Få korrekte priser på dine grossistaftaler
Oplever du, at priserne på dine grossistmaterialer er forkerte, kan der være flere årsager til det. Du kan gøre følgende for, at dine priser bliver vist korrekt i Minuba.
Forkerte indkøbspriser
Oplever du at din indkøbspris er forkert, når du lægger materialer på din arbejdsseddel i Minuba, tyder det på, at din rabataftale skal opdateres.
Har du en aftale med din grossist, som betyder, at du skal have rabat på dine materialer, skal der indlæses en rabatfil i Minuba. Denne fil skal din grossist leverer til enten dig eller direkte til Minuba.
Når rabatfilen er indlæst i din Minuba kan du se din aktuelle indkøbspris, når du tilføjer varen til materialeregistreringen.
Du kan se, hvornår den seneste rabatfil blev indlæst i dit overblik over dine grossistaftaler, som du finder under Tandhjulet -> ‘Administration’ -> ‘Grossistaftaler’.
Hvis du kan se, at det er længe siden rabatfilen blev indlæst, skal du kontakte din grossist og bede om en ny rabatfil. Hos nogle grossister kan du logge ind på deres hjemmeside og downloade din seneste rabatfil, som du derefter kan uploade i Minuba.
Har du allerede den seneste rabatfil indlæst, og du mener at din pris er forkert, skal du kontakte din grossist og få dem til at tjekke om filen er den nyeste, eller om der er fejl i priserne.
Luk denne sektion
Forkerte listepriser
Når du registrerer et materiale fra en af grossisterne, som du bruger i Minuba, vil du kunne se grossistens listepriser.
Ser du en listepris, som du mener er forkert, er det derfor grossisten du skal kontakte, som derefter kan rette prisen og sende Minuba en opdateret prisfil, som vi kan indlæse på ny.
Du kan se, hvornår den seneste prisfil blev indlæst ved at kigge i overblikket over dine grossistaftaler, som du finder under Tandhjulet -> ‘Administration’ -> ‘Grossistaftaler’.
Luk denne sektion
Forkerte priser på elektroniske fakturaer
I Minuba har du mulighed for at modtage elektroniske fakturaer fra dine grossister.
Når du modtager din faktura i ‘Indkøb’ kan du se din indkøbspris, som din grossist har faktureret.
Indkøbspriser
Hvis din indkøbspris ikke stemmer, skal du kontakte din grossist, som kan undersøge dette for dig. Du kan se indkøbsprisen længst til højre på fakturaen, når du klikker dig ind på den via Indkøbsmodulet.
Forkerte salgspriser på materialer fra indkøbsfaktura
Hvis du mener, din salgspris er forkert, kan du undersøge i Minuba, om din avance fra grossisten er indstillet korrekt.
Dette kan du gøre 3 steder i Minuba.
1) Du kan sætte en standardavance under Tandhjulet -> ‘Virksomhedsindstillinger’ -> ‘Fakturering’.
Med denne indstilling vil den lægge 30% til din indkøbspris, som dermed bliver din salgspris til din kunde.
2) Du kan sætte en generel avance på selve grossisten under Tandhjulet -> ‘Administration’ -> ‘Grossistaftaler’ -> ‘Indstillinger’ (på den enkelte grossist) -> ’Avancerede indstillinger’.
Den avance, du sætter her, vil erstatte standardavancen i ‘Virksomhedsindstillinger’.
3) Du kan sætte en grossistavance på kundekortet, som du finder via Tandhjulet -> ‘Kunder’ -> ‘Prisindstillinger’.
Ændrer du avancen på kunden, er det den avance, som vil gælde, uanset hvad du har sat i grossistavance samt i ‘Virksomhedsindstillinger’.
Hvis du mener, at din pris/avance burde være mere ud fra den avance, du har sat i Minuba, skal du kontakte din grossist for at være sikker på, at du har dine opdaterede indkøbspriser.
Hvis grossisten mener, at alt er opdateret, som det skal, og er indlæst i Minuba, skal du kontakte os, så vi eventuelt kan kontakte din grossist for at undersøge sagen nærmere.
Luk denne sektion
Fandt du ikke det du søgte?
Har du stadig spørgsmål?
Kontakt vores kundesupport
mandag - fredag kl. 08-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail og telefon.
Som Minuba GO! kunde kan du få support på følgende mailadresse.