Grossistbestilllinger, der ikke er på arbejdsseddel
I den følgende artikel gennemgår vi, hvordan du finder grossistbestillinger, der ikke automatisk er kommet på arbejdssedlen.
Normalt vil grossistbestillinger og ordrebekræftelser, der indeholder et gyldigt ordrenummer, blive lagt direkte ind på arbejdssedlen i sektionen ’Grossistindkøb’ -> ‘Aktive indkøbsordrer’.
Hvis Minuba ikke genkender ordrenummeret. f.eks. fordi der er kommet bogstaver i eller leverandøren ikke har udfyldt det, så vil ordrebekræftelsen blive liggende under ’Indkøb’, hvorfra den skal håndteres.
NB! Det kræver faktureringsrettigheder at tilgå fanen ’Indkøb’.
Hvis du før har fået ordrebekræftelser fra en leverandør, vil du kunne se endnu en knap for dem i den røde bjælke foroven.
Tryk på den, så den bliver orange, for at vise tabellen.
Under tabellen vil du nu kunne se listen med ‘ordreløse’ grossistbestillinger. Altså ordrebekræftelser, der ikke indeholder reference til en ordre i Minuba.
For at tildele ordrebekræftelsen til en ordre, kan du trykke på selve linjen eller ‘Overfør’ ude til højre.
Herefter vil en dialog komme frem, hvor du kan søge efter ordre og vælge, hvilken ordre den skal tilknyttes.
Når du har trykket ‘OK’ vil den forsvinde fra listen og du vil nu kunne finde og behandle den under sektionen ‘Grossistindkøb’ på ordren i stedet.
Vælger du ‘Ikke ordrerelateret’ vil ordrebekræftelsen også være behandlet, forsvinde fra listen og ikke vises igen.
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.