Faktureringsroller i Minuba
Der findes to forskellige faktureringsroller i Minuba.
Læs her og bliv klogere på, hvad rollerne giver mulighed for i din Minuba.
Rollen ‘Klargør fakturaer’
Rollen ‘Klargør fakturaer’ kan give adgang til at klargøre en faktura.
Rollen er begrænset til kun at kunne se dé fakturaer, som er relateret til brugerens afdeling eller dén medarbejder, som er tilknyttet medarbejder/ansvarlig på arbejdssedlen.
Den er tiltænkt brugere, som skal klargøre fakturakladder, som senere bliver kontrolleret af den faktureringsansvarlige.
Har du rollen ‘Klargør fakturaer’ kan du se økonomien på ordren og klargøre en fakturakladde.
En faktura vil være synlig for denne rolle, hvis én af nedenstående punkter gør sig gældende:
- Du er angivet som ansvarlig for ordren, som fakturakladden er tilknyttet til.
- Du er angivet som tilknyttet medarbejder for ordren, som fakturakladden er tilknyttet til.
- Du er tilknyttet den afdeling, som er angivet på ordren og som fakturakladden er tilknyttet til.
- Ordren, som fakturakladden er tilknyttet til, ikke har nogen afdeling angivet.
Hvad har rollen ‘Klargør fakturaer’ ikke adgang til:
- ‘Godkendte’ fakturaer vil ikke kunne ses under ‘Fakturering’
- Knappen ‘Import/eksport’ og ‘Udlign fakturaer’ vil ikke være tilgængelig under ‘Fakturering’
- På kunderne, vil ‘Fakturaer’ ligeledes ikke være tilgængelige.
- ‘Godkend’ knappen inde på fakturakladden vil ikke være tilgængelig. I stedet for at godkende fakturaen, vil man bare kunne gemme fakturakladden.
Luk denne sektion
Rollen ‘Fakturering’
Hvis du har rollen ’Fakturering’ så vil alle fakturaer være synlige for dig.
Rollen har altså alle de samme rettigheder som rollen ‘Klargør fakturaer’, men med adgang til alle fakturaer og kan godkende fakturaer.
Fakturaer på kunden vil også være synlige.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.