Tre tips til ordrestyring med Minuba

Ordrestyring i minuba

Et godt værktøj til digital ordrestyring er vejen frem for den moderne håndværker. Minuba gør det muligt at drive en professionel forretning som giver overskud – både i arbejdet og på bundlinjen.

Tør du drømme stort, mester?

De fleste selvstændige håndværker starter småt. En firmabil, de rigtige værktøjer og nogle gode kunder er alt der skal til, for at komme i gang med de første opgaver. Men, når der pludselig kommer alt flere opgaver på dagsorden, er det tid til at ansætte folk der kan tage sig af alle sagerne, så virksomheden kan vokse.

Spørgsmålet er, hvor mange medarbejdere kan du administrere uden et godt system for ordrestyring? Og hvor mange opkald og beskeder skal der til, for at sørge for at arbejdet bliver gjort ordentlig? Ganske mange, er et godt bud. Derfor er det vigtigt for dig som mester at investere i et sags- og ordrestyringssystem som kan hjælpe dig at vokse, og håndtere det administrative arbejde der ligger i, at drive en professionel forretning.

Mere end bare ordrestyring

Når butikken er oppe og køre, og medarbejderne er blevet mere selvstændige takket være Minuba, er det tid til at tænke større.

Det er netop nu, at du som mester skal begynde at kigge på de forskellige muligheder der findes for at virksomheden kan vokse sig større, og tjene flere penge. Selvom man har styr på sagerne og den daglige drift, skal mester stadig kunne få et større overblik og finde ud af, hvor i forretningen han tjener flest penge.

Netop dette overblik hjælper Minuba dig med at få, takket være funktionen ’Ledelsesoverblik’. Her kan du på en meget nem og overskuelig måde få et billede af, hvor din virksomhed står økonomisk – lige nu. Det vil sige, at du hurtigt kan se, hvor mange penge der er bundet i dine sager, hvor meget du har faktureret for, og om din virksomhed er på det rette køl.

Med Minuba ser du med det samme, hvilke opgaver du tjener flest penge på, eller måske endnu vigtigere – hvor du mister penge.

Når digitaliseringen bliver et krav

I dagens digitaliserede samfund, er næsten alt vi fortager os røget over på mobilen. Vores bankoverførsler, transport, kommunikation, sociale relationer, billeder, og ikke mindst den administrative del af vores arbejde, er blevet digital.

For eksempel, kan den digitaliserede håndværker få et opkald fra en kunde, og sende et professionelt tilbud afsted med det samme. Han kan desuden tage ”før” og ”efter” billeder af sit arbejde, og vedhæfte som dokumentation - direkte fra arbejdsstedet. Han vil kunne registrere materialer og timer direkte på en sag, og få det hele faktureret med det samme og med et enkelt klik.

Endvidere, vil fakturaen kunne betales med MobilePay, og på denne måde vil pengene komme hurtigere ind, hvilket sparer kontortid til registreringer, faktureringer og andre tidskrævende opgaver.

Konklusionen er, at det simpelthen kan blive for svært for en håndværker, som ikke har digitaliseret sine processer, at konkurrere med en anden "digitaliseret" håndværker.  

Læs mere om fordelene ved at vælge digital sags- og ordrestyring her.

Tre smarte funktioner du ikke kan undvære

Minuba er udviklet for dig som ønsker et system som understøtter dine arbejdsprocesser og effektiviserer din forretning. Så sparer du tid, penge og ressourcer. Her kan du læse mere om nogle af de mange funktioner Minuba tilbyder.

Med Minubas app til mobiltelefon og tablet er du ikke længere bundet til kontoret. Nu kan du nemt og enkelt følge med i sagerne direkte fra din smartphone. Du behøver heller ikke foretage opkald for at finde ud af, hvad medarbejderne laver, når du selv er på farten.

Udover, at mester kan følge med i sagerne, kan montøren ude i marken også arbejde mere effektivt. Takket være Minubas app bliver medarbejderne selvkørende, og kan fokusere på hvad der er vigtigt – et godt stykke håndværk!

Minuba hjælper med at holde dig opdatereret på lovændringer og justerer dine dokumenter med de nyeste lovkrav.

I samarbejde med vores partnere har vi sørget for at levere de mest aktuelle kvalitetssikringsskemaer efter de nyeste lovkrav. Desuden giver Minuba fuld adgang til samtlige kvalitetssikringssdokumenter på alle tidspunkter.

Uanset om du er i byggeri- håndværks- eller servicebranchen, er tømrer, vvs’er eller elektriker, lever Minubas kvalitetssikringsskemaer op til de lovkrav, som er relevante for netop dit fag.

Ordrestyring til håndværkere

Planlægger du opgaverne med Minubas planlægningsværktøj, kan du sikre dig at dine medarbejdere får besked direkte på deres smartphone.

Opgaverne kan lægges direkte ind i planlægningen, og kommer automatisk over på den enkelte medarbejders plan. De vil kunne se alle deres opgaver, og være klar til at gå i gang med arbejdet med det samme!


Disse artikler kunne også være relevante for dig: