Triton VVS & Kloak: Minuba er det helt rigtige system for mig!
På udkig efter det rigtige ordrestyringssystem
”Lad os nu bare købe det helt rigtige system, bare for én gangs skyld.”, sådan lød ordene fra VVS- og kloakmester Morten Kühlmann, mester og direktør i VVS-firmaet Triton VVS & Kloak, da vi snakkede med ham omkring hans valg af Minuba.
Morten har siden 2002 stået i spidsen for Triton VVS & Kloak, der udover Morten selv, tæller et team på 5 ansatte, hvoraf to er lærlinge, to er montører og den sidste står for alt bogføring og andet praktisk.
Hos Triton udfører man alle opgaver indenfor VVS, såsom fjernvarme- og gasinstallationer, køkken og bad samt tagarbejde. Særligt ejendomsservice er Triton kendt for, idet man her gør sig umage med at kunne klare alt inde i ejendommen:
Folk skal vide, at vi er der og nok skal løse problemerne. Så går det jo ikke, at vi siger ’den type rør laver vi ikke, der må I ringe til nogle andre’ – kunderne skal kunne regne med os.
Selvstændig håndværker i snart 20 år
Man får ikke en lønsom forretning, hvis mester ikke kan sit fag. Det er klart, men det går heller ikke, hvis mester ikke er skarp på hvordan man driver en professionel forretning.
Selvom Morten er en dygtig håndværker, synes han, at købmandskabet sommetider kan spille ham et puds: ”Jeg har været selvstændig i 13 år, men før Minuba kunne jeg ikke svare på, hvad dækningsbidraget var for vores sager. Det var ofte svært at vide, hvor mange penge vi havde tjent på en opgave – hvis der overhovedet var tjent nogen! Dét har virkelig ændret sig. Nu kan jeg følge overskuddet, helt ned i de mindste opgaver. Og det kan ses på bundlinjen – det er fantastisk” konkluderer han.
Manden med leen
For mange virksomheder kan det årlige besøg af ”manden med leen”, også kendt som auditøren, godt være skrækfremkaldende. Har medarbejderne nu husket at udfylde kvalitetssikringspapirerne, som de er blevet instrueret i? Den følelse kender Morten i hvert fald godt: ”Jeg plejede at sidde og svede i 2-3 timer, når de (red. auditørerne) var på besøg. Det var 2-3 knapt så sjove timer. Efter jeg fik Minuba og det hele blev digitalt, har auditørernes besøg varet under en time, og så var alt bare i orden. Det er jo en stor sten, der ryger fra ens hjerte.” forklarer Morten.
Jeg har anbefalet Minuba til andre i stor stil, og det har jeg, fordi det letter min hverdag helt enormt. Hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg med Minuba sparet en arbejdsdag om ugen på administrative byrder. Nu kan jeg fokusere min tid på de områder, jeg elsker at bruge min tid på – nemlig håndværket.
Minuba var den helt rigtige løsning
I takt med, at der er kommet flere digitale sagsstyring-programmer på markedet, er det også blevet sværere for håndværksvirksomhederne at vælge den løsning, som passer til netop deres behov. Det gjorde sig også gældende for Triton VVS & Kloak: ”Inden Minuba havde jeg shoppet lidt rundt efter forskellige sagsstyring-løsninger. De var alle sammen nogle ærgerlige fejlinvesteringer.” udtaler Morten.
Han blev herefter anbefalet Minuba af nogle, han arbejdede sammen med. De fik hurtigt registreret deres timer og materialer og afsluttede endda sagen, inden de kørte hjem. Det gjorde ham derfor nysgerrig på, om Minuba kunne være løsningen på hans problemer. Det viste sig at være det helt rigtige system for ham og hans folk!
Vil du også i gang med at bruge Minuba?
Kontakt os på tlf: +45 7070 2037 og hør mere om, hvad Minuba kan gøre for dig og din virksomhed.