Hvordan foretager jeg slutfakturering af en ordre?

Hvis du ønsker at fakturere fra din app, så læs her hvordan du gør: Fakturering fra app

For fakturering fra web-applikationen læs videre:

Du åbner arbejdssedlen for den pågældende ordre du ønsker at foretage slutfakturering på. På proceslinjen placeret øverst på arbejdssedlen klikker du på ‘Faktura’ og vælger ‘Opret faktura’ i menuen. Hvis du allerede har en en “fakturakladde”, kan du blot benytte denne.

Du vælger nu ‘Slutfaktura’, hvilket sikrer, at alle timer og materialer der er registreret på ordren, og som ikke tidligere er faktureret, overføres til slutfakturaen.

Du har mulighed for vælge hvordan linjerne skal sammenlægges allerede her, det gør du nederst i billedet. Samtidig kan du også vælge om 0 linjer samtidig ikke skal overføres.

Standard indstillinger for sammenlægning af linjer på en fakturakladde

Under virksomhedsindstillinger kan du vælge hvordan din “standard” sammenlægningsmetode skal være.

Du får mulighed for at overskrive din standard sammenlægnings-indstilling når du går ind på fakturakladden og vælger hvad du vil fakturere:

Fakturaen åbnes, du kigger den igennem og foretager eventuelle ændringer til den. Du skal være opmærksom på, at eventuelle ændringer du foretager i registrerede materialer ikke føres tilbage til arbejdssedlen.

Hvis du undervejs får brug for at starte forfra på din faktura, kan du let gøre det her:

Når du er færdig med at tilpasse fakturaen klikker du på ‘Godkend faktura’ under ‘Handlinger’ i højre panel.

I vinduet, der åbnes, vælger du om du vil godkende fakturaen og sende den på mail til kunden (valgt som standard), eller om du vil godkende uden at sende den.

Når du er tilfreds med oplysningerne angivet i vinduet, klikker du på ‘Ok’ og fakturaen bliver sendt, hvis du har valgt dette.

Rigtig god arbejdslyst!