Modtag e-faktura via Nemhandel med GLN-nummer (EAN-nummer)
Hvis din grossist ikke har mulighed for at sende din faktura i OIO-format på mail direkte til Minuba, eller sende fakturaer til Minubas GLN nr. med CVR nr. i faktura filen, kan du benytte et e-faktura system som fungerer som en elektronisk postkasse der sender dine faktura til Minuba.
Sådan får du et e-faktura system
Der findes flere muligheder på nettet, du kan f.eks. vælge Faktura-Boks, fakturafil, Futurelink eller Sproom.
Du skal tilføje dit GLN-nummer til dit e-fakturasystem ellers ved e-faktura systemet ikke hvor den skal sende dine faktura.
Sådan tilføjer du dit e-fakturasystem til Minuba
Du tilføjer din e-faktura integration ved at Klikke på Tandhjulet -> Integrationer -> Alle integrationer -> Vælg dit e-fakturasystem -> Klik ‘Aktiver integration’.
Derefter kan du se indstillingerne og herfra sende en mail til dit e-fakturasystem. Når du har sendt mailen skal du afvente svar fra dit e-fakturasystem.
Når dit e-fakturasystem har sat deres del op, så de videresender faktura til Minuba, vil du fremadrettet automatisk modtage elektroniske faktura, når du får tilsendt en faktura via dit GLN-nummer.
Sproom
Har du leverandører/grossister som ikke er i Minuba og ønsker du at modtage elektroniske faktura (EDI) fra dem, kan du benytte Sproom. Dette kræver at du opretter en konto hos Sproom, efterfølgende vil du så kunne modtage elektroniske fakturaer.
Når du har tilføjet Sproom skal du klikke på indstillinger og tryk på ‘Klik for at sende mail til grossisten’. Minuba åbner nu din e-mail klient med en tekst som du skal sende til Sproom.
Efterfølgende skal du logge ind på Sproom for at opsætte den til at videresende faktura til din data+[dit unikke nummer]@minuba.dk som vist på billedet herunder.
Luk denne sektion
Indlæsning af faktura fra Faktura-Boks
Minuba har integration til Faktura-Boks som kan bruges til at hente EDI-linjer ind i Minuba. Hvis du ikke har en konto i e-faktura i forvejen, kan du læse mere om produktet her: faktura-boks.dk
Der er kontaktinformation på siden som du kan skrive til for at få oprettet en Faktura-Boks konto.
Det første du skal er at slå modulet til:
Hvis du har en Faktura-Boks konto i forvejen skal du skrive en mail til: info@faktura-boks.dk, hvor der står at du ønsker at få brugernavn og adgangskode tilsendt.
Faktura-Boks skal også bruge en “Brugernøgle til API (authkey)”, den finder du under Administration -> Brugere -> vælg en administrator bruger -> Udvidede indstillinger.
Herefter skal de indtastes:
Du har mulighed for at hente fakturalinjer første gang ved klikke på ‘Hent fakturalinjer nu’.
Herefter vil fakturalinjerne fra de godkendte fakturaer i Faktura-Boks, komme direkte ind på den arbejdsseddel som der står i ordre ref. på fakturaen.
Luk denne sektion
Fakturafil – Futurelink – Truelink
Har du leverandører/grossister som ikke er i Minuba og ønsker du at modtage elektroniske faktura (EDI) eller pdf’er fra dem, kan du benytte Fakturafil, Futurelink eller Truelink. Dette kræver at du opretter en konto hos den ønskede aktør, hvorefter du vil kunne modtage elektroniske fakturaer. Enten sendt som edi direkte, eller som pdf’er der er afløftet af din aktør.
Minuba modtager kun EDI faktura fra godkendte grossister/leverandører, så du skal tilføje din aktør fra listen over dine grossister under Administration -> Grossistaftaler.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.