der er ting, man ikke kan forudsige, før man så at sige løfter låget på motorhjelmen og får dannet sig et ordentligt overblik over opgavens omfang. Og nogen gange indebærer det en merudgift.
Du skal som håndværker ikke rådgive din kunde om finansielle ydelser, men du kan spare kunden for at tømme sin opsparing eller at gå i banken for at kunne forbedre sin bolig. I virkeligheden handler det ikke om, at du skal ”blande dig” i kundens økonomi. Du behøver faktisk ikke engang at spørge til den.
Med Service Finans modulet i Minuba kan du let henvise dine kunder til Service Finans, hvor dine kunder med én enkelt ansøgning kan indhente lånetilbud fra helt op til 17 banker - helt uden at du behøver at blande dig.
Du kan nøjes med at tilføje Service Finans lånelinket til dine byggetilbud eller fakturaer til kunden – her kan du faktisk ikke se, om kunden har valgt at ansøge om et lån. Det forbliver privat.
Men du har større sandsynlighed for at modtage rettidig betaling for dit arbejde, og kan dermed også forebygge eventuelle betalingspåmindelser og rykkere længere ude i tid.
Bonussen for din kunde er, at han kan lade sin opsparing stå på kontoen og stadig få lån til renovering eller finansiering af byggeprojekt med din hjælp.
Du kender det godt – din kunde skal have renoveret sit hus, da malingen hænger og der er slået revner i murværket.
Du bliver ringet op, og giver en ca. pris på renoveringen, og det er ikke fordi din kunde synes, prisen er for høj – han havde bare ikke tænkt sig, at de penge skulle bruges lige nu. Måske havde han planlagt en weekend i luksus med konen, som nu går i fløjten.
Det er her, du måske ville være fleksibel og tilbyde en afbetalings ordning. For din egen regning, vel at mærke. Altså en ordning, hvor du skal sende påmindelser – måske endda rykkere – til kunden, og du har selv foretaget udlæg for materialer og mandetimer.
Altså kort og godt, har du givet en uovertruffen service til din kunde, men du hænger på bøvlet og risikoen. Sådan behøver det ikke at være længere. Fordi du er kunde i Minuba, kan du i stedet henvise din kunde til Service Finans.
Her får din kunde alle fordelene med de lånemuligheder Service Finans' 17 låneudbydere tilbyder– men du får dine penge med det samme.
Når du sender et tilbud eller en faktura til kunden, kan kunden via et link i dokumentet gå direkte til Service Finans og hente tilbud til deres lån fra op til 17 banker.
For lige omkring en rund 10’er om dagen giver Minuba dig det, der skal til for at strukturere dine arbejdsprocesser, så du kan udvikle og forbedre din virksomhed.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.