Tom Lisberg Ewers startede Sydkystens Brolægning og Kloak i 1998. I mange år stod han selv for driften. I dag er de 10-12 medarbejdere i marken og 2 på kontoret, som sammen løser en lang række opgaver indenfor brolægning og kloak.
I takt med væksten i opgaverne, blev det vanskeligere at bevare overblikket. Derfor var det vigtigt for ham at finde et system, som kunne give ham et godt overblik over virksomhedens drift.
At drive en professionel forretning kræver bl.a. at man har styr på den administrative del, har overblik over driften og fokus på service og kundetilfredshed. Det mener Tom også. Derfor har han brugt Minuba igennem mange år: "Minuba er vores livsnerve i virksomheden - vi kan slet ikke undvære det!".
Tom fik kendskab til Minuba på Dansk Byggeris og BASITs IT-messe i 2015 og han var slet ikke i tvivl: Med Minuba fik han ikke alene et system, der umiddelbart gjorde det nemmere at håndtere virksomhedens mange arbejdsopgaver – både for folkene i marken og for dem på kontoret. Han fik også et omfattende og veludviklet system, som sikrer sammenhængen i den fortsatte IT-udvikling af virksomheden.
Før Minuba glemte Tom og hans medarbejdere ofte at få noteret alle materialerne ned, samt at få faktureret alle timerne. Ofte foregik time- og materialeregistreringen i weekenderne, hvor Tom måtte ringe til sine medarbejdere for at få opklaret en række spørgsmål til sager, som allerede var afsluttede. Derfor er det heller ikke underligt, at Minuba i dag er livsnerven i virksomheden.
Med Minuba får han straks det fulde overblik over enhver sag, uanset om der er tale om en spjældopgave eller større entreprise. Desuden har medarbejderne mulighed for at følge med i sagen, og kan nemt se både noter og dokumenter, som er tilknyttet opgaven: ”Det er i lommen med telefonen”, som Tom siger.
Minuba har mange fordele, men det er særligt overblikket og supporten, som Tom fremhæver som en god funktionalitet og tjeneste hos Minuba: ”Overblikket, det nemme tilbudsmodul – samt en super support!”
En vigtig del af Minuba-konceptet er den gode og lettilgængelige support. Hvis man løber ind i problemer, så er supporten altid klar til at hjælpe - uanset problemets karakter. Netop supporten var ellers noget, som bekymrede Tom inden starten med Minuba: ”Kan vi nu få den hjælp, som vi har brug for?”. Her blev Tom heldigvis positivt overrasket, og han har hele vejen igennem været tilfreds med den service, han har fået:
”Minuba sælger et samarbejde, som fungerer på den måde, at de - I samspil med kunderne - sørger for altid at have et relevant produkt og at kunderne kan være med til at udvikle det og komme med indspark til det.”. Derfor skal man heller ikke betragte supporten som andre steder. Hos Minuba kommer man igennem med det samme, og man bliver taget alvorlig.
Udover den gode support, overblikket og tillægsmodulerne i Minuba, fremhæver han også integrationen til andre programmer som fx e-conomic. Derfor er han heller ikke bleg for at anbefale Minuba til andre.
Faktisk er han slet ikke i tvivl om: ”…at man ikke kan undvære Minuba, når først man har lært programmet at kende.”
For lige omkring en rund 10’er om dagen giver Minuba dig det, der skal til for at strukturere dine arbejdsprocesser, så du kan udvikle og forbedre din virksomhed.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.