I Vejle ligger Trekantens El Teknik, der ejes og drives af Jesper Warming og Stig Madsen. Virksomheden udfører alle former for el-installatør-opgaver og elektrikerarbejde i hele Trekantområdet for både private- og erhvervskunder. Og har fornyeligt åbnet afdelinger både i Århus og på Sjælland med vedvarende energi i form af solceller.
Minuba har været en del af forretningen lige siden de startede.
Da Stig og Jesper tilbage i 2018 begyndte at støbe kuglerne og laver rammerne til det, der skulle blive en rentable og skalerbar forretning var Minuba allerede en væsentlig spiller, fortæller Stig Madsen. ”Vi kunne se, at vi kunne bruge Minuba selvom vi blev 5 eller 8 mand – derfor valgte vi Minuba som ordrestyringssystem, der kunne integreres med e-conomic.”
”Vi skulle ikke starte med at ansætte 6-7 administrative medarbejdere til kontoret fordi Minuba gjorde tilbudsgivning, ordrestyring, fakturering m.m. ment for os.”
Stig og Jesper brugte i stedet tiden på at få lavet nogle gode aftaler med leverandørerne og tale med kunder; hvem kunne være interessante, hvis de startede op, og så videre.
Og efter bare 3,5 år var der 72 ansatte i Trekantens EL Teknik – og Minuba er stadig en vigtig samarbejdspartner.
.
”Det har været sindssyg godt med Minuba, for selv om du er 1 mand eller 30 mand (eller i dette tilfælde +70) så er Minuba et godt ordrestyrings-program – og derudover er det, det mest brugervenlige system” konkluderer Stig Madsen, som tidligere har arbejdet med andre lignede systemer.
”Hvis jeg skulle sælge Minuba, så ville jeg helt sikkert slå på brugervenligheden; vores montører kan finde ud af det, vores bogholder kan finde ud af det, vores revisor kan finde ud af det og vores advisory board kan finde ud af det. De kollegaer vi ansætter kører vi igennem et standard Minuba oplæringsforløb på et par timer, og så er der måske 1 eller 2 spørgsmål efterfølgende, ellers så kører de bare. Det er så nemt, at det næsten er for godt til at være sandt.”
Det siger sig selv, at i en virksomhed med så mange kollegaer er planlægning altafgørende.
”Planlægning er sindssyg vigtigt for os. Når vi er så mange, kan det hurtigt blive uoverskueligt, men vi har inddelt i afdelinger baseret på fagopgaver; servicemontører, energimontører, husmontører m.v. Vi bruger Minubas planlægningsmodul som det eneste værktøj. Det er simpelthen en lov hos Trekantens El Teknink Aps, at det er dér tingene de foregår.”
Og det faktum, at det er et online system, som alle altid har adgang til, betyder jo, at man kan planlægge og allokere ressourcer imens man er i marken og ikke er tvunget til at skulle ind forbi kontoret og notere i en fysisk kalender eller lignende. Det reducerer spildkørsel og gør os generelt bare mere effektive, lyder det fra Stig.
Minubas Ledelsesoverblik bruges også flittigt i Trekantens EL Teknik. Det giver ikke bare et godt overblik over virksomhedens nøgletal, det bruges også som et ledelsesmæssigt værktøj når der skal gives feedback.
”Vi kan sortere på ansvarlige og på kunder - Hvad har du omsat for, hvad har du haft af udgifter, hvordan er din perioderapport, hvordan er dine materialer fordelt, hvor skal DU ha’ fokus? På den baggrund kan man være meget mere specifik i sin ledelse og feedback til medarbejderne.”
Stig Madsen summer slutteligt op med – på godt solidt jysk - at sige: ”Jo! Minuba er fandme godt – det virker godt.”
For lige omkring en rund 10’er om dagen giver Minuba dig det, der skal til for at strukturere dine arbejdsprocesser, så du kan udvikle og forbedre din virksomhed.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.