Velkommen til Andreas, Minubas finance manager - Minuba

Velkommen til Andreas, Minubas finance manager

Minuba vokser og ligeledes gør behovet for at sætte processer op for Minubas finans- og administrationsdel. Mød Andreas Glenvig, Minubas nye finance manager. Han skal dagligt arbejde på at udarbejde processerne for, hvordan vi får Minubas hjul til at dreje rundt. Desuden skal han stå for at automatisere finansfunktionen, så vi hele tiden kan arbejde smartere.

Byd ham et stort velkommen og lær ham bedre at kende lige her.

Velkommen til Andreas Glenvig!

Andreas er Minubas nye finance manager og skal fremover hjælpe med at sætte processerne op for at styre finanserne i Minuba.

Med en uddannelse i HD i revision og regnskab samt en cand.merc.aud fra CBS, kommer han med en stor bagage med viden inden for finansverdenen. I 2008 startede Andreas som revisor i Deloitte, hvor han primært reviderede små og mellemstore virksomheder med fokus på it-branchen.

Siden da har Andreas både haft rollen finance manager i et musikforlag, Upright Music og senest i Visma e-conomic. Hos Visma e-conomic sad Andreas med ledelsesansvaret for 12 personer og var samtidigt ansvarlig for rapportering til deres norske moderselskab.

Hvorfor har du valgte du at skifte til Minuba?

"For mig var det vigtigt, inden jeg skiftede, at jeg ikke skiftede for at komme væk fra det jeg havde, men at jeg skiftede for at komme hen til det, som er det perfekte for mig." Endvidere fortæller han, at hans positive kendskab til Minuba stammer fra e-conomic.

"For mig gælder det om, om jeg kan associere mig selv med produktet, og at jeg kan se en fremtid i det. Efter at have testet Minuba i meget kort tid, var det ikke en svær beslutning for mig, da jeg virkelig var imponeret over, hvad systemet kan. Jeg glæder mig til at blive en del af en virksomhed, som får lov til at lave en digital disruption på et marked, som er væsentligt underinvesteret i digitalt."

Andreas Glenvig - finance manager

Hos Minuba skal Andreas primært hjælpe med at få sat processer op, og som han selv beskriver det "få hjulene i maskinen til at dreje rundt". Han fortsætter: "Når processerne er opridset, skal jeg igang med at automatisere finansfunktionen, så vi kan arbejde smartere og bruge mere tid på forretningen."

Hos Minuba er en del af arbejdsfilosofien, at folk skal gøre det, som de er bedst til. Derfor fortæller Andreas også, at han kommer til, "(...) at fungere som en sparringspartner for alle i virksomheden, som har brug for hjælp. En sælger skal ikke sidde og fedte rundt i excel ark og lave formler. Det skal de smide over til mig, så de kan gøre det, som de er bedst til. Det giver både mig en forståelse af, hvad de enkelte funktioner bøvler med, og det gør min dag bedre (en hel dag i excel er et drømmescenarie for mig)."

Hvad får du ud af at være hos Minuba?
"Jeg får lov til at udvikle mig. Jeg er stadig ung, og jeg skal stadig have masser af ting i min værktøjskasse. Det kan jeg få lov til hos Minuba, hvor der vil være en masse spændende problemstillinger, som jeg ikke ville være stødt ind i andre steder. På nuværende tidspunkt har jeg styr på tallene, men jeg mangler den kommercielle og strategiske del, for at jeg selv føler at jeg kommer til at udføre min rolle 110%. Det ved jeg, at jeg kommer til at lære hos Minuba."

Hvilken værdi tilføjer du til Minuba? 
"Som regel sammenligner jeg en virksomhed med et træ. Support og salg er de flotte blade, udvikling er stammen af træet og finans/administration er rødderne under jorden."

Derudover mener Andreas, at det er vigtigt "For finans, at skabe næring til resten af træet, så det ikke dør ud. Derfor har jeg meget fokus på, at de forskellige funktioner gør det, som de er bedst til. For mig er mine kunder alle medarbejderne i Minuba. Derfor skal jeg sørge for, at de har det godt, hvilket indirekte vil medføre, at vores kunder får det endnu bedre".

Et stort velkommen til Andreas! Vi er glade for at have dig med ombord.