Svea
Finansiering
Om
Med få klik kan du sælge din B2B-faktura til Svea Finans, som overtager risikoen og samtidig udbetaler pengene efter få dage. Ønsker du en fleksibel finansieringsløsning finder du den her.
Mere information
Minuba og Svea
Med Minuba og Svea Finans kan du omdanne kreditsalg til kontantsalg: Med ’B2B Fakturakøb’ slipper du for at vente på B2B kundernes betaling, og får betaling indenfor 2-3 arbejdsdage.
Få en nemmere hverdag med 'Fakturakøb'
Ved 'Fakturakøb' tilbyder Svea Finans at købe dine B2B fakturaer til en aftalt kurs. Sælger du dine fakturaer, har du betalingerne allerede få dage efter salget. Du får altså dine penge hjem næsten med det samme. Ønsker du en fleksibel finansieringsløsning finder du den her.
Fordele ved 'Fakturakøb'
Fleksibel løsning: Sælg dine fakturaer ved behov
Omdan kreditsalg til kontantsalg: Ved 'Fakturakøb' slipper du for lange betalingsbetingelser, og får betaling inden for 2-3 arbejdsdage
Slip for administration og kreditrisiko: Svea Finans overtager risikoen for debitors betalingsevne og forestår samtidig al administration
Slip for lange betalingsbetingelser
For de fleste håndværksvirksomheder er det en drøm at indgå en aftale med en stor kunde, der aftager store volumener. Det sikrer et omsætningsfundment, der gør det muligt at udvikle forretningen yderligere. Og så alligevel ikke helt.
Magtforholdet mellem lille og stor resulterer nemlig ofte i lange betalingsbetingelser på helt op til 90 dage eller længere. Samtidig skal der betales løn, faste udgifter og materialer til yderligere produktion – likviditeten bliver en flaskehals for både drift og vækst. Udfordringen er særligt stor i håndværkerbranchen, som ofte har 14-dages lønninger.
Vi ved at bedre likviditet giver bedre søvn og bedre mulighed for dig og din virksomhed til at vokse, levere og gøre det i er bedst til. Ved at bruge Minubas ordrestyringssystem sammen med en finansieringsløsning fra Svea Finans, får du mulighed for at tage dig mere tid til din kerneforretning.
Med Svea Finans får du mulighed for at outsource de aktiviteter, som ikke er en del af din kerneforretning. Det betyder altså, at du kan koncentrere dig om det, som du er god til - nemlig at drive din håndværksvirksomhed.
En effektiv finansieringsløsning
Svea Finans forretningsgrundlag bygger på likviditetsskabende finansieringsmuligheder, der til enhver tid understøttes af personlige relationer til kunderne. Ved fx at sælge eller belåne dine fakturaer, øger du likviditeten i din virksomhed, samtidig med at dine tab på dine kunder mindskes. Du får styrket dit cashflow og muligheden for at vækste for egne penge. De håndterer hele processen omkring faktureringen, mens du kan opretholde den gode relation til dine kunder.
Med 'Fakturakøb' får du altså mulighed for at yde en god kundeservice, da du ikke skal bekymre dig om, hvordan kunden betaler regningen.
Svea Finans
Svea Finans driver finansiel virksomhed i en lang række europæiske lande, herunder Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Østrig, Schweiz, Holland, Ungarn og Estland. Med mere end 40 års erfaring med at hjælpe virksomheder med deres likviditet, er Svea Finans et naturligt valg for mange erhvervsdrivende, når de har brug for en finansieringspartner. Svea Finans vision er at være en førende finansiel aktør i Europa, der til enhver tid tager udgangspunkt i personlige relationer.
Derfor tilbyder de effektive og tilpassede løsninger inden for finansiering og inkasso, som med deres ekspertise, personlige service og effektive procedurer hjælper dig til at få forkortet dine kredittider betydeligt.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.